• Mammaboosten

Vilket är det vanligaste tjatet du säger till dina barn?

Vilken är den vanligaste tjat-meningen du säger hemma? 
    Berätta :) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket är det vanligaste tjatet du säger till dina barn?
  • djevojka

Det jag säger var eviga dag, förutom "Jag älskar dig!!" är: "Nu vill jag att ni slutar bråka, ni behööööööver väl inte tjafsa om allt!!!!"

• djevojka

Visst ja, en annan fras som jag säger DAGLIGEN är: "Snälla hjärtat! Du måste ha bälte på!"

Har en 5 åring som avskyr bilbältet som pesten.

Jag spänner fast. Hon knäpper av. Jag stannar bilen, spänner henne igen.

Hon knäpper av.

Det tar ibland 20 min att köra en 8 minuters körväg...... BTW, någon som har ngt tips??

Jag har testat allt!! :) (OT, sorry;))

• Gspot
    djevojka skrev 2013-10-12 13:53:41 följande:
    Visst ja, en annan fras som jag säger DAGLIGEN är: "Snälla hjärtat! Du måste ha bälte på!" Har en 5 åring som avskyr bilbältet som pesten. Jag spänner fast. Hon knäpper av. Jag stannar bilen, spänner henne igen. Hon knäpper av. Det tar ibland 20 min att köra en 8 minuters körväg...... BTW, någon som har ngt tips?? Jag har testat allt!! :) (OT, sorry;))

Jag hotade sonen med att polisen kommer bli arga på oss. Funkar alla gånger ;)
  • imawesome

- sitt ner! (Står upp i stolen och äter)

- bli inte så arg, ta det lugnt (går inget som damen vill så blir hon fly förbannad min lilla dotter på 2år )

• LadyViolette
    Knall skrev 2013-10-11 15:48:18 följande:
    "Kan ni två låta bli varandra mer än 3 sekunder?"  Dagligen sagt till en 11- åring och 9- åring som älskar att jävlas med varandra från det att de vaknar tills de går och lägger sig.. 

Tack och lov är de helt underbara trots detta..  
    Åh, jag som hoppas att det ska ge med sig med tiden, lillebror älskar att reta sin syster, dom är 4 och 5 år. Han vet precis hur han ska göra för att hon ska börja tjuta    
  • pratglad och passionerad
    JoBa skrev 2013-10-11 15:51:19 följande:
    Stackars barn!

Stackars mormor.. :)
  • CeeJay

Det spelar ingen roll vem som började

Det känns väl mest rätt, mina tjejer bråkar alltid om att det ska vara helt jämnt mellan dom. Det är alltid någon annan som börjar bråka och dom har svårt att sätta sig in i att dom själva gör "samma sak tillbaka" - dom anser att det är helt rätt att tex skrika eftersom den andra började skrika  

• chrissandra
    djevojka skrev 2013-10-12 13:53:41 följande:
    Visst ja, en annan fras som jag säger DAGLIGEN är: "Snälla hjärtat! Du måste ha bälte på!"
    Har en 5 åring som avskyr bilbältet som pesten.
    Jag spänner fast. Hon knäpper av. Jag stannar bilen, spänner henne igen.
    Hon knäpper av.
    Det tar ibland 20 min att köra en 8 minuters körväg...... BTW, någon som har ngt tips??
    Jag har testat allt!! :) (OT, sorry;))
    Jag hade förmodligen stannat bilen, hållit upp dörren och bett henne stiga ur. (det hade inte min unge gjort, stigit ut alltså ;) ) och sagt att om man tar av bältet så har man åkt bil färdigt och eftersom hon tydligen har det så är det väl dags att gå av nu då. Själv ska jag vidare till min destination. 
  • rockaroll

Mina föräldrar körde med att "är inte bältena på så startar inte bilen." Funkade tills jag kom på pappa med att ha glömt bilbältet. ;)

• Knall
    LadyViolette skrev 2013-10-12 20:10:43 följande:
    Åh, jag som hoppas att det ska ge med sig med tiden, lillebror älskar att reta sin syster, dom är 4 och 5 år. Han vet precis hur han ska göra för att hon ska börja tjuta    

Oooh.... Nej.. Lillasyster är mästare på att reta storebror och storebror är mästare på att försöka mästra lillasyster.. Vissa dagar säljs de billigt...
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • NollÅtta

Stanna där! Sätt på dig byxorna! Hoppa inte från soffan! Kladda inte med maten! Har en 3-åring och 2 månaders

• Nenne666

Det där med pengar står nog högt rankat, men på topp hos mig är att dom ska plocka upp i hallen, skor väskor , tjocktröjor och jackor... Mest skor och väskor som dom bara släpper ifrån sig på golvet ...

Svar på tråden Vilket är det vanligaste tjatet du säger till dina barn?