Vilket är det vanligaste tjatet du säger till dina barn?
Vilken är den vanligaste tjat-meningen du säger hemma?
Berätta :)
Vilken är den vanligaste tjat-meningen du säger hemma?
Berätta :)
Aldrig Tror du jag är gjord av pengar? En gång per år Har du borstat tänderna? Aldrif Bädda sängen! En gång i månaden Peta inte i näsan En gång i månaden Prata inte med munnen full En gång i veckan Men nu får du väl ge dig! En gång i kvartalet Det spelar ingen roll vem som började. Aldrig Ät upp dina grönsaker. en gång i månaden Sätt in i diskmaskinen!
Varför skulle man tjata på dem? Är det inte bättre att resonera och kompromissa?
Visst, jag har "bara" en femåring, jag kanske "inget vet" ännu men jag har svårt att se det konstruktiva med att tjata. Fast visst frågar jag ibland på morgnarna om han borstat tänderna, för det kan ju vara lätt att glömma.
"Sluta bråka!" dag in, dag ut, hela tiden, varannan mening typ?
Och ja, jag har försökt att resonera med dem och hjälpa de att utvecklas i sina bråk, men för det mesta blir det nog bara "Sluta bråka" med något tilltagande volym för varje gång jag säger det.
Köpe och köpe, ja hör allri annet!
"Kom ner därifrån" (min äldsta son har AS och han får ro i kroppen av att klättra. Fråga mig inte varför, för jag fattar det inte, men så är det och det innebär att om man inte håller ett öga på honom, så sitter han snart ett gäng meter upp i ett träd)
"Sluta hoppa i soffan"
Skulle tro att dom två är dom vanligaste hemma hos oss just nu i allafall..
Möjligtvis ligger även "Släpp katten" bra till.
Jag säger inte något av de alternativen faktiskt.
Däremot kommer meningen: Var gör det ont ?
Vår dotter har en kronisk sjukdom som innebär svår värk och smärta i stora delar av kroppen. Därav de ovanstående orden.
Jag ÄLSKAR den har tråden. Plötsligt känner jag mig inte lika ensam!
NU måste ni verkligen gå upp, jag kör strax.. Vareviga jäkla vardag... Morgonsega typer...