• Anonym (k)

Kommer aldrig få det livet jag vill ha pga pojkvän :(

Jag och min pojkvän har varit ihop i fyra år. Jag älskar honom mer än allt annat och bara jag tänker tanken på att lämna honom så hugger det som knivar i hjärtat. Men jag hatar det liv han lever. Jag dör inombords av tristess. Han har två barn sedan tidigare, hus, fast jobb och sånt. Vill aldrig följa med mig på saker, får göra allting själv. Jag längtar bort, det känns som om mitt liv väntar på mig, jag har i fyra år nu haft mitt liv på paus. Jag kan inte kräva av honom att ändra hela sitt liv för min skull, för han har mer att riskera än mig. Men jag då? Jag våndas och vantrivs nåt helt otroligt, det kliar i hela kroppen för att jag hatar den här tillvaron så mycket. Jag vill inte det här, jag vill inte ha hans liv. Jag gillar inte barn och vill aldrig ha egna. Jag tycker inte om hans barn särskilt mycket, de är mest i vägen, låter, är jobbiga och krävande. Vi bor inte ihop men han flyttar snart till större och han hintar om att han vill att jag ska bo där också. Men jag håller på gå åt redan som det är nu, hur i hela friden skulle jag kunna ha det så här 24/7? 
    Önskar jag slutade älska honom, önskar han kunde vara elak mot mig så jag hade en anledning att dra. Men han är världens snällaste, gör så fina saker hela tiden.

Jag kommer aldrig kunna lämna honom och jag sörjer att jag aldrig kommer leva mitt egna liv såsom jag vill. Känns som jag dör mer och mer för varje dag som går. 

• Svar på tråden Kommer aldrig få det livet jag vill ha pga pojkvän :(
  • Anonym (k)
    J a d e skrev 2013-11-07 01:17:18 följande:

Varför inte? Vad tror du själv? Du sitter och klagar över ditt liv men är helt ovillig att förändra det. Vad finns det att säga till en sådan person? Konstig karl dessutom som inte märkt att du ogillar hans barn och liv.
    Vad ska jag förändra? Skulle jag skaffa mig mitt liv som jag vill ha och som faktiskt inte är utom räckhåll så skulle jag alltid veta att jag dumpat den enda jag någonsin älskat. Skulle aldrig komma över det. Så det är pest eller kolera, och det var därför jag la tråden i sorg-kategorin för det är inget relationsproblem. Det är en sorg att tvingas välja och hur jag är väljer blir det fel. 

Ja jag tycker också han är lite konstig, jag har sagt till honom rakt ut att jag inte trivs alls med praktiskt taget någonting.  Men han liksom skiter i det, tror typ att jag överdriver eller ljuger eller skojar. 
  • Tealhawk
    Anonym (k) skrev 2013-11-07 01:21:42 följande:
    Nej vi måste inte, men jag tycker det vore roligt att ta en weekend någonstans bara han och jag, kanske gå på spa men han totalvägrar. Festa själv har jag vant mig vid för länge sedan och det är rätt skönt faktiskt men han vill inte göra något. Bara vardagliga grejer. 
    Men blä vad tråkigt >_< Tror inte för en sekund att man bara är gjord för en människa så om han vägrar kompromissa alls så finns ingen anledning att följa med det sjunkande skeppet.
    These are not the droids you're looking for
  • Anonym (k)
    NKmamma skrev 2013-11-07 01:23:52 följande:
    Klart som fan dom tar skada tillslut. 
    Som förälder så är mina barn viktigare än vilken karl som helst.
    Han tänker konstigt.

Han verkar inte vilja förändra något och du vill förändra.
    Då är nog lämna det bästa. 
    Ja jag vet. Men han lyssnar inte. Han tycker allt är perfekt, förutom att jag inte vill bo med honom. Jag vet logiskt att jag borde lämna honom men jag klarar bara inte av det.
  • J  a  d  e
    Anonym (k) skrev 2013-11-07 01:24:45 följande:
    Vad ska jag förändra? Skulle jag skaffa mig mitt liv som jag vill ha och som faktiskt inte är utom räckhåll så skulle jag alltid veta att jag dumpat den enda jag någonsin älskat. Skulle aldrig komma över det. Så det är pest eller kolera, och det var därför jag la tråden i sorg-kategorin för det är inget relationsproblem. Det är en sorg att tvingas välja och hur jag är väljer blir det fel. 

