• Anonym (3:an)

Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??

Min käre andra hälft har ÄNTLIGEN kommit ikapp min längtan efter en 3:a ;). Idag kastar vi kondomerna, och bebisverkstaden startar. Är SÅ förväntansfull och glad. Men...

Det är ju då meningen att ingen ska veta. För att slippa alla frågor om vad som händer, hur det går osv... Så jag har ju ingen att dela denna spännande resa med. Förutom min karl såklart =) Men det kan ju vara kul och skönt att få prata med andra om det också.

Så, finns det fler än jag som försöker bli gravida nu, som vill vara anonyma ett tag till, och som vill följas åt på resan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-14 22:41
    Lära känna lista =)

(3:an)
    Caroline, 28år, förhållande sen 8,5år tillbaka, två barn, flicka 5 år pojke 3 år. Försöker med 3:e nu. Bor i Märsta.

(jag också.)
    Emma 25 år gift, varit ett par 5 år tillbaka. 3 barn tillsammans pojke 4 år, flicka 2,5 år och flicka 2,5 år. Bor i eskilstuna.

Liten till
    Skriver dock inte ut mitt namn än;) men 28år, varit ett par i 13år, 1 barn pojke 4,5 år. Bor några mil från Uppsala

(75:a)
    väntar också med mitt namn, 38år, gift, varit ett par i 8 år, två barn, flicka 5 år, flicka 3 år. Bor i Alingsås. .

(Bebislängtan)
    24 år, sambo, varit ett par i 4 månader, första barnet, bor utanför Växjö.

(När?)
    26 år, gift. Tillsammans i 8 år. Första barnet, västsverige

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-29 20:29
    {#emotions_dlg.flower}Lära känna lista =)

(3:an)
    Caroline, 28år, förhållande sen 8,5år tillbaka, två barn, flicka 5 år pojke 3 år. Försöker med 3:e nu. Bor i Märsta.

(jag också.)
    Emma 25 år gift, varit ett par 5 år tillbaka. 3 barn tillsammans pojke 4 år, flicka 2,5 år och flicka 2,5 år. Bor i eskilstuna.

Liten till
    Skriver dock inte ut mitt namn än;) men 28år, varit ett par i 13år, 1 barn pojke 4,5 år. Bor några mil från Uppsala

(75:a)
    väntar också med mitt namn, 38år, gift, varit ett par i 8 år, två barn, flicka 5 år, flicka 3 år. Bor i Alingsås. .

(Bebislängtan)
    24 år, sambo, varit ett par i 4 månader, första barnet, bor utanför Växjö.

(När?)
    26 år, gift. Tillsammans i 8 år. Första barnet, västsverige

(nr. 2)
    20 år, sambo, varit ett par i 4 år. En son på 2 år. Bor i Eskilstuna

(Ellen 2)
    22 år, inte sambo än, jag har en 3-åring, också han har barn från förut men ingen gemensam. Bor nära Umeå.

(2an tätt)
    23 år, förlovad med sambo, 24 år, varit tillsammans i 7 år och förlovade i 6 år och sambo i 4 år, gemensam son född i juni 2013, bor i Västra Götaland.

(Planerar_4an)
    Jag är 38 år, har man och vi har ett gemensamt barn på 5 år. Jag har även två barn sedan tidigare födda -01 och -03. Bor i Stockholm

(HEJ)
    27 år, sambo, har 2 pojkar 7 år - 1 år, Bor i Halmstad

• Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??
  • Anonym (när?)

Blir mer och mer säker på att äl inträffade någon gång mellan fredag och nu, och inte när appen förutsa *suck* grattis till mig, ytterligare 14 dagars väntan på besked då...

• Anonym (när?)

