• Anonym (3:an)

Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??

Min käre andra hälft har ÄNTLIGEN kommit ikapp min längtan efter en 3:a ;). Idag kastar vi kondomerna, och bebisverkstaden startar. Är SÅ förväntansfull och glad. Men...

Det är ju då meningen att ingen ska veta. För att slippa alla frågor om vad som händer, hur det går osv... Så jag har ju ingen att dela denna spännande resa med. Förutom min karl såklart =) Men det kan ju vara kul och skönt att få prata med andra om det också.

Så, finns det fler än jag som försöker bli gravida nu, som vill vara anonyma ett tag till, och som vill följas åt på resan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-14 22:41
    Lära känna lista =)

(3:an)
    Caroline, 28år, förhållande sen 8,5år tillbaka, två barn, flicka 5 år pojke 3 år. Försöker med 3:e nu. Bor i Märsta.

(jag också.)
    Emma 25 år gift, varit ett par 5 år tillbaka. 3 barn tillsammans pojke 4 år, flicka 2,5 år och flicka 2,5 år. Bor i eskilstuna.

Liten till
    Skriver dock inte ut mitt namn än;) men 28år, varit ett par i 13år, 1 barn pojke 4,5 år. Bor några mil från Uppsala

(75:a)
    väntar också med mitt namn, 38år, gift, varit ett par i 8 år, två barn, flicka 5 år, flicka 3 år. Bor i Alingsås. .

(Bebislängtan)
    24 år, sambo, varit ett par i 4 månader, första barnet, bor utanför Växjö.

(När?)
    26 år, gift. Tillsammans i 8 år. Första barnet, västsverige

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-29 20:29
    {#emotions_dlg.flower}Lära känna lista =)

(3:an)
    Caroline, 28år, förhållande sen 8,5år tillbaka, två barn, flicka 5 år pojke 3 år. Försöker med 3:e nu. Bor i Märsta.

(jag också.)
    Emma 25 år gift, varit ett par 5 år tillbaka. 3 barn tillsammans pojke 4 år, flicka 2,5 år och flicka 2,5 år. Bor i eskilstuna.

Liten till
    Skriver dock inte ut mitt namn än;) men 28år, varit ett par i 13år, 1 barn pojke 4,5 år. Bor några mil från Uppsala

(75:a)
    väntar också med mitt namn, 38år, gift, varit ett par i 8 år, två barn, flicka 5 år, flicka 3 år. Bor i Alingsås. .

(Bebislängtan)
    24 år, sambo, varit ett par i 4 månader, första barnet, bor utanför Växjö.

(När?)
    26 år, gift. Tillsammans i 8 år. Första barnet, västsverige

(nr. 2)
    20 år, sambo, varit ett par i 4 år. En son på 2 år. Bor i Eskilstuna

(Ellen 2)
    22 år, inte sambo än, jag har en 3-åring, också han har barn från förut men ingen gemensam. Bor nära Umeå.

(2an tätt)
    23 år, förlovad med sambo, 24 år, varit tillsammans i 7 år och förlovade i 6 år och sambo i 4 år, gemensam son född i juni 2013, bor i Västra Götaland.

(Planerar_4an)
    Jag är 38 år, har man och vi har ett gemensamt barn på 5 år. Jag har även två barn sedan tidigare födda -01 och -03. Bor i Stockholm

(HEJ)
    27 år, sambo, har 2 pojkar 7 år - 1 år, Bor i Halmstad

• Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??
  • Wishme
    Mini liten skrev 2014-08-07 23:03:02 följande:

Urinvägsinfektion. Men det var inte det. Det var ingenting. En perfekt liten bebis låg där och sprattlade. Tårarna forsade när hon äntligen sa nått, och det var att det såg perfekt ut!!! SÅ skönt!!

Åh va skönt :)

Fick du vänta länge ?
  • Anonym (En tredje)
    Mini liten skrev 2014-08-07 23:03:02 följande:

Urinvägsinfektion. Men det var inte det. Det var ingenting. En perfekt liten bebis låg där och sprattlade. Tårarna forsade när hon äntligen sa nått, och det var att det såg perfekt ut!!! SÅ skönt!!

Va skönt o höra
  • Anonym (när?)

10+3 idag, och jag har fortfarande inga tydliga symptom. Vet inte om det är anledning nog att be om ett VUL till...Hade på något vis känts bättre om jag mått illa (förstå mig rätt!)

Fick levaxin utskrivet då sköldkörtelhormonerna inte var som de ska, har tagit i drygt en vecka och skall på ny provtagning på 12+0, tänkte ta upp det här med symptomen då, om jag inte ringer innan vill säga.