Ja jag tycker också han är lite konstig, jag har sagt till honom rakt ut att jag inte trivs alls med praktiskt taget någonting.  Men han liksom skiter i det, tror typ att jag överdriver eller ljuger eller skojar. 

Välkommen till vuxenvärlden. Full av val. Och sorg. Men gnälla går också bra förstås.

Återigen - synd om barnen. Mycket märkligt att inte notera att ens partner avskyr ens barn och hela ens tillvaro. I synnerhet då det ändå sagts rakt ut. Ta du ditt ansvar eftersom han uppenbarligen inte gör det.
  • NKmamma
    Anonym (k) skrev 2013-11-07 01:28:14 följande:
    Ja jag vet. Men han lyssnar inte. Han tycker allt är perfekt, förutom att jag inte vill bo med honom. Jag vet logiskt att jag borde lämna honom men jag klarar bara inte av det.
    Varför inte?
    Han har det liv han vill ha, och det passar inte dig.
    Han kompromissar inte för han tycker det du föreslår är tråkigt, och du kompromissar inte för att du inte trivs med hans sätt att leva.

• Anonym (k)
    Tealhawk skrev 2013-11-07 01:27:05 följande:
    Men blä vad tråkigt >_< Tror inte för en sekund att man bara är gjord för en människa så om han vägrar kompromissa alls så finns ingen anledning att följa med det sjunkande skeppet.
    Åh jag veeeet men varför är det så svååååårt :(
  • Anonym (k)
    J a d e skrev 2013-11-07 01:29:40 följande:

Välkommen till vuxenvärlden. Full av val. Och sorg. Men gnälla går också bra förstås.
    Återigen - synd om barnen. Mycket märkligt att inte notera att ens partner avskyr ens barn och hela ens tillvaro. I synnerhet då det ändå sagts rakt ut. Ta du ditt ansvar eftersom han uppenbarligen inte gör det.
    Ja lite kan man väl få gnälla iallafall :)
    Alltså, jag säger det mer eller mindre dagligen. Ordagrant att jag hatar hela min tillvaro. Att jag vantrivs. Att jag inte vill leva hans liv. Han verkar inte ens reflektera över det.  
  • Tealhawk
    Anonym (k) skrev 2013-11-07 01:41:25 följande:
    Åh jag veeeet men varför är det så svååååårt :(
    Tryggheten i ett förhållande antar jag. Det är mycket jobbigare att göra slut i vuxen ålder när man äger saker tillsammans och kanske blir hemlös om man gör slut.
    These are not the droids you're looking for
  • Anonym (k)
    NKmamma skrev 2013-11-07 01:31:47 följande:
    Varför inte?
    Han har det liv han vill ha, och det passar inte dig.
    Han kompromissar inte för han tycker det du föreslår är tråkigt, och du kompromissar inte för att du inte trivs med hans sätt att leva.

För jag älskar honom så himla mycket. Nej han kompromissar inte, men jag gör det hela tiden. Jag kan ta att jag inte får komma med förslag på inredning, att han inte vill festa t ex, alla är ju inte partymänniskor, men jag har väldigt svårt för att acceptera att han inte vill resa bort med mig. Och att han pratar om att vi ska flytta ihop men han har inte gjort något hittills för att jag ska få min plats i hans hem. Jag har fått en byrålåda och har ställt in lite fina muggar i skåpet men mer plats än så vill han inte ge mig.  
  • Anonym (k)
    Tealhawk skrev 2013-11-07 01:44:01 följande:
    Tryggheten i ett förhållande antar jag. Det är mycket jobbigare att göra slut i vuxen ålder när man äger saker tillsammans och kanske blir hemlös om man gör slut.
    Ja... Jag har ju egen lägenhet nu (som han förövrigt varit i kanske tio ggr under dessa fyra år, han tycker jag ska åka till honom jämt) och om jag inte gör nåt snart så kanske jag sitter där en vacker dag med barn, gemensamt bankkonto, och vantrivs ännu mer. Och då blir det ju givetvis etter värre att göra slut. 
    När jag dumpade mitt ex tog det över två år att komma över det och honom var jag inte ens kär i. 
Svar på tråden Kommer aldrig få det livet jag vill ha pga pojkvän :(