Ess skrev 2014-07-19 20:30:47 följande:
Mamman och pappan vill absolut inte ändra umgänget?
OM mamman kan tänka sig att ha henne på heltid, men pappan vägrar. Så finns ju möjligheten att dra det vidare, förutsatt att barnet är gammalt och moget nog att själv föra talan om vart hon vill bo.
Varför vill hon inte va hos er vv, trivs hon inte?
Försök först gå till botten med varför hon inte vill bo vv, om det kanske är något som kan ändras så att hon ska trivas bättre.
Eller om hon helt enkelt tillhör de som inte trivs att flacka fram o tillbaks, utan vill ha en fast punkt.
Mamman kan tänka sig att ha flickan på heltid men pappan ser det som ett misslyckande i föräldrarollen. Hon är inte gammal nog att bestämma. Problemet ligger egentligen i att det är såpass olika uppfostran mellan hemmen. Båda hemmen har flera barn att anpassa till så att anpassa bara till bonusen går ej, dessutom har mamman och pappan så olika personligheter att det inte skulle fungera. Jag tror eller vet, för jag har pratat med bonus, att hon ser mamman som den trygga punkten och jag förklarar att det är helt ok och normalt.
Hon vill bo hos mamman och komma hit vh. Hennes önskan har alltid varit det. Pappan brister inte i nåt, och bonusen mår inte förfärligt så jag tror mamman inte riktigt känner att situationen måste förändras på hennes initiativ heller. Men flickan gråter efter sin mamma och uttrycker i ord till mig att "flickor brukar tycka om sin mamma mest, det är väl okej?" Men hon vill inte göra sin pappa ledsen.