• Anonym (3:an)

Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??

Min käre andra hälft har ÄNTLIGEN kommit ikapp min längtan efter en 3:a ;). Idag kastar vi kondomerna, och bebisverkstaden startar. Är SÅ förväntansfull och glad. Men...

Det är ju då meningen att ingen ska veta. För att slippa alla frågor om vad som händer, hur det går osv... Så jag har ju ingen att dela denna spännande resa med. Förutom min karl såklart =) Men det kan ju vara kul och skönt att få prata med andra om det också.

Så, finns det fler än jag som försöker bli gravida nu, som vill vara anonyma ett tag till, och som vill följas åt på resan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-14 22:41
    Lära känna lista =)

(3:an)
    Caroline, 28år, förhållande sen 8,5år tillbaka, två barn, flicka 5 år pojke 3 år. Försöker med 3:e nu. Bor i Märsta.

(jag också.)
    Emma 25 år gift, varit ett par 5 år tillbaka. 3 barn tillsammans pojke 4 år, flicka 2,5 år och flicka 2,5 år. Bor i eskilstuna.

Liten till
    Skriver dock inte ut mitt namn än;) men 28år, varit ett par i 13år, 1 barn pojke 4,5 år. Bor några mil från Uppsala

(75:a)
    väntar också med mitt namn, 38år, gift, varit ett par i 8 år, två barn, flicka 5 år, flicka 3 år. Bor i Alingsås. .

(Bebislängtan)
    24 år, sambo, varit ett par i 4 månader, första barnet, bor utanför Växjö.

(När?)
    26 år, gift. Tillsammans i 8 år. Första barnet, västsverige

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-29 20:29
    {#emotions_dlg.flower}Lära känna lista =)

(3:an)
    Caroline, 28år, förhållande sen 8,5år tillbaka, två barn, flicka 5 år pojke 3 år. Försöker med 3:e nu. Bor i Märsta.

(jag också.)
    Emma 25 år gift, varit ett par 5 år tillbaka. 3 barn tillsammans pojke 4 år, flicka 2,5 år och flicka 2,5 år. Bor i eskilstuna.

Liten till
    Skriver dock inte ut mitt namn än;) men 28år, varit ett par i 13år, 1 barn pojke 4,5 år. Bor några mil från Uppsala

(75:a)
    väntar också med mitt namn, 38år, gift, varit ett par i 8 år, två barn, flicka 5 år, flicka 3 år. Bor i Alingsås. .

(Bebislängtan)
    24 år, sambo, varit ett par i 4 månader, första barnet, bor utanför Växjö.

(När?)
    26 år, gift. Tillsammans i 8 år. Första barnet, västsverige

(nr. 2)
    20 år, sambo, varit ett par i 4 år. En son på 2 år. Bor i Eskilstuna

(Ellen 2)
    22 år, inte sambo än, jag har en 3-åring, också han har barn från förut men ingen gemensam. Bor nära Umeå.

(2an tätt)
    23 år, förlovad med sambo, 24 år, varit tillsammans i 7 år och förlovade i 6 år och sambo i 4 år, gemensam son född i juni 2013, bor i Västra Götaland.

(Planerar_4an)
    Jag är 38 år, har man och vi har ett gemensamt barn på 5 år. Jag har även två barn sedan tidigare födda -01 och -03. Bor i Stockholm

(HEJ)
    27 år, sambo, har 2 pojkar 7 år - 1 år, Bor i Halmstad

• Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??
  • Liten till
    Anonym (när?) skrev 2014-06-23 06:55:57 följande:

Positivt idag också, kanske borde börja förbereda mig på att bli mamma ändå! Mensen är beräknad till imorgon, så imorgon får jag väl veta mer säkert!

Åh, hoppas hoppas !!
    Wishme skrev 2014-06-23 07:57:40 följande:

Jo jag ska köpa ett test idag och testa imon på morgonen =)

Min sambo ville va med när jag testar =)

Jag känner ju fortfarande inget spec.. de har börjat som lite mensvärk eller molande värk i tjejmagen till och från.. mest när jag suttit för länge eller gått för länge.. de började i lördags =)

Men testa nu då tokfia!