Känner mig lite bitter på maken, tycker nog att han kunde vara mer intresserad av barnbiten än han verkar vara. Nog för att jag inte pratar speciellt mycket om det, men när jag gör det hade det varit trevligt med lite mer respons! Är väl känslig nu när jag just haft äl, men lite tråkigt är det att känna att man är "ensam" om tankar och oro. Jag kan yttra att jag oroar mig för att vi ska behöva söka hjälp, och hans enda reaktion är att rycka lite på axlarna =/ Jag vet dessutom att han helst väntat ett par år till med att skaffa barn, men jag närmar mig 30 och känner inte att det är läge att vänta längre!

Nåja, han har gått med på det, och frågar titt som tätt om vart i min cykel jag är och det är allt värt något. Jag önskar bara att jag känt att jag kunnat prata mer med honom om hur jag känner inför hela situationen. Hoppas verkligen att det tar sig nu så han kanske vaknar till liv lite, han har uttryckt att det känns väldigt overkligt för honom.

• Anonym (En tredje)

Äl + 5 idag och känner ingenting.. Dom ggr jag varit gravid sen vi började försöka har jag fått gå upp på toa redan några dgr efter äl och haft en känsla av att magen växer flera dgr innan jag plussat och jag har ju plussat tidigt, runt äl + 8. Så nä, jag tror inte att det tagit sig för oss denna gång...

Kommer inte testa förräns på tisdag, på äl + 20. Åker bort i helgen i kommer hem på tisdag em.

• Wishme

BIM +5 idag .. Inga tecken på mens och inte heller på gravid .. Jag väntar och ser vad som händer ..

• Anonym (när?)
    Wishme skrev 2014-06-16 16:17:51 följande:
    BIM +5 idag .. Inga tecken på mens och inte heller på gravid .. Jag väntar och ser vad som händer ..

Hoppas du antingen får mens eller plus snart!

Min mens har betett sig skumt sedan vi började försöka, och det verkar inte vara unikt för mig. Jag är inne på bim+4 räknat utefter när jag skulle haft äl. Men Äl var sen den här månaden, och jag är på äl+6 (bim-7), skall li spännande att se när en här cykeln slutar....

• Wishme
    Anonym (när?) skrev 2014-06-16 17:01:57 följande:
    Hoppas du antingen får mens eller plus snart!

Min mens har betett sig skumt sedan vi började försöka, och det verkar inte vara unikt för mig. Jag är inne på bim+4 räknat utefter när jag skulle haft äl. Men Äl var sen den här månaden, och jag är på äl+6 (bim-7), skall li spännande att se när en här cykeln slutar....

Ja nu är de lite spännande faktist .. Men jag kommer vänta ett tag till innan jag kommer våga testa :)
  • Anonym (En tredje)

Jag behöver ej köpa nått test idag, mens på ingång upptäckte jag just

Dag 24, punktlig och allt.

Nytt bim 11 juli och äl runt sista juni. Så det blir ligga av under utlandsresan som vi är på 26 juni - 4 juli.

Anonym (En tredje) skrev 2014-06-17 14:35:47 följande:
    Jag behöver ej köpa nått test idag, mens på ingång upptäckte jag just Dag 24, punktlig och allt. Nytt bim 11 juli och äl runt sista juni. Så det blir ligga av under utlandsresan som vi är på 26 juni - 4 juli.

Då kommer det nog definitivt bli nått då ;) Då är ni avslappnade har det härligt!! Vart ska ni?
  • Anonym (En tredje)
    Anonym (3:an) skrev 2014-06-17 18:42:58 följande:

Då kommer det nog definitivt bli nått då ;) Då är ni avslappnade har det härligt!! Vart ska ni?
    Till Bulgarien. Bara jag o maken, vi gifte oss i april, så det är en bröllops resa
    Anonym (En tredje) skrev 2014-06-17 19:56:28 följande:
    Till Bulgarien. Bara jag o maken, vi gifte oss i april, så det är en bröllops resa smile5.gif
    Gu va härligt!!! Hoppas ni får en underbar resa!! Och att underbara ting kommer utav den ;)
Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??