Till råga på har jag blivit dunderförkyld! Känner mig rätt ynklig, och tråkig som inte vågar göra något i helgen, men jag vet hur det blir när jag inte lyssnar på kroppens signaler.

• Mini liten

Hej tjejjer. Här ekar det tomt. Hur går det? Vad händer? Vart befinner ni er i allt försökande?

Själv gick jag in i v.17 idag. Helt sjukt vad tiden går fort. Om en månad är det liksom halvvägs redan!!

• Liten till
    Mini liten skrev 2014-08-30 12:09:13 följande:

Hej tjejjer. Här ekar det tomt. Hur går det? Vad händer? Vart befinner ni er i allt försökande?

Själv gick jag in i v.17 idag. Helt sjukt vad tiden går fort. Om en månad är det liksom halvvägs redan!!

Oj v 17! Ja tiden går fort. Har du känt nå sparkar än då? Eller det kanske är för tidigt?

Vi kämpar på, haft rn paus från familjeliv under semestern, tog väl paus från allt bebisgörande så gott det går. Men man är ju ändå medveten hela tiden.

Har BIM om ca 6dagar, kommer inte ihåg bör jag fick mens faktiskt, om det var tisdag onsdag eller torsdag

Men jag kände av ÄL förra fredagen så jag utgår från det.

Testoman som man är så har jag redan börjat tjuvtesta, och idag var det i allafall inte helt blankt. Kan ha varit spök, men det gav iallafall liiite hopp. Så vi får se om ett par dagar. (Eller i morgon bitti såklart, kommer ju testa då med )

Tur att ebay finns, 30 nya ett beställda av den astronomiska summan 27kr.
  • Trollmoran

Ny "outar" jag mig ^^ Det är jag som är (när?)

13+5 idag, och allt är (såvitt jag vet) som det ska =) Nästa besök hos bm blir på 16+3 (viktkoll och provtagning) har tappat 2 kg sedan inskrivning och fick ökad dos Levaxin efter förra provtagningen, får se vad som händer efter den här. Är rätt skönt att få de här extrabesöken, även om det är av anledningar jag gärna sluppit! Extrabesöken gör att tiden går snabbare på något vis, och jag kan räkna veckor mellan besöken utan att det känns som för stora "avstånd" efter provtagningen är det 3+3 veckor till RUL, vilket känns överkomligt ;)

• Mini liten
    Liten till skrev 2014-08-30 12:33:53 följande:

Oj v 17! Ja tiden går fort. Har du känt nå sparkar än då? Eller det kanske är för tidigt?

Vi kämpar på, haft rn paus från familjeliv under semestern, tog väl paus från allt bebisgörande så gott det går. Men man är ju ändå medveten hela tiden.

Har BIM om ca 6dagar, kommer inte ihåg bör jag fick mens faktiskt, om det var tisdag onsdag eller torsdag

Men jag kände av ÄL förra fredagen så jag utgår från det.

Testoman som man är så har jag redan börjat tjuvtesta, och idag var det i allafall inte helt blankt. Kan ha varit spök, men det gav iallafall liiite hopp. Så vi får se om ett par dagar. (Eller i morgon bitti såklart, kommer ju testa då med )

Tur att ebay finns, 30 nya ett beställda av den astronomiska summan 27kr.

jag har känt lite fisksprattel men ingen spark än ???? om två veckor är det dags för rul. SÅ spännande. Gissar på att jag blir tillbakaflyttad ett par dagar, precis som med mina andra två, eftersom jag har så extremt oregelbunden cykel...
    Trollmoran skrev 2014-08-30 15:51:19 följande:

Ny "outar" jag mig ^^ Det är jag som är (när?)

13+5 idag, och allt är (såvitt jag vet) som det ska =) Nästa besök hos bm blir på 16+3 (viktkoll och provtagning) har tappat 2 kg sedan inskrivning och fick ökad dos Levaxin efter förra provtagningen, får se vad som händer efter den här. Är rätt skönt att få de här extrabesöken, även om det är av anledningar jag gärna sluppit! Extrabesöken gör att tiden går snabbare på något vis, och jag kan räkna veckor mellan besöken utan att det känns som för stora "avstånd" efter provtagningen är det 3+3 veckor till RUL, vilket känns överkomligt ;)

Jag har satt som småmål hela tiden för att det hela tiden ska finnas nått snart att se fram till. Då går tiden mycket fortare. Att 100 dagar hade gått, att en fjärdedel hade gått, att komma förbi 12 fulla veckor osv.... nästa mål nu är 50% och det är bara 25 dagar kvar ? ja om jag nu inte blir flyttad vid rul då ????
  • Mini liten

Idag är det dags för RUL! Är SÅ nervös. Har längtat nått sjukt mycket efter denna dag, och nu när den äntligen är här, så blir jag mest bara mer och mer rädd. Jag vill bara vara "lyckligt nervös", men det går mer och mer över till orolighet. Tänk om.... en himla massa tänk om!! Och jag har inte tid förrän kl.13, vilket innebär att jag har flera timmar på mig att bygga upp nervositeten.

