Vilket är det vanligaste tjatet du säger till dina barn?
Vilken är den vanligaste tjat-meningen du säger hemma?
Berätta :)
Vilken är den vanligaste tjat-meningen du säger hemma?
Berätta :)
"härma inte henne (lillasyster) när hon skriker sådär!"
Det jag säger var eviga dag, förutom "Jag älskar dig!!" är: "Nu vill jag att ni slutar bråka, ni behööööööver väl inte tjafsa om allt!!!!"
Visst ja, en annan fras som jag säger DAGLIGEN är: "Snälla hjärtat! Du måste ha bälte på!"
Har en 5 åring som avskyr bilbältet som pesten.
Jag spänner fast. Hon knäpper av. Jag stannar bilen, spänner henne igen.
Hon knäpper av.
Det tar ibland 20 min att köra en 8 minuters körväg...... BTW, någon som har ngt tips??
Jag har testat allt!! :) (OT, sorry;))
- sitt ner! (Står upp i stolen och äter)
- bli inte så arg, ta det lugnt (går inget som damen vill så blir hon fly förbannad min lilla dotter på 2år )
Hör du vad jag säger!?!?!?
Det spelar ingen roll vem som började
Det känns väl mest rätt, mina tjejer bråkar alltid om att det ska vara helt jämnt mellan dom. Det är alltid någon annan som börjar bråka och dom har svårt att sätta sig in i att dom själva gör "samma sak tillbaka" - dom anser att det är helt rätt att tex skrika eftersom den andra började skrika
Mina föräldrar körde med att "är inte bältena på så startar inte bilen." Funkade tills jag kom på pappa med att ha glömt bilbältet. ;)
"ta på dig skorna nu!"
"Bit inte på naglarna"
Stanna där! Sätt på dig byxorna! Hoppa inte från soffan! Kladda inte med maten! Har en 3-åring och 2 månaders
Det där med pengar står nog högt rankat, men på topp hos mig är att dom ska plocka upp i hallen, skor väskor , tjocktröjor och jackor... Mest skor och väskor som dom bara släpper ifrån sig på golvet ...