• Jackson

Skulle du köpa ut alkohol till din tonåring?

Om din tonåring (14-17 år) skulle fråga dig om du kunde köpa ut åt honom/henne, hade du gjort det då?
    Det kanske är en speciell fest eller du kanske oroar dig för "fulsprit", vad hade du gjort? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa ut alkohol till din tonåring?
  • Lena

Till 20-årsfesten kan jag tänka mig köpa ut men inte innan dess.

• kikkie

Tycker faktiskt man är en oansvarig förälder om man ger sina barn möjlighet att dricka alkohol innan dom får köpa själv !!
    Ni som gör det , låter ni dom låna bilen innan dom har körkort oxå ??

• Jackson
    LinneaJosie skrev 2012-12-17 19:19:29 följande:

Självklart. Vetenskap schmetenskap. Jag sa också att jag baaaaara skulle dricka två cider - tror ni jag gjorde det? Då var jag ändå bara en helt genomsnittlig tonåring. Tillit och ansvar betyder inte ett skit om den assnygga killen ska på festen. Flytande självförtroende!
    OM jag tänker tillbaka på hur jag själv var i den åldern så hade jag (om jag hade fått en vinflaska hemifrån) även druckit det som fanns på festen också, det hade alltså inte stoppat med en vinflaska utan det hade bara varit fördricka. 
  • Majsan70

Självklart köper jag INTE en droppe alkohol o de får inte heller smaka hemma innan de har åldern inne.

• Jackson
    GirlsCamp skrev 2012-12-17 20:42:49 följande:

Årets bästa julklapp: Girls’ Camps teater- och filmläger!

I sommar är det äntligen dags för Girls’ Camp igen! Alla tjejer i åldrarna 8-14 är varmt välkomna till en vecka fylld av lekar, teater, tjejsnack, film och mycket, mycket mer. Lägret hålls i början av sommaren, perfekt för att få en fantastisk start på sommarlovet och att ha något kul att göra om föräldrarna jobbar. 70 % av alla som åker på lägren kommer tillbaka för ett andra år, och många kommer tillbaka år efter år. På lägret får man chansen att kliva in i Twilight-världen, vinna VM i Bus, hitta Faster Agathas miljon och inte minst träffa vänner för livet! Det här är julklappen som inte kan bli fel! Läs mer på www.girlscamp.se och www.facebook.com/girlscamp?ref=ts&fref=ts.

WTF, sluta spamma min tråd, skaffa en egen!
  • ArthurDent
    Queenie70 skrev 2012-12-17 18:02:49 följande:
    Absolut inte. Ju fler föräldrar som köper ut, ju mer alkohol kommer att finnas i kompiskretsen, vilket innebär ett totalt större alkoholintag. Fulspriten kommer att finnas där ändå, tror man annat är man oerhört korkad.
  • Ayyla

Absolut inte, men när dom fyllt 18 skulle jag kunna köpa ut några öl till förfesten.

• Majsan70
    Ayyla skrev 2012-12-17 22:04:27 följande:
    Absolut inte, men när dom fyllt 18 skulle jag kunna köpa ut några öl till förfesten.

Även det går bort ur min värld. De får dricka det som finns i vanlig butik eller det som finns på krogen och därmed är lagligt för dem att köpa.
  • Thaleya1

Nej, inte för de anledningarna och inte så tidigt som 14 eller 15.

Om mitt barn vore 16-17 och det vore ansvarsfulla och som mig i den åldern, ja då hade jag kanske köpt lite, men det krävs att jag vet vad de ska göra, när hon/han kommer hem, vilka personen är med, att de har normalt hyffs (tillexempel inte hoppar in i bilen med folk de inte känner, eller går ute ensam). Jag vill dessutom ha regelbundna samtal ifrån min tonåring. Bryts någon utav dessa regler så skulle jag aldrig göra om det för då har jag uppenbarligen gjort en felbedömning av mitt barn.

Svar på tråden Skulle du köpa ut alkohol till din tonåring?