• Anonym (k)

Kommer aldrig få det livet jag vill ha pga pojkvän :(

Jag och min pojkvän har varit ihop i fyra år. Jag älskar honom mer än allt annat och bara jag tänker tanken på att lämna honom så hugger det som knivar i hjärtat. Men jag hatar det liv han lever. Jag dör inombords av tristess. Han har två barn sedan tidigare, hus, fast jobb och sånt. Vill aldrig följa med mig på saker, får göra allting själv. Jag längtar bort, det känns som om mitt liv väntar på mig, jag har i fyra år nu haft mitt liv på paus. Jag kan inte kräva av honom att ändra hela sitt liv för min skull, för han har mer att riskera än mig. Men jag då? Jag våndas och vantrivs nåt helt otroligt, det kliar i hela kroppen för att jag hatar den här tillvaron så mycket. Jag vill inte det här, jag vill inte ha hans liv. Jag gillar inte barn och vill aldrig ha egna. Jag tycker inte om hans barn särskilt mycket, de är mest i vägen, låter, är jobbiga och krävande. Vi bor inte ihop men han flyttar snart till större och han hintar om att han vill att jag ska bo där också. Men jag håller på gå åt redan som det är nu, hur i hela friden skulle jag kunna ha det så här 24/7? 
    Önskar jag slutade älska honom, önskar han kunde vara elak mot mig så jag hade en anledning att dra. Men han är världens snällaste, gör så fina saker hela tiden.

Jag kommer aldrig kunna lämna honom och jag sörjer att jag aldrig kommer leva mitt egna liv såsom jag vill. Känns som jag dör mer och mer för varje dag som går. 

• Svar på tråden Kommer aldrig få det livet jag vill ha pga pojkvän :(
  • SupersurasunkSara
    Anonym (k) skrev 2013-11-07 16:15:14 följande:
    Haha vad ska jag anmäla honom för?
    För att han är oflexibel, oförmögen att se andras sidor än sin egen kanske Jag undrar dock vilken reaktion du får av den som tar emot din anmälan. Och till vem lämnar man en sådan anmälan? Polisen? Soc? :-O
  • Dr Evans

Du har redan slutat älska honom. Du är rädd för vad som händer utan honom. Börja planera för separation. Det är inte kärlek att känna att man "dör lite varje dag". Du klarar det! Livet väntar inte på rätt tillfälle tyvärr. 

• Momat

Kan inte tala om för dig vad du ska göra, det vet du bara själv.

Men en sak reflekterar jag över. Du har gnällt åt honom i fyra år att det är för tråkigt, att du vill göra något annat, att han och hans liv är för tråkigt för dig, men du har inte gjort något åt saken konkret. Hur skulle han då kunna ta ditt gnäll på allvar?

Det är som att ropa "varg" hela tiden utan att någon varg kommer, så att säga.

Kanske vaknar han upp om du verkligen tar steget fullt ut och lämnar honom, och kanske han då förstår att du menat allvar under alla år.

• Anonym (Mi)

Ts, jag förstår inte problemet, ni lever ju inte ihop eller? Du har ditt boende och han har sitt. Om du älskar honom är det väl bara fortsätta ha honom som pojkvän som du träffar när du inte är ute med vänner eller går på bio eller vad det nu är du vill göra. Man måste inte flytta ihop och gifta sig vet du..

Vad det gäller hans barn är det väl bara att hålla sig undan när han har barnen, han kan inte kräva att du skall vara styvmamma om du inte vill det.  

• leandra

För allas skull, din egen, hans och inte minst hans barns skull, tycker jag att du ska överväga att lämna honom. Barnen känner att du inte tycker om dem, och du verkar inte vara engagerad i dem. Detta ska de inte behöva leva med. Du kommer med stor sannolikhet att bli mer och mer missnöjd och bitter, och det gagnar varken dig eller mannen.

• Anonym (respekt)
    Spacefrog skrev 2013-11-07 16:50:01 följande:
    Han vill ju inte saker, skriver du. Kanske en annan partner skulle vilja saker? Så kan du och din nuvarande partner ha de saker som är fina med just er relation. Samtidigt som du kan "göra saker" med någon annan. Till exempel.

Du har väl inte bara en enda vän, och förväntar dig att den vännen ska fylla alla dina behov? Vissa vänner är festliga, andra är du mer förtroliga med. Några ställer upp, några delar du kanske ett visst intresse med. Ingen skulle komma på den befängda idén att vi bara får ha en vän i taget, som dessutom ska fylla allt vi önskar. Men med kärlek, då verkar samma (som sagt, befängda) idé dominera. Men, jag vet inte, jag kan mest stå för att jag inte förstår. Jag kanske har missat något, det kanske finns någon slags högre mening med att utsätta sig för det där.
    Människor har ju olika uppfattning om detta och varje förhållande är unikt. Det gäller alltså att prata med varandra om vad som är ok och visa varandra respekt. Jag hoppas att du inte tycker att TS (eller andra) ska skaffa sig ytterliggare sexuella/romantiska relationer vid sidan av?
  • augusti13

Ts du måste inse att din pojkvän aldrig kommer att ändra sig. Han har barn och dom går alltid först! Det borde du har insett från början. Blir man tillsammans med någon som har barn sedan tidigare så får man acceptera det eller också gör man slut med den personen.  Och ni borde kunna hitta på saker tllsammans när han inte har barnen, men ni kanske inte har samma intressen.Det bästa för er båda vore om du lämnade honom, för du kommer aldrig acceptera hans barn och dom kommer alltid att finnas i hans liv.

• Gustie

Avsluta förhållandet, ta smällen och må dåligt pga det ett tag...

Men då mår du åtminstone dåligt med chansen att få börja om och kunna bli lycklig och må bra igen.

Som det är idag mår du bara dåligt och det blir inte bättre, plus att det är mer schysst mot honom och barnen att få chansen att träffa någon som vill samma som dem vill.

Jag är själv bonusmamma och det är tufft, och gillar man då dessutom inte barn alls så tror jag inte det är hållbart.
    Det är inte barnens fel och de förtjänar äkta känslor, inte påklistrade leenden och en bonusmamma som helst undviker dem.

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • Anonym (Sune)
    Anonym (k) skrev 2013-11-07 01:02:35 följande:
    Jag och min pojkvän har varit ihop i fyra år. Jag älskar honom mer än allt annat och bara jag tänker tanken på att lämna honom så hugger det som knivar i hjärtat. Men jag hatar det liv han lever. Jag dör inombords av tristess. Han har två barn sedan tidigare, hus, fast jobb och sånt. Vill aldrig följa med mig på saker, får göra allting själv. Jag längtar bort, det känns som om mitt liv väntar på mig, jag har i fyra år nu haft mitt liv på paus. Jag kan inte kräva av honom att ändra hela sitt liv för min skull, för han har mer att riskera än mig. Men jag då? Jag våndas och vantrivs nåt helt otroligt, det kliar i hela kroppen för att jag hatar den här tillvaron så mycket. Jag vill inte det här, jag vill inte ha hans liv. Jag gillar inte barn och vill aldrig ha egna. Jag tycker inte om hans barn särskilt mycket, de är mest i vägen, låter, är jobbiga och krävande. Vi bor inte ihop men han flyttar snart till större och han hintar om att han vill att jag ska bo där också. Men jag håller på gå åt redan som det är nu, hur i hela friden skulle jag kunna ha det så här 24/7? 
    Önskar jag slutade älska honom, önskar han kunde vara elak mot mig så jag hade en anledning att dra. Men han är världens snällaste, gör så fina saker hela tiden.

Jag kommer aldrig kunna lämna honom och jag sörjer att jag aldrig kommer leva mitt egna liv såsom jag vill. Känns som jag dör mer och mer för varje dag som går. 
    Har inte läst alla inlägg. Men vad är det du vill göra som ni inte kan göra tillsammans?
  • Virriga Vera

Det är dags att  du tar ansvar för ditt liv och slutar klandra honom för att du inte har ett liv. Det är du själv som är det största hindret, men det är bekvämt att skylla på någon annan.

