• 3 barns mamma84

    Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

    Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
  • La Lola
    pannanikakan skrev 2013-03-26 14:42:58 följande:
    Ts ska bli en gammal morsa, hur ska hon nu kunna gå ut och dansa? Skrattandewww.familjeliv.se/Forum-1-35/m69293366.html
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
    Väljer att bara skaka på huvudet o tänka saker för mig själv....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • pannanikakan
    La Lola skrev 2013-03-26 14:44:43 följande:
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
    Väljer att bara skaka på huvudet o tänka saker för mig själv....
    Jag väljer att skratta :)
  • Tittuttann

    Unga mammor är bra mammor, sluta klanka ner på unga mammor, vi är väl ändå lika bra mammor som ni äldre? kanske till och med bättre Tungan ute

  • puss
    Tittuttann skrev 2014-03-22 11:36:40 följande:

    Unga mammor är bra mammor, sluta klanka ner på unga mammor, vi är väl ändå lika bra mammor som ni äldre? kanske till och med bättre Tungan ute


    Fast den här tråden handlar om en hjärndöd mamma. Då har ålder ingen betydelse.
  • Ingram

    Nu har jag bara läst de första inläggen i denna tråd men börjar tro att TS skriver en tråd bara för att provocera och skämta lite grann...

  • fluu
    Ingram skrev 2014-03-22 12:26:26 följande:
    Nu har jag bara läst de första inläggen i denna tråd men börjar tro att TS skriver en tråd bara för att provocera och skämta lite grann...
    Om du bara visste... TS är... lite speciell.
    Tittuttann skrev 2014-03-22 11:36:40 följande:
    Unga mammor är bra mammor, sluta klanka ner på unga mammor, vi är väl ändå lika bra mammor som ni äldre? kanske till och med bättre Tungan ute
    Här däremot, en som letar upp en ett år gammal tråd, där är provokationen.

    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Litet My
    Zayco skrev 2013-03-20 16:41:19 följande:
    Nu generaliserar ju du precis som ts gör? Unga mammor har inget behov av att klanka ner på äldre mammor bara för att en person på Familjeliv väljer att göra det, hon får stå för sitt - hon förespråkar inte för unga mammor dvs.
    Fast du det har förekommit måååånga trådar av "unga mammor" där de påstår en hel massa om äldre mammor och önskar att deras barn får DS, att äldre mammor (över 25) inte orkar med barnen, att äldre mammor inte kommer att bry sig om barnen. Har faktiskt aldrig sett en äldre mamma skriva så om en ung.

    Dock är ju inte alla unga mammor såna men det finns en del.
  • k girl

    Jupp. Jag kommer att vara 80 när mina barn är så pass stora att de klarar sig själva. Joråsatteh...

  • Litet My

    K girl: men du kan ju ha sjukt kul fram tills 62 ;)

  • Ingram
    fluu skrev 2014-03-22 15:55:34 följande:
    Om du bara visste... TS är... lite speciell.

    Här däremot, en som letar upp en ett år gammal tråd, där är provokationen.

    Jo jag börjar märka det ;)
  • Tittuttann

    Jag har inte läst vad alla skrivit för kommentarer, men jag tycker att det är fel att säga att unga mammor inte är lika "bra" som äldre? det är siffror vi pratar om, det gör ingen skillnad när man är mamma/pappa.
    spelar ingen roll vilken ålder, alla åldrar är bra föräldrar, men sen finns det också föräldrar som både är unga och gamla som kanske inte borde ha barn överhuvudtaget, då jag känner båda en väldigt ung mamma som festar istället för att ta hand om sitt barn, och känner jag också en äldre som inte alls bryr sig om sitt barn OCH är arbetslös precis som ni äldre brukar klanka ner på oss yngre för att vi inte har ett jobb,, men det är klart vi jobbar? känner man rätt folk så kan man ordna små jobb för att få in lite pengar varje månad.
    Det finns både gott och ont i alla åldrar.

  • fluu
    Tittuttann skrev 2014-03-23 07:50:45 följande:
    Jag har inte läst vad alla skrivit för kommentarer, men jag tycker att det är fel att säga att unga mammor inte är lika "bra" som äldre? det är siffror vi pratar om, det gör ingen skillnad när man är mamma/pappa.
    spelar ingen roll vilken ålder, alla åldrar är bra föräldrar, men sen finns det också föräldrar som både är unga och gamla som kanske inte borde ha barn överhuvudtaget, då jag känner båda en väldigt ung mamma som festar istället för att ta hand om sitt barn, och känner jag också en äldre som inte alls bryr sig om sitt barn OCH är arbetslös precis som ni äldre brukar klanka ner på oss yngre för att vi inte har ett jobb,, men det är klart vi jobbar? känner man rätt folk så kan man ordna små jobb för att få in lite pengar varje månad.
    Det finns både gott och ont i alla åldrar.
    Att du tror att ålder enbart är en siffra är ett rätt talande bevis på att så inte är fallet.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • sextiotalist

    Jag orkar inte läsa hela tråden, men mig veterligen så är det ytterst sällan (i det här forumet) som någon klagar på att en förälder är ung, däremot så har det säkert kommit upp någon gång att man anser att man ska kunna försörja sig själv om man skaffar barn och inte leva på sina föräldrar.
    Däremot så kommer det rätt ofta klagomål och framför allt hur äckligt det är med föräldrar som är äldre och hur synd det om deras barn

    Personligen så tror jag inte att unga föräldrar behöver vara sämre, men om jag utgår från mig själv, så hade jag varit en usel förälder som ung, för jag startade mitt liv sent (dvs jag levde mitt roliga liv efter 20).

    Men en sak är säkert, ju äldre man blir, desto lugnare blir man. Om jag läser här, så upplever jag att vi som äldre föräldrar inte brydde oss om att vara så perfekta, vi har mer tagit det som kommit.

Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor