Skulle du köpa ut alkohol till din tonåring?
Om din tonåring (14-17 år) skulle fråga dig om du kunde köpa ut åt honom/henne, hade du gjort det då?
Det kanske är en speciell fest eller du kanske oroar dig för "fulsprit", vad hade du gjort?
Om din tonåring (14-17 år) skulle fråga dig om du kunde köpa ut åt honom/henne, hade du gjort det då?
Det kanske är en speciell fest eller du kanske oroar dig för "fulsprit", vad hade du gjort?
Man kanske måste se framåt o inte tillbaka ! Du behöver söka hjälp för dina problem
Skulle aldrig "köpa ut" till någon unge, vare sig mina egna eller andras Jag fattar inte hur man ens kan med att fråga sina föräldrar en sån sak. Jag skulle ALDRIG någonsin ha vågat fråga mina föräldrar om de kunde "köpa ut" när jag var tonåring.
jag skulle kunna tänka mig köpa ut till mina barn nä'r de är myndiga inte innan.
när jag va 18 så ville jag att min mamma skulle köpa cider till mig men fick nej, då blev det att jag köpte sprit svart och spenderade mycket pengar på puben i stället. hon kunde inte hindra mig om jag ville festa. samt hade andra som oxå kunde köpa ut.
så istället för säga nej till mina barn när de är 18 så går jag hellre in och köper några öl/cider så vet jag att de inte köper svart. när man är 18 får man ju ändå dricka på puben.
Nej det skulle jag aldrig göra. Och jag förstår inte hur man ens kan tänka att det skulle vara okej.
efter 18 år men inte så ung som 14
Nej, absolut inte! på några villkor alls..
av flera olika anledningar 1. För tidig alkohol debut ökar riskerna för alkoholism redan i 20-30 års åldern.
Finns många i min ålder som redan är alkoholister, fast de har svårt att erkänna detta. Jag är 28.
2. Hjärnan är inte fullvuxen förrän en människa är 25, utsätter man den för alkohol i för ung ålder så riskerar hjärnan få bestående skador och stanna i sin utveckling.
3. Jag har alkoholism i släkten, skulle aldrig vara så urbota korkad att jag skulle köpa skiten som förstör miljontals liv varje år, till mitt eget barn jag satt till den här världen.
4. I ung ålder innan man kan hantera alkohol, finns det stora risker att tonåringen dricker för mycket och blir alkohol förgiftad. Unga påverkade av alkohol riskerar som påverkade börja prova på andra droger, och kan dö av en överdos, då de efter ett visst antal fyllor söker efter en ny kick. Väldigt många som gick i min skola, som började supa i tonåren, är nu fast i andra droger.
Sen så höjs ju riskerna för andra olyckshändelser eller farliga situationer också(somna i minusgrader och frysa ihjäl, hamna i slagsmål etc) Skulle inte kunna leva med mig själv om jag orsakat detta genom att köpa ut till mitt barn.
Den här länken ska vara jätte värdefull för dig: http://tinyurl.com/dyr27j2
När de fyllt 18 och inte en dag tidigare!
Nu är min pojk fortfarande i magen, men jag hoppas att jag, då han är tonåring, fortfarande har vett att säga detsamma som jag säger nu... nämligen: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!! ALDRIG!!! Inte innan han är myndig!!
Nej...
alldrig i livet