Här var det fullt utslag på äl-testet vid 16-tiden, har haft sex varje dag utom igår, och idag somnade sonen tidigt för en gångs skull

Bara två jävligt långa veckor till att testa nu då. (Eller ja, 10 dagar i allafall, sen kan man ju tjuvtesta lite om det kliar för mycket i fingrarna )
  • Wishme
    Liten till skrev 2014-06-23 21:59:22 följande:
    Åh, hoppas hoppas !!Men testa nu då tokfia!

Här var det fullt utslag på äl-testet vid 16-tiden, har haft sex varje dag utom igår, och idag somnade sonen tidigt för en gångs skull

Bara två jävligt långa veckor till att testa nu då. (Eller ja, 10 dagar i allafall, sen kan man ju tjuvtesta lite om det kliar för mycket i fingrarna )

Ja jag ska testa imon :)

På morgonen ..

Nåt säger mig att jag kommer få stans blankaste test ..

Men känner nu bara att de är lika bra att få de gjort så jag slipper fundera mera på detta nu ..
  • Anonym (när?)
    Wishme skrev 2014-06-23 22:05:48 följande:
    Ja jag ska testa imon :)

På morgonen ..

Nåt säger mig att jag kommer få stans blankaste test ..

Men känner nu bara att de är lika bra att få de gjort så jag slipper fundera mera på detta nu ..

Hur gick det?

Fortfarande positivt och starkare än innan nu, ska köpa mig ett digitalt test i dagarna (dör säkerhets skull) men mensen lyser med sin frånvaro.
  • Wishme
    Anonym (när?) skrev 2014-06-24 09:41:25 följande:
    Hur gick det?

Fortfarande positivt och starkare än innan nu, ska köpa mig ett digitalt test i dagarna (dör säkerhets skull) men mensen lyser med sin frånvaro.

Jag är gravid :)

Jätte skum känsla .. Ska till Mvc imon för att prata bara .. :)
    Wishme skrev 2014-06-24 12:04:45 följande:

Men jaaa va härligt!! Förstod nästan det ;) STORT grattis!!!

Hur gick det?

Klart det fortfarande är positivt!!! Du kommer få ett finfint resultat på det digitala =)
  • Wishme
    Anonym (3:an) skrev 2014-06-24 13:03:35 följande:
    Men jaaa va härligt!! Förstod nästan det ;) STORT grattis!!!

Hur gick det?

Klart det fortfarande är positivt!!! Du kommer få ett finfint resultat på det digitala =)
    Tack =)

Ja detta känns sjukt!
    Det jag har längtat efter är här .. =) hehe
    Wishme skrev 2014-06-24 14:45:51 följande:

Tack =)

Ja detta känns sjukt!

Det jag har längtat efter är här .. =) hehe

Jag har tagit 15st test. Alla positiva. Jag har inte fått mens. Jag kissar HELA tiden. Har apont i tuttarna. Mår illa hela tiden och kräks minst en gång om dagen. Och jag är mega trött. ÄNDÅ går det inte riktigt in att jag faktiskt ÄR gravid. Längtar så sjukt mycket till 3e juli, när jag ska göra ett vul.
  • Wishme
    Anonym (när?) skrev 2014-06-22 15:23:13 följande:

Håll tummarna för mig nu tjejer! Testade svagt positivt igår, och på morgonen idag (testade båda dagarna för att se om det verkligen var positivt). Förra cykeln testade jag också positivt några dagar innan bim (negativt dagen efter) för att sedan få min mens!

Jag hoppas att det verkligen är positivt den här gången!

Jag håller tummar och tår =) !!!!
  • Wishme
    Anonym (3:an) skrev 2014-06-24 15:40:15 följande:
    Jag har tagit 15st test. Alla positiva. Jag har inte fått mens. Jag kissar HELA tiden. Har apont i tuttarna. Mår illa hela tiden och kräks minst en gång om dagen. Och jag är mega trött. ÄNDÅ går det inte riktigt in att jag faktiskt ÄR gravid. Längtar så sjukt mycket till 3e juli, när jag ska göra ett vul.
    Åh vad jag inte är avis på dina symptom iaf =) hehe 

Jag har ju fått må prima än så länge =) 
  • Liten till
    Wishme skrev 2014-06-24 12:04:45 följande:

Grattis grattis grattis!! Vad roligt!!
Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??