• Mammaboosten

Vilket är det vanligaste tjatet du säger till dina barn?

Vilken är den vanligaste tjat-meningen du säger hemma? 
    Berätta :) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket är det vanligaste tjatet du säger till dina barn?
  • mammatill2rara

1. Har dina skor fått fötter??!!, För annars vet jag inte hur dom ska ta sig från dörrmattan till Skostället..
    2. Men ge dig nu!
    3. Har du spolat toaletten? tvättat händerna?
    4. SNÄLLA, kan ni bara vara tysta nu, jag får panik! ... (efter en massa bråk, skrik och tjat.....orkar man inte mkt mer..) 

• Astarte
    Neelah skrev 2013-10-11 10:15:31 följande:
    Prova att säga "Var försiktig med den där!" istället - det funkade jättebra för oss. Rent psykologiskt så ser man inom sig hur det ser ut när man har sönder något om nån säger "Ha inte sönder den där", men om man säger "Var försiktig" så ser man inom sig hur man gör när man är försiktig. Man kan jämföra det med om man säger till någon "Tänk inte på jordgubbar!" - vad är första bilden som dyker upp i ditt huvud? 

Förlåt för att jag blev OT, men det är så galet intressant hur hjärnan fungerar. 
    Intressant. Det har jag inte tänkt på, men jag ska absolut prova!
  • MTL

Inget av ovanstående, men det kommer nog ;) Har en 1- och 3-åring så än så länge blir det inte mycket tjat :)

• MTL
    Gladskit skrev 2013-10-11 10:13:47 följande:
    I morse sa jag nog "stäng av tv'n" ungefär 10ggr.
    Fast på olika sätt;

Frukosten är snart färdig, och då är det dags att stänga av tv', 
    Nu ska vi äta frukost, är du snäll och stänger av tv'n
    Kom nu så äter vi, stäng av tv'n
    Du kommer att bli själv vid frukostbordet om en stund, stäng av tv'n
    Jag är snart färdig med min frukost, nu vill jag att du stänger av tv'n         

Och säkert några varianter till!  
    Jag säger 'ska du eller jag stänga av tv'n'?, haha!
  • Falumamman

Sluta skrik sluta bråka sluta slåss klä på er ät nu Sluta springa omkring ta på er skorna spring inte med skorna på er inomhus borsra tänderna låt bli hunden Måste jag behöva tjata på er jämt? Sätt er i bilen sitt still allt detta på en och samma morgon lyckas vi med. Familjen kaos... ;)

• babybabe

Just nu ska hon in i kylskåpet JÄMT!!!!!!! 100000000000ggr nej varje dag

• Momat

Tror inte jag har sagt någon av de som står i TS.

Vanligaste tjatet då det gäller sonen är att han ska tvätta händerna då han varit på toa.

Vanligaste tjatet då det gäller dottern är att hon ska borsta håret (långt trollhår).

• YokohamaNr2
    Astarte skrev 2013-10-11 10:08:31 följande:

"Ha inte sönder saker" är nummer ett hemma hos oss då sonen älskar att pilla för att se hur de ser ut på insidan.

Samma här, så fort han får tag på något går det sönder och han är ändå 4 år och tror att tomten ska komma med lego till honom....efter att han har pillat sönder storebrors Flygplats och guldmina
  • AnnelieW78

Stäng av datorn!
    Titta på mig när jag pratar med dig!
    Tvätta händerna!
    Sluuuuuta bråka!!

Svar på tråden Vilket är det vanligaste tjatet du säger till dina barn?