• Mammaboosten

Vilket är det vanligaste tjatet du säger till dina barn?

Vilken är den vanligaste tjat-meningen du säger hemma? 
    Berätta :) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket är det vanligaste tjatet du säger till dina barn?
  • Dr Mupp

Sätt fart nu. - typ en miljon gånger varje morgon.
    Jag står bredvid, du behöver inte skrika.
    Ska ni härja så gör det ute
    Om ni skitar ner toan så får ni göra rent den, jag vill inte sätta mig i ert kiss. - har två grabbar som tyvärr lärde sig att stå och kissa därmed skitar ner toan hela tiden. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Topcom

-skynda på nu, sluta vara så långsam. Du missar samlingen på dagis

-k o m n u och ät!

-sluta bita naglar

• Ragnar

Till 8-åringen är det allt tjat om att komma och borsta tänder och lägga sig i sängen på kvällen. För två veckor sen beslöt jag att prova att sluta tjata och det har lett till att han har varit vaken till kl. 10:30 nästan alla kvällar. Men konstigt nog verkar han inte vara det minsta trött på dagarna.
    Till 4-åringen är det mest att inte tömma alla lådor och skåp, inte hoppa i soffan och liknande.

• K g

Till min 4,5-åring: Sluta peta näsan, och kom ihåg att tvätta händerna efter toabesök. MED tvål.

• FemmeM

Säger nog oftast åt de stora att skynda på, på morgonen. De är himla långsamma då :P
    Av alternativen i TS är det nog frågan om de borstat tänderna, morgon och kväll ett par grr liksom.

• lövet2
    skogsvitter skrev 2013-10-09 21:15:25 följande:
    Hur gör man egentligen i den där åldern när allt de leker ska låtas och stimmas? Går det nånsin över? haha
    Man ser till att skaffa sig selektiv hörsel. De "bra" oljuden filtreras bort och så hör man bara när det börjar gå överstyr. Och ja, det går över! Men tyvärr återkommer oljuden när de upptäcker att bra musik måste spelas HÖGT ...
  • Mandel

Plocka i ordning/plocka undan nu då!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Gysell

Till min 2-åring: Sitt ner Var försiktig Vad sa mamma nyss? (När han fortsätter med nåt jag sagt nej til)

Svar på tråden Vilket är det vanligaste tjatet du säger till dina barn?