• Anonym (3:an)

Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??

Min käre andra hälft har ÄNTLIGEN kommit ikapp min längtan efter en 3:a ;). Idag kastar vi kondomerna, och bebisverkstaden startar. Är SÅ förväntansfull och glad. Men...

Det är ju då meningen att ingen ska veta. För att slippa alla frågor om vad som händer, hur det går osv... Så jag har ju ingen att dela denna spännande resa med. Förutom min karl såklart =) Men det kan ju vara kul och skönt att få prata med andra om det också.

Så, finns det fler än jag som försöker bli gravida nu, som vill vara anonyma ett tag till, och som vill följas åt på resan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-14 22:41
    Lära känna lista =)

(3:an)
    Caroline, 28år, förhållande sen 8,5år tillbaka, två barn, flicka 5 år pojke 3 år. Försöker med 3:e nu. Bor i Märsta.

(jag också.)
    Emma 25 år gift, varit ett par 5 år tillbaka. 3 barn tillsammans pojke 4 år, flicka 2,5 år och flicka 2,5 år. Bor i eskilstuna.

Liten till
    Skriver dock inte ut mitt namn än;) men 28år, varit ett par i 13år, 1 barn pojke 4,5 år. Bor några mil från Uppsala

(75:a)
    väntar också med mitt namn, 38år, gift, varit ett par i 8 år, två barn, flicka 5 år, flicka 3 år. Bor i Alingsås. .

(Bebislängtan)
    24 år, sambo, varit ett par i 4 månader, första barnet, bor utanför Växjö.

(När?)
    26 år, gift. Tillsammans i 8 år. Första barnet, västsverige

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-29 20:29
    {#emotions_dlg.flower}Lära känna lista =)

(3:an)
    Caroline, 28år, förhållande sen 8,5år tillbaka, två barn, flicka 5 år pojke 3 år. Försöker med 3:e nu. Bor i Märsta.

(jag också.)
    Emma 25 år gift, varit ett par 5 år tillbaka. 3 barn tillsammans pojke 4 år, flicka 2,5 år och flicka 2,5 år. Bor i eskilstuna.

Liten till
    Skriver dock inte ut mitt namn än;) men 28år, varit ett par i 13år, 1 barn pojke 4,5 år. Bor några mil från Uppsala

(75:a)
    väntar också med mitt namn, 38år, gift, varit ett par i 8 år, två barn, flicka 5 år, flicka 3 år. Bor i Alingsås. .

(Bebislängtan)
    24 år, sambo, varit ett par i 4 månader, första barnet, bor utanför Växjö.

(När?)
    26 år, gift. Tillsammans i 8 år. Första barnet, västsverige

(nr. 2)
    20 år, sambo, varit ett par i 4 år. En son på 2 år. Bor i Eskilstuna

(Ellen 2)
    22 år, inte sambo än, jag har en 3-åring, också han har barn från förut men ingen gemensam. Bor nära Umeå.

(2an tätt)
    23 år, förlovad med sambo, 24 år, varit tillsammans i 7 år och förlovade i 6 år och sambo i 4 år, gemensam son född i juni 2013, bor i Västra Götaland.

(Planerar_4an)
    Jag är 38 år, har man och vi har ett gemensamt barn på 5 år. Jag har även två barn sedan tidigare födda -01 och -03. Bor i Stockholm

(HEJ)
    27 år, sambo, har 2 pojkar 7 år - 1 år, Bor i Halmstad

• Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??
  • Wishme
    Liten till skrev 2014-06-25 19:24:15 följande:
    Grattis grattis grattis!! Vad roligt!!

Tack tack :)

Ja de känns jätte kul .. Och de känns pirrigt att gå runt och veta att de finns nåt i mig men ingen ser de ;)
  • Anonym (när?)

Testade med ett från Apoteket idag (plus ett av de kinesiska ;)) och båda var positiva, jag tror att jag med säkerhet kan säga att jag faktiskt är gravid!

Efter 10 månader av försök är det äntligen vår tur, jag hoppas att "plutten" (som maken omnämnde den) tänker stanna kvar ^^

• Wishme
    Anonym (när?) skrev 2014-06-25 20:39:47 följande:
    Testade med ett från Apoteket idag (plus ett av de kinesiska ;)) och båda var positiva, jag tror att jag med säkerhet kan säga att jag faktiskt är gravid!

Efter 10 månader av försök är det äntligen vår tur, jag hoppas att "plutten" (som maken omnämnde den) tänker stanna kvar ^^

Hehe gullit namn :)

Åh grattis och håller tummarna att de går hela vägen :)

Vilken vecka kan du va i ?

Symtom ? :)
  • Anonym (när?)
    Wishme skrev 2014-06-25 20:51:04 följande:
    Hehe gullit namn :)

Åh grattis och håller tummarna att de går hela vägen :)

Vilken vecka kan du va i ?

Symtom ? :)

Hmm, lite lurigt att säga iom. Oregelbundna cykler, men mest sannolikt 4+0 idag (enligt senaste mens är jag typ 6+3, men äl var försenad) =) är rapig och rätt vad det är "knyter" det sig i livmodern ^^
  • Anonym (när?)

Wishme: har du några symtom ännu? Du bör vara längre gången än jag ^^

• Wishme
    Anonym (när?) skrev 2014-06-25 21:15:57 följande:
    Wishme: har du några symtom ännu? Du bör vara längre gången än jag ^^

Jag är 5+5 idag , vecka 6 :)

Ne inte mer än att jag blir hungrig fortare och molande värk i tjejmagen :) och kissar ofta ;)
  • Anonym (när?)

Första besöket hos BM på måndag som kommer, känns lite nervöst! Tänk om något händer innan dess!

Men mest känns det spännande, förhoppningsvis får vi ett tidigt UL så att vi kan fastställa hur långt gången jag faktiskt är! Enligt mina beräkningar (baserat på när jag hade ÄL) är jag två veckor "kortare" gången än vad  BM menade, och två veckor gör ganska stor skillnad...

• Wishme
    Anonym (när?) skrev 2014-06-30 11:28:05 följande:
    Första besöket hos BM på måndag som kommer, känns lite nervöst! Tänk om något händer innan dess!

Men mest känns det spännande, förhoppningsvis får vi ett tidigt UL så att vi kan fastställa hur långt gången jag faktiskt är! Enligt mina beräkningar (baserat på när jag hade ÄL) är jag två veckor "kortare" gången än vad  BM menade, och två veckor gör ganska stor skillnad...

Det kommer gå bra :)
  • Anonym (En tredje)

Igår borde varit äl för mig. Har inte kollat flytningarnas status. Men vi har det iaf toppen i Bulgarien och har haft sex 7 ggr sen vi kom hit i fredags. Vore väl själva sjutton om det inte skulle ta sig då. Kör på idag o imorgon med

• Liten till
    Anonym (En tredje) skrev 2014-07-01 10:08:51 följande:

Igår borde varit äl för mig. Har inte kollat flytningarnas status. Men vi har det iaf toppen i Bulgarien och har haft sex 7 ggr sen vi kom hit i fredags. Vore väl själva sjutton om det inte skulle ta sig då. Kör på idag o imorgon med smile5.gif

Ja hoppas verkligen det tar sig nu

Jag har redan börjat testa *skäms lite* och är på ÄL + 8 idag. Helt negativt såklart men känner mig gravid. Fast det har jag gjort de senaste gångerna också så...

Hoppas hoppas hoppas så att det tagit sig nu och att den vill stanna denna gång!
Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??