• Anonym (tänk)

Ni har olika livsstil, olika livssyn och olika mål. Jag tror inte det handlar om hans barn, de kan begränsa ex hans bostadsort men du beskriver en genomgående vilja till ett lugnt liv i villa-vovve-volvo-stil. Negativ till (att du skaffar dig) utbildning är han tydligen också, det blir man inte av att vara pappa. (BHS har förresten haft distanskurser också, åtminstone förr.)
    Det är inte en fråga om rätt och fel, däremot verkar ni vara dåligt matchade. Tror du behöver tänka igenom vad du behöver i ditt liv för att vara lycklig och se om denne man, med den livsstil han har, skulle bidra till detta eller ej. 

Själv har jag hamnat i en liknande sits men från motsatt håll. Vi var hyfsat matchade från början men min man har blivit mer och mer rigid i sina vanor och därtill fått hälsoproblem som gör att han inte orkar med många aktiviteter jag (och kanske han själv också) skulle vilja göra familjevis. Det är inte så roligt att så mycket blir bara jag och barnen, samtidigt som jag tycker att de förtjänar mer än att sitta hemma framför TV/dator.

• Anonym (k)

Jag har tänkt och tänkt och tänkt och det är inte hans fel att han är tråkig. Men om han inte kan acceptera att jag vill ha en förändring och han inte är villig att ändra sig så får han förstå att jag drar. Jag har omedvetet sett mig som ett offer men jag börjar ta makten över mitt egna liv nu. Jag har inte mått så här bra på länge. Jag vill utvecklas och bli vuxen på ett annat sätt än det klassiska, och det är okej att vilja ha ett liv som jag vill ha det också. Det kommer bli underbart. Jag har läst allt ni skrivit och tagit åt mig, tack så mycket! 

• Anonym (Siri)

Kan inte annat än att önska dig lycka till, du verkar ha kommit till insikt och börja se ditt eget värde.
    Trygghet är trevligt.
    Att leva ihop med någon man tycker om är också nice.
    Men du har ett eget liv och egna drömmar och jag tror att risken är stor att du sitter där om 10-15 år och är rejält bitter om du inte sätter dig själv i första rummet nu.
    Kör hårt!

• The past is now
    Dr Evans skrev 2013-11-08 09:44:29 följande:
    Du har redan slutat älska honom. Du är rädd för vad som händer utan honom. Börja planera för separation. Det är inte kärlek att känna att man "dör lite varje dag". Du klarar det! Livet väntar inte på rätt tillfälle tyvärr. 
  • The past is now
    Virriga Vera skrev 2013-11-08 20:47:57 följande:
    Det är dags att  du tar ansvar för ditt liv och slutar klandra honom för att du inte har ett liv. Det är du själv som är det största hindret, men det är bekvämt att skylla på någon annan.
  • Spacefrog
    Anonym (respekt) skrev 2013-11-08 13:03:47 följande:
    Jag hoppas att du inte tycker att TS (eller andra) ska skaffa sig ytterliggare sexuella/romantiska relationer vid sidan av?
    Varför inte? Som jag läser TS verkar hon (om jag får förutsätta pronomen) tillskriva relationen väldigt mycket. Att den t.o.m. hindrar (!) henne från att leva ut saker (med sig själv, med andra).

Om, att träffa någon ny, kan bidra till dessa behov, så är det väl bra?
  • Anonym (Pepp)

1) Trivs du med relationen?
    2) Om inte, vad beror det på?
    3) Ändra relationen eller gör slut

• Anonym (k)
    Anonym (Pepp) skrev 2013-11-12 10:24:49 följande:
    1) Trivs du med relationen?
    2) Om inte, vad beror det på?
    3) Ändra relationen eller gör slut
    Har redan lämnat... 
Svar på tråden Kommer aldrig få det livet jag vill ha pga pojkvän :(