• Jackson

Skulle du köpa ut alkohol till din tonåring?

Om din tonåring (14-17 år) skulle fråga dig om du kunde köpa ut åt honom/henne, hade du gjort det då?
    Det kanske är en speciell fest eller du kanske oroar dig för "fulsprit", vad hade du gjort? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa ut alkohol till din tonåring?
  • logg81
    Jackson skrev 2012-12-17 17:37:59 följande:
    Det är lite det jag argumenterade för, varför göra det enkelt för vårt (hypotetiska) barn?
    Precis...

Och bara för att min tonåring är 17 år så kanske inte de hon umgås med är jämngamla. Jag kan nog tycka att man har ett bredare ansvar än bara sin egna unge när de är i den åldern... 
    Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • kikkie

Aldrig o förstår faktiskt inte dom föräldrar som gör det heller ! Finns anledningar till att det är 20 år på systemet

• Queenie70

Absolut inte. Ju fler föräldrar som kö

• Queenie70

Absolut inte. Ju fler föräldrar som köper ut, ju mer alkohol kommer att finnas i kompiskretsen, vilket innebär ett totalt större alkoholintag. Fulspriten kommer att finnas där ändå, tror man annat är man oerhört korkad.

• Mercurialis

Absolut nej!

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • La Lola

Inte en chans!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • idontlikeyou

Nej jag är väl inte dum heller

• LinneaJosie
    Queenie70 skrev 2012-12-17 18:02:49 följande:
    Absolut inte. Ju fler föräldrar som köper ut, ju mer alkohol kommer att finnas i kompiskretsen, vilket innebär ett totalt större alkoholintag. Fulspriten kommer att finnas där ändå, tror man annat är man oerhört korkad.

All forskning på området säger att de som får utköpt/dricker hemma konsumerar mer alkohol.
  • Queenie70
    LinneaJosie skrev 2012-12-17 18:25:01 följande:
    All forskning på området säger att de som får utköpt/dricker hemma konsumerar mer alkohol.

Fast det gäller ju inte barnen till föräldrarna i tråden som köper ut, just deras barn är ju naturligtvis undantagna och just DE vet med all säkerhet att de kan lita på att just deras barn bara dricker en halv vinflaska som de lovat. :D
  • LinneaJosie
    Queenie70 skrev 2012-12-17 18:29:50 följande:
    Fast det gäller ju inte barnen till föräldrarna i tråden som köper ut, just deras barn är ju naturligtvis undantagna och just DE vet med all säkerhet att de kan lita på att just deras barn bara dricker en halv vinflaska som de lovat. :D

Självklart. Vetenskap schmetenskap. Jag sa också att jag baaaaara skulle dricka två cider - tror ni jag gjorde det? Då var jag ändå bara en helt genomsnittlig tonåring. Tillit och ansvar betyder inte ett skit om den assnygga killen ska på festen. Flytande självförtroende!
Svar på tråden Skulle du köpa ut alkohol till din tonåring?