Inlägg från: Anonym (en tredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en tredje)

Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??

Jag hänger på här. :)

Jag har två barn som är 5 o 6 år sedan tidigare förhållande. Har nu en ny kille som jag varit tillsammans med i 15 månader. Har aldrig känt såhär förr och allt är fantastiskt. Vi flyttade ihop direkt, förlovade oss på ½ års dagen och ska gifta oss i början av april, strax innan vi varit tsm i 1½ år. Giftermålet kommer att ske i smyg bara han och jag.

Förra måndagen tog jag ut spiralen, då var vi båda eniga om att det var dax att försöka få ett gemensamt barn. Har haft ägglossning nån gång i hlegen, vet ej exakt, haft lite diffusa symtom. Har iaf BIM 31/1. Vore ju otroligt om det skulle ta sig direkt med tanke på att jag tog ut spiralen för 1 vecka sedan, men BM sa att det är inte alls omöjligt. Tidigare  barn jag har blev båda till på första försöket.

Även våra planer att skaffa ett gemensamt barn är i smyg. Kommer ant inte som nån större chock för nära & kära då alla går och väntar... Men jag känner att jag vill inte skylta om det. Tänk om vi inte kan få till det, det vet man ju aldrig.

• Anonym (en tredje)
    Anonym (planerar nr 2) skrev 2014-01-14 22:52:20 följande:

Hej vad kul att se att det finns fler som försöker nu! :) Vi vill så gärna ha en till och har tagit beslutet att kasta allt vad preventivmedel heter.

en dum fråga kanske, men hur snabbt tror ni man kan känna att man är gravid?

Men båda mina tidigare barn fick jag NID blödning ca 1 vecka efter ÄL då ägget fäste och var övertygad redan då om att jag var gravid. :) Och ja, mkt riktigt, drygt 1 vecka senare plussade jag båda gångerna. Ska bli spännande att se om det blir så även denna gång. annars kände jag inget speciellt innan jag plussade. Symtomen kom först runt v.6
  • Anonym (en tredje)
    busmonstret skrev 2014-01-20 22:00:57 följande:
    Välkommen och håller tummarna för dig att det tar sig direkt Glad
    Tack. Ja det vore ju fantastiskt. Spännande väntan fram till BIM. :)
  • Anonym (en tredje)
    Anonym (:))) skrev 2014-01-20 22:18:05 följande:
    Hoppar in jag med sambon har äntligen gått med på trean efter några års längtan av mej två pojkar på 7 och 8 år har mens nu så detta blir första månaden att försöka tidigare har jag alltid blivit gravid första månaden så jag hoppas att det håller I sej denna ggr med men så torde de ju inte bli

Va kul. Jag känner igen mig i det du skriver. :D
    Jag har osså två pojkar sedan innan, på 5 o 6 år och vi ska som sagt osså försöka oss på ett syskon. Enda skillnaden är att jag har ny sambo då som sagt. För mig har det osså tagit sig på första försöket med båda.
    Spännande att se om man har lika tur denna gång. :D
  • Anonym (en tredje)
    Anonym (3:an) skrev 2014-01-21 08:24:23 följande:
    En tredje och :)) - välkomna!! Här var det tvär negativt igen i morse så nu börjar hoppet tryta. Imorgon bör mensen komma. Men jag tror att jag inte haft äl, IGEN, så det blir nog en sån där rolig gång med varken mens el plus...

Håller tummarna för dig att mensen håller sig borta. Hur har det gått idag? :)
  • Anonym (en tredje)

Jag borde ha haft äl i helgen om man ska gå efter den menscykel som jag hade då jag hade spiralen insatt, köpte äl test igår då jag känt tydligen äl symtom sista dagarna och idag gav det positivt utslag. Tur att jag och sambon fick till det igår då: :D

Men jag blir ju fundersam då jag har BIM 31/1 och jag kan väl inte ha en så kort lutealfas som 7 dgr? Men det jag funderar på är om menscykel kan ändras efter att man tagit ut spiralen. Den har alltid varit regelbunden, men hur lång den var innan spriralen minns jag inte, bara att den varit 24 dgr nu när jag haft spiral.
    Så jag antar att BIM 31/1 inte stämmer för mig... vi får se.

• Anonym (en tredje)
    Anonym (när?) skrev 2014-01-25 14:46:04 följande:

Känner mig allmänt jättelåg idag....
    Snarstucken, allmänt irriterad och "tom" och ledsen inombords.  Misstänker PMS, vilket bekräftar att mensen bör komma på onsdag. Jag tänker inte ens att den kanske inte kommer, att den här (ovanligt starka) PMS:en lika gärna kan vara graviditetssymptom, utan det är självklart att den kommer.

Fram tills nu har jag kunnat hålla "masken" utåt (mot de få som vet att vi försöker) men nu verkar det vara slut med det, jag börjar bli nerbruten, och det känns förbannat jobbigt! I dagarna är det ett halvår sedan vi började försöka, och nu börjar det kännas hopplöst.

Tycker synd om maken, minsta lilla missförstånd gör att jag tänder till, och jag har såååå nära till tårar hela tiden. Kan man trycka "paus" på känslorna ibland?

Åh vad jag lider med dig. Det måste vara jättejobbigt. Har en kompis som försökte i 8 månader med första barnet vid 35 års ålder. Men vips så var plusset där en månad efter all väntan. Då hade hon kört med äl stickor i flera månader men ändå inte fått nått pluss. Så tänkte ge det över sommaren innan dom skulle söka utredning, dvs då skulle dom hållit på dryga året. Men som sagt, plusset kom.
    Håller tummarna för att det blir så för dig med. :)
  • Anonym (en tredje)
    Anonym (3:an) skrev 2014-01-26 08:12:49 följande:
    Jag blir så ledsen på min kropp ännu en dag med negativt test, och ingen mens. Jag förstår verkligen inte vad det är för fel!? HUR ska jag kunna bli gravid om jag inte ens fungerar! Trodde ju att det hade vänt nu :'( Det har snart redan gått 6mån sen vi började, och det är vad det har tagit ca med mina andra två. Så den här väntan börjar kännas som en evighet. Känns hopplöst på nått vis! Äsh! Förlåt för klagan. Känner mig så deppig över det här bara
    Har det tagit ca 6 månader med dina tidigare barn osså så håller jag tummarna för att du får plussa snart igen. Jag förstår att det måste vara jättejobbigt med alla runt omkring som berättar att dom ska ha barn när man själv kämpar för fullt. Å allra helst om det kommer kommentarer i form av "är det inte eran tur snart".
    Jag är väldigt försiktig med sådanna kommentarer, man vet aldrig om det är par som är ofrivilligt barnlösa eller kämpar för fullt månad efter månad för att få ett pluss. Sådanna kommentarer kan göra väldigt ont.
  • Anonym (en tredje)
    busmonstret skrev 2014-01-27 08:57:59 följande:
    Trots en massa känningar denna månad så kom den förbannade mensen idag.. Bara att rusta om och börja vänta på äl då..

Trist. :( Som du säger, bara att vänta och ladda för nästa äl.
  • Anonym (en tredje)

Åh vad det sticker/värker nere i livmodern/äggstockarna idag. Är på samma ställe hela tiden och lite åt höger. Är ju bara 5-6 dgr sedan jag hade ÄL. Kan ägget fästa så snabbt?

Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??