Liten till skrev 2014-08-01 09:16:31 följande:
Idag är jag så less!!! Har BIM på måndag,inga symptom alls, känner mig inte gravid och det blankaste testet som finns att få. Har nu försökt över ett år och inget. Skulle ju hållit i en liten nu och varit föräldraledig när stora börjar f-klass. Men nej då, jag ska jobba heltid och vara ledsen och besviken på att det aldrig blir nåt. Och sambon är fortfarande så lugn, "blir det så blir det". Jag blir galen!
Förlåt för allt negativt men någonstans måste det komma ut annars blir jag galen.
Det är väl klart att du får klaga... det är ju en del av varför vi har denna tråd. så klaga på!!! Men jag tycker inte att du ska ge upp hoppet än. Det verkar ju nästan som att det jätte ofta är just de ggr man som minst tror att man är gravid, som man faktiskt är det. =)
Ja det är jobbigt det där när partnern inte känner samma "stress" som man själv gör. Tror det är för att man som kvinna inte KAN lägga bort tankarna på bebisskapandet. Det är liksom allt man tänker på. Och det är man själv som känner alla symptom, eller som inte känner nått alls. Det är vi som känner efter efter minsta lilla tecken. Det är vi som försöker hålla stenkoll på äl och bim och allt vad det nu är. Medan männen nog lättare kan lägga tankarna åt sidan när dom så vill...
Den månad när vi äntligen lyckades nu, då hade jag gett upp. Jag tänkte att om det inte blev nått då, då skulle vi hoppa över sommaren, så jag kunde njuta av annat. Jag hade planerat att göra en tatuering när skattepengarna kom, och jag såg fram emot en massa grillkvällar med en svalkande cider i handen. Men så blev det ju inte, och det är jag himla glad för. Det enda jag egentligen kunde trösta mig med, var att jag visste sen mina tidigare grav, att när det väl händer, så är det som att tiden innan inte ens har varit. Och precis så blev det nu också. Nästan ett år tog det, och vips så var det som att det som att vi hade börjat försöka dagen innan plusset kom.
Tänker du begära nån utredning eller så nu när det gått ett år`? eller tänker ni fortsätta att bara köra på ett tag till?