Anonym (dhdhg) skrev 2014-07-20 14:52:40 följande:
Om flickan har fetma och mamman inte tar det på allvar så är ju verkligen inte lyckat att hon är där mer tid.
Det låter heller inte bra att hon känner sig mindre trygg hos pappan, men det kanske bara är ett olyckligt ordval? I annat fall så är det ju något som behövs arbetas med hos er.
Jag är också för att barn ska kunna leka själva, men samtidigt behöver de tid med sina föräldrar. Kanske kan pappa göra lite saker med bara henne ibland? De veckor som hon inte är där kan ni ju vika dagar för att era gemensamma barn får ensam-aktivitet med endera föräldern också så det blir rättvist.
Inga dyra aktiviteter, utan med fokus på att umgås.
Alla barn mår bra av att bli sedda som individer och inte bara en i skocken, och förmodligen är det svårare om man kan jämföra med att vara nästan enda barnet halva tiden.
Nej det är det ju inte ur den vinkeln men jag undrar också om mamman kanske kompenserar genom att ge flickan mat och godis och saker att göra konstant. Jag vet faktiskt inte. Det är en känslig sak att lägga sig i som bonusmamma. Jag bara känner så stor sympati för bonus. Jag vet ju hur hon vill ha det eftersom hon pratar med mig om det. Vad ska jag göra? Hur ska jag bemöta henne?
I jämförelse med hos mamman känner hon sig mindre trygg här. Hon har liksom "valt" förälder och det tycker jag man måste respektera då valet vart så tydligt så länge.
Oj vi hittar till och med på saker ensamma med henne. Hela dagen hon kommer gör vi nåt för att hon ska känna att det är kul också. Vi aktiverar henne och övriga barn på samma sätt annars.
Ja det är enormt svårt för henne detta, det märks ju. Samtidigt kan vi inte släppa allt vv för henne