• Anonym (3:an)

Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??

Min käre andra hälft har ÄNTLIGEN kommit ikapp min längtan efter en 3:a ;). Idag kastar vi kondomerna, och bebisverkstaden startar. Är SÅ förväntansfull och glad. Men...

Det är ju då meningen att ingen ska veta. För att slippa alla frågor om vad som händer, hur det går osv... Så jag har ju ingen att dela denna spännande resa med. Förutom min karl såklart =) Men det kan ju vara kul och skönt att få prata med andra om det också.

Så, finns det fler än jag som försöker bli gravida nu, som vill vara anonyma ett tag till, och som vill följas åt på resan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-14 22:41
    Lära känna lista =)

(3:an)
    Caroline, 28år, förhållande sen 8,5år tillbaka, två barn, flicka 5 år pojke 3 år. Försöker med 3:e nu. Bor i Märsta.

(jag också.)
    Emma 25 år gift, varit ett par 5 år tillbaka. 3 barn tillsammans pojke 4 år, flicka 2,5 år och flicka 2,5 år. Bor i eskilstuna.

Liten till
    Skriver dock inte ut mitt namn än;) men 28år, varit ett par i 13år, 1 barn pojke 4,5 år. Bor några mil från Uppsala

(75:a)
    väntar också med mitt namn, 38år, gift, varit ett par i 8 år, två barn, flicka 5 år, flicka 3 år. Bor i Alingsås. .

(Bebislängtan)
    24 år, sambo, varit ett par i 4 månader, första barnet, bor utanför Växjö.

(När?)
    26 år, gift. Tillsammans i 8 år. Första barnet, västsverige

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-29 20:29
    {#emotions_dlg.flower}Lära känna lista =)

(3:an)
    Caroline, 28år, förhållande sen 8,5år tillbaka, två barn, flicka 5 år pojke 3 år. Försöker med 3:e nu. Bor i Märsta.

(jag också.)
    Emma 25 år gift, varit ett par 5 år tillbaka. 3 barn tillsammans pojke 4 år, flicka 2,5 år och flicka 2,5 år. Bor i eskilstuna.

Liten till
    Skriver dock inte ut mitt namn än;) men 28år, varit ett par i 13år, 1 barn pojke 4,5 år. Bor några mil från Uppsala

(75:a)
    väntar också med mitt namn, 38år, gift, varit ett par i 8 år, två barn, flicka 5 år, flicka 3 år. Bor i Alingsås. .

(Bebislängtan)
    24 år, sambo, varit ett par i 4 månader, första barnet, bor utanför Växjö.

(När?)
    26 år, gift. Tillsammans i 8 år. Första barnet, västsverige

(nr. 2)
    20 år, sambo, varit ett par i 4 år. En son på 2 år. Bor i Eskilstuna

(Ellen 2)
    22 år, inte sambo än, jag har en 3-åring, också han har barn från förut men ingen gemensam. Bor nära Umeå.

(2an tätt)
    23 år, förlovad med sambo, 24 år, varit tillsammans i 7 år och förlovade i 6 år och sambo i 4 år, gemensam son född i juni 2013, bor i Västra Götaland.

(Planerar_4an)
    Jag är 38 år, har man och vi har ett gemensamt barn på 5 år. Jag har även två barn sedan tidigare födda -01 och -03. Bor i Stockholm

(HEJ)
    27 år, sambo, har 2 pojkar 7 år - 1 år, Bor i Halmstad

• Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??

Jag kan fortfarande inte riktigt få in att jag faktiskt ÄR gravid. Med de andra två så har jag känt på en gång att nått blir annorlunda, i hela kroppen. Jag känner inte så nu =/ Jag tog ett CB test igår eftermiddags, bara för bekräftelse, och det var så blått det bara går, och ändå kan jag inte fatta det...

Av någon orsak så drar jag mig för att berätta det för personer som jag egentligen verkligen vill berätta det för. Min mamma och min syster tex. Jag har varit på väg flera ggr, men nått gör att det tar stopp...

Har iaf bokat in ett vul den 3:e juli. Känns riktigt pirrigt. Tänk om det inte alls finns nån bebis där inne i magen!? Tänk om det är TVÅ??? Tänk om det inte ser bra ut??!! Mycket tankar och oro, men även en himla massa lycka!!!

• Wishme
    Anonym (3:an) skrev 2014-06-17 20:20:04 följande:
    Jag kan fortfarande inte riktigt få in att jag faktiskt ÄR gravid. Med de andra två så har jag känt på en gång att nått blir annorlunda, i hela kroppen. Jag känner inte så nu =/ Jag tog ett CB test igår eftermiddags, bara för bekräftelse, och det var så blått det bara går, och ändå kan jag inte fatta det...

Av någon orsak så drar jag mig för att berätta det för personer som jag egentligen verkligen vill berätta det för. Min mamma och min syster tex. Jag har varit på väg flera ggr, men nått gör att det tar stopp...

Har iaf bokat in ett vul den 3:e juli. Känns riktigt pirrigt. Tänk om det inte alls finns nån bebis där inne i magen!? Tänk om det är TVÅ??? Tänk om det inte ser bra ut??!! Mycket tankar och oro, men även en himla massa lycka!!!

Härligt att höra .. Inte ska du väl oroa dig :)?

Hoppas de ser fint ut den 3 juli :)

Jag vågar inte testa mig :( mensen är 6 dagar sen .. Men känner inget så därför vågar jag inte testa än ..
  • Anonym (En tredje)
    Anonym (3:an) skrev 2014-06-17 20:06:26 följande:
    Gu va härligt!!! Hoppas ni får en underbar resa!! Och att underbara ting kommer utav den ;)
    Ja hoppas det måste ju vara våran tur snart....
  • Wishme

Dag 35 i cykeln idag .. normal cykeln på 27 dagar , mensen sen 8 dagar idag !

Wishme skrev 2014-06-19 10:53:58 följande:

Men TESTA din tok!!! ;)
  • Anonym (En tredje)
    Wishme skrev 2014-06-19 10:53:58 följande:

Hur kan du låta bli att testa?
  • Liten till

Wishme - TESTA!!

Klart du ska testa! Och uppdatera oss om resultatet såklart

Som ni kanske märker försöker jag att inte vara här så mycket nu, blir mest stressad och ledsen av det.

Men nu har jag snart ÄL, troligtvis på söndag, så här är det mys för hela slanten hela helgen nytt BIM borde vara 6-7juli då.

Låång väntan!!

Glad midsommar på er allihopa!

• Anonym (när?)

Äl+10 (bim på tisdag) och inga symptom, negativt test igår. Förbereder mig på ytterligare ett misslyckande och fler försök. Hoppas att mensen iaf behagar komma på morgonen (om den kommer) så jag slipper få falska förhoppningar...

• Wishme

Jag är bortrest i helgen så kanske testar när jag kommer hem på söndag .. Fast jag tror inte att jag är gravid för jag känner inget som kan tyda på de ? :( .. BIM +9 idag ..

Jag kommer uppdatera alla här när jag vet hur de ligger till :)

• knaappeen

Hoppar in här jag med.

24 år har varit ett par i 9 år, första barnet.

Har inte berättat för någon, just för all press som js tror kmr uppstå, våra föräldrar och släktingar frågar ofta när det är våran tur.

Tog mitt allra första graviditetstest i förrigår, negativt, och så kom mensen dagen efter... På BIM+3 ..

Nytt försök med ÄL 5/7 och BIM 15/7

Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??