Nä!! Det kommer gå bra det här. Det bara måste det!! Vet inte än om vi ska fråga om kön eller inte. Det lär vi bestämma på plats ;)

• Liten till
    Mini liten skrev 2014-09-16 08:56:12 följande:

Idag är det dags för RUL! Är SÅ nervös. Har längtat nått sjukt mycket efter denna dag, och nu när den äntligen är här, så blir jag mest bara mer och mer rädd. Jag vill bara vara "lyckligt nervös", men det går mer och mer över till orolighet. Tänk om.... en himla massa tänk om!! Och jag har inte tid förrän kl.13, vilket innebär att jag har flera timmar på mig att bygga upp nervositeten.

Nä!! Det kommer gå bra det här. Det bara måste det!! Vet inte än om vi ska fråga om kön eller inte. Det lär vi bestämma på plats ;)

Det går säkert jättebra ska du se!! Glöm inte kontanter med dig, eller så var det för 6 år sen, då gick man köpa bilderna för typ 20kr/st

Skriv så vi vet hur det gick sen.

Själv kämpar man vidare mot nästa BIM, och hoppas och hoppas.
  • Mini liten

Det gick jättebra, och bilderna fick man på köpet ;) Allt såg ut precis som det skulle, men.... jag blev flyttat hela 11 dagar =O Så i stället för bf den 13e feb, är det nu bf den 24e feb. Jag tycker det är jättekonstigt?! Dels för att jag gjort två ul tidigare, och båda dom har stämt bra, sånär som på nån dag hit och dit. Och eftersom jag tog pergotime så vet jag på ett ungefär när jag hade äl. Visst, det kan ta flera dagar för ägget att fästa. Men om man ska räkna utefter att bf är 24/2, så ska jag ha haft äl den 4 juni. Den 4 juni fick jag det första positiva testet!?! Hur går det ihop sig?? Det måste ju helt enkelt vara en liten bebis! Så nu får jag iaf göra om 11 dagar, och idag går jag in i v.18, IGEN =P. 

• Trollmoran

Börjar bli nervös!

Skall på min första viktkoll på fredag, och jag är inte orolig för att jag ska ha gått upp, tvärt om! Jag har tappat 3kg sedan inskrivningen, och är livrädd att mon BM skall skälla på mig för det =/ Fick besked om att försöka hålla min viktuppgång till 6kg eller mindre, men hon sa ingenting om att gå ner i vikt!

Har börjat inbilla mig att bebis skall vara för liten (just för att jag gått ner 3kg), att den inte skall få i sig det den behöver! Samtidigt har jag förstått att det är vanligt (och ofarligt) att man går ner i vikt under första halvan av graviditeten när man är överviktig... Ser verkligen fram emot att börja gå upp, lagom mycket ;)

• knaappeen

BIM +4 idag, testade igår men negativt(sambon som var otålig o köpte ett test haha)tror det kan vara lite för tidigt att testa för mig, har beställt hem sånadär billiga tester så man har:-P

Har cykel på 23 dagar, är på äl +14.

Känt lite småluriga symptom typ smått illamående, metallsmak i munnen, nu imorse har ja haft ömma bröst.får se vad som hände

• Anonym (jag också.)

Hej alla jag var med i gruppen nästan från start :) kul att se att det är lite liv i den fortfarande :) Grattis till er alla som plussat! Min lilla tös är nu 2 månader och vi ger oss på en omgång till. Hade äl i förrgår så nu börjar väntan på att få testa om det tagit sig vilket jag inte tror hehe

• Mini liten
    knaappeen skrev 2014-09-25 14:16:49 följande:

Ville bara dela med mig av detta

Efter 6 månaders försök!!!

Gu va härligt!!! STORT grattis!!!
    Anonym (jag också.) skrev 2014-09-25 10:10:10 följande:

Hej alla jag var med i gruppen nästan från start :) kul att se att det är lite liv i den fortfarande :) Grattis till er alla som plussat! Min lilla tös är nu 2 månader och vi ger oss på en omgång till. Hade äl i förrgår så nu börjar väntan på att få testa om det tagit sig vilket jag inte tror hehe

Tokar!!! Redan?? ???? önskar er all lycka!!! Och stort grattis till dottern!!
Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??