Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??

Japp! Här ska det försökas i hemlighet! Hoppas på mens på torsdag slängde sista p-ringen i måndags morse.

Ja det är helt knäppt att vänta och faktiskt längta efter något så tråkigt :) men snart är det dags att prova :)

• Liten till
    Anonym (3:an) skrev 2013-08-13 22:47:57 följande:
    Liten till - va kul är det första barnet? Makkinje - så tänker jag lite också. Bättre att förvänta sig att det tar tid, och sen bli glad om det går fort, än tvärs om.

Nej andra. Men han är redan 4,5 så vill det sig snart så blir det bebis när han börjar förskoleklass :)

Då blev vi gravida direkt när vi slutade med skydd. Hoppas på lika nu!
  • Liten till
    Anonym (Ellen) skrev 2013-08-14 15:32:27 följande:
    Fast det där är inte sant. Så fort embryot implanterat sig så står det i direkt kontakt med mammans blod och därmed alkoholen hon druckit. Och embryon i tidig graviditet är känsliga för alkohol, det kan leda till missfall och missbildningar. Även om man bara dricker små mängder.

Forskare inom ämnet avråder kvinnor från att dricka mellan äl och bim.

Är det så?! Jag hade nog tänkt som ovanstående skrev, att det tar någon eller några veckor innan det man öre och dricker förs över. Fan vi ska på en fest precis vid/ före äl. Och vill ta nåt litet glas vin. Mest för att ingen ska kunna ana nåt, kommer se så dumt ut om jag inte tar nåt när vi planerat och trixat massor för att alla ska kunna komma utan barn, samtidigt!
  • Liten till
    Anonym (Ellen) skrev 2013-08-14 15:56:52 följande:
    Precis vid äl är det ju ok. Det kan ta ett par dagar för ett befruktat ägg att fästa. Men därefter bör man avhålla sig om man inte tycker att det är värt risken.

Ok. Nej jag tycker inte det är värt risken! Jag dricker för övrigt ca 2-3ggr per år, men just nu när allt var tajmat med kompisar, och de är så nära så dricker inte jag så frågar de och då kommer de se att jag ljuger och förstå att vi försöker. Hmm. Visst brukar äl vara dh 10-14 om man har 28dagars cykel? Vi ska på festen typ dag 9. Borde väl vara ok då?
  • Liten till

Fortfarande är tant röd och hälsar på. Borde dock åka hem på måndag sen är det väl bara köra då? Tror jag borde ha äl mellan den 24-28aug.

• Liten till
    Anonym (3:an) skrev 2013-08-18 13:04:52 följande:

Va skönt!! Vi kör på för fulla muggar nu ;) Egentligen ska man väl bara köra en gång varannan dag har jag hört. Men jag tycker det känns säkrast med minst en gång varje dag =)

ja det verkar väl trevligast också

här har vi äntligen kunnat börja i morse, mensen är slut! men här får man ju försöka få till det så ofta det går med en son som är vaken och trilskas på kvällarna. men en bolibompa morgon har väl inget barn tagit skada av

(bolibompa-morgon= frukost i vardagsrummet till bolibompa, han sitter som fast vid tv:n och hör inte ens att man ropar på honom. )

• Liten till
    Makkinje skrev 2013-08-18 21:46:50 följande:
    Ja eller som en av mina väninnor så fint kallar det "pingu sex" ;)

• Liten till

Tror det är ÄL idag, har känts lite så iaf. Och tidsmässigt så borde det kunna stämma. Så nu är det mest BIM jag väntar på. Tur att men ska åka utomlands nästa lördag, så då kommer en hel vecka gå, och då kommer det nog vara lättare att tänka på annat!

Anonym (när?) skrev 2013-08-23 14:25:09 följande:
    Här går det långsamt emot start "på allvar". Mensen kom i tisdags och var över igår så nu kör vi igång vilken dag som helst ^^

Både maken och jag drömmer bebisdrömmar om nätterna, så nu hoppas jag att vi lyckas få plus på stickan någon gång framöver.

Måste också fråga. Mens i bara två dagar?
  • Liten till
    Anonym (Missförstod) skrev 2013-08-24 22:18:41 följande:
    Oj jag missförstod rubriken, trodde det var hemligt inför blivande pappan också och handlade om tips att smussla undan p-piller utan att äta dem och liknade. 

Nej det skulle väl bara vara taskigt.

Men för alla andra är det hemligt. Men min sambo är med på det, men är inte direkt sugen på att prata om ägglossning och annat intressant, så tur att denna tråd finns
Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??