• Mammaboosten

Vilket är det vanligaste tjatet du säger till dina barn?

Vilken är den vanligaste tjat-meningen du säger hemma? 
    Berätta :) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket är det vanligaste tjatet du säger till dina barn?
  • tideloo

Lyssna vad jag säger
    Sluta nu
    Älskar dej
    Nej man får inte dra Nova i svansen (hunden)

• mammamebarn

Lyssna på vad jag säger någon gång.
    Vi går när vi är klara.
    Tyst och ät. (5 åringen kan utan problem sitta 1 timme med en liten portion)
    ´Varför är sängen full av skitiga kläder.... Igen..    

Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • fluu

Det vanligaste är väl en blandning mellan tjat och hot "Ta upp de du hävt ut över hela golvet.... annars...".

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • lövet2

Av de ovanstående är det att de ska sätta in i diskmaskinen. Annars är det till 14-åringen "Ta på dig en jacka!" och till 9-åringen "Kom i håg att gå raka vägen hem!".

• Lilje

Ingen av dom på listan. Däremot 'borsta håret' till sonen som tydligen vill odla dreads.

• krompa

Använd gaffeln och torka inte på kläderna, det mantrat upprepas minst 20 ggr/måltid. (4-åringen har fått för sig att inte använda gaffel nu)

• En blå giraff

Det spelar ingen roll vem som började är klassikern hos oss.... Mycket syskonbråk just nu!

• skogsvitter

Inget av ovanstående. För tillfället - "tvätta händerna ordentligt!" eftersom vår 6-åring plötsligt har för bråttom på toa för att hinna tvätta händerna... inte ok!

Till dem båda är det nog rätt mycket "lugna ner er!" eller "gå ut om ni ska härja!". Visst är det roligt att se dem glada och leka tillsammans (igen, det var mycket syskonbråk en period) men de leker så himla vilda och högljudda lekar att man blir knäpp ibland! De är 3 år och 6 år.

Hur gör man egentligen i den där åldern när allt de leker ska låtas och stimmas? Går det nånsin över? haha

Svar på tråden Vilket är det vanligaste tjatet du säger till dina barn?