Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Kommer aldrig få det livet jag vill ha pga pojkvän :(

TS, jag har bara läst det du har skrivit, inga svar så jag kanske upprepar något som någon annan redan har sagt.

Jag vet inte hur gammal du är, men fundera bakåt i tiden.. Tänka vad mycket som har hänt fast det  känns om inte så länge sen du var barn.   

Tänk dig lika många år framåt i tiden som du är gammal. Hur vill du må då? Som nu?
    Det du skrivit här är första steget mot att lämna, för han har verkligen visat att han inte är intresserad av att leva med dig på ERA villkor, bara på sina egna. Vill du verkligen ha en man som är så?

Det finns en bok som heter 'Förändra ditt liv' av Liria Ortiz som jag tycker är mycket bra. Den ger bra råd om hur man kommer vidare och vad man gör om (när) man trillar tillbaka igen.   
    Du har ETT liv, iaf som du kommer ihåg, ni har helt olika visioner om vad ett bra liv är och han är inte ens villig att åka bort med dig en enda helg..

Han tar ingen hänsyn till att du inte vill leva hans liv, att du vantrivs och tycker det är urtrist. kanske kan ni möjligen komma tillrätta med detta om ni går till en parterapeut, kanske han då faktiskt förstår att du menar allvar. Så länge du stannar kvar och bara gnäller lite så tror han inte på dig.       

• SupersurasunkSara
    Anonym (k) skrev 2013-11-07 15:01:42 följande:
    Jag tänker på det där väldigt ofta, hur det kommer vara om tjugo år. Antingen är jag bibliotekarie (som jag vill utbilda mig till, men inte "får" för utbildningen ligger i en annan stad långt bort), kan ta ett glas rödvin till maten utan att det blir ett himla hallå, kanske bor i Tyskland eller Frankrike, ja såna saker. Eller så sitter jag där med egna barn, less och bitter och får en 40-års kris och lämnar med buller och bång och börjar sälja sexleksaker och har ljuspartyn, går och skämmer ut mig på alla krogar i stan och ligger med alldeles för unga män. Uuuuusch. 
    Nej jag vill inte leva någon annans liv. Jag vill ha mitt liv, som är där nånstans och ropar på mig. Är så rastlös hela tiden inombords, känner frustration och är ledsen.
    Jag ska definitivt skaffa den där boken, jag behöver all input jag kan få. Parterapeut skulle han aldrig gå med på, han tycker sånt är trams och att det räcker med att bara skärpa sig.  
    Att han tycker det räcker att skärpa sig är alltså att DU ska skärpa dig? Charmigt..

Vadå inte får utbilda dig, klart du får!  Tycker du ska säga som det är, jag vill bli biblotikarie och det tänker jag bli, vi kan fortsätta vara särbos om du vill (ifall du vill det så klart) men vi får ses när JAG kan. Just nu i livet tänker jag sätta mig först som omväxling. Det är ju ett perfekt tillfälle att utröna om det skav ara ni, om han är villig att inse att han också måste kompromissa lite.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (k) skrev 2013-11-07 16:15:14 följande:
    Haha vad ska jag anmäla honom för?
    För att han är oflexibel, oförmögen att se andras sidor än sin egen kanske Jag undrar dock vilken reaktion du får av den som tar emot din anmälan. Och till vem lämnar man en sådan anmälan? Polisen? Soc? :-O
Svar på tråden Kommer aldrig få det livet jag vill ha pga pojkvän :(