Inlägg från: Jackson |Visa alla inlägg
  • Jackson

Skulle du köpa ut alkohol till din tonåring?

Om din tonåring (14-17 år) skulle fråga dig om du kunde köpa ut åt honom/henne, hade du gjort det då?
    Det kanske är en speciell fest eller du kanske oroar dig för "fulsprit", vad hade du gjort? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa ut alkohol till din tonåring?
  • Jackson
    Planta skrev 2012-12-17 17:19:14 följande:
    Nej. Hon vet det så hon kommer aldrig att fråga heller.
    Ok. Grejen att jag frågar är för att jag och min man har en del meningsskiljaktigheter angående det här. 
    Vi såg reklam på tv:n idag där det är en mamma som går igenom en massa dilemma när det kommer till om hon ska köpa ut till sin dotter eller inte och jag tycker att ett enkelt nej är nog. Jag kommer inte köpa ut alkohol till mina barn innan de är över 18. Men min man anser att man kan köpa en liten flaska för att "testa" om han kan lita på barnet.

Mina föräldrar sa helt enkelt nej och ansåg att om jag var så "vuxen" att jag kunde dricka alkohol så var jag även vuxen att köpa den själv. Inga av mina kompisars föräldrar köpte ut till oss heller. Hur gjorde era föräldrar?

(Vi har inga barn i nuläget om det gör någon skillnad).  
  • Jackson
    PinkSugar skrev 2012-12-17 17:34:39 följande:
    14-15 Nej
    16-17 Absolut

Har även blivit tillfrågad av en tonåring på stan o jag kunde köpa ut en sjuttis, jag gjorde det 
    Ta det inte på fel sätt, men varför köpte du ut åt tonåringen?
  • Jackson
    logg81 skrev 2012-12-17 17:36:43 följande:
    Röstar annat...

Har ingen tonåring (än) och som jag känner just idag så aldrig i livet. Men kanske blir min unge en ansvarsfull och mogen ung tonåring (har det någonsin funnits en sådan?) och att det är ett mycket speciellt tillfälle som ska firas...

Nä... Jag ska inte säga aldrig för det kanske jag inte kan stå för. Mest troligt är att hon får tag i fulsprit och blir full på det om hon nu är inne på den linjen. Jag har iaf inga planer på att göra det enkelt för henne
    Det är lite det jag argumenterade för, varför göra det enkelt för vårt (hypotetiska) barn?
  • Jackson
    PinkSugar skrev 2012-12-17 17:37:31 följande:
    Han frågade snällt
    Så du lägger inga värderingar i att det kan vara skadligt för ungdomar om de dricker?
  • Jackson
    LinneaJosie skrev 2012-12-17 19:19:29 följande:

Självklart. Vetenskap schmetenskap. Jag sa också att jag baaaaara skulle dricka två cider - tror ni jag gjorde det? Då var jag ändå bara en helt genomsnittlig tonåring. Tillit och ansvar betyder inte ett skit om den assnygga killen ska på festen. Flytande självförtroende!
    OM jag tänker tillbaka på hur jag själv var i den åldern så hade jag (om jag hade fått en vinflaska hemifrån) även druckit det som fanns på festen också, det hade alltså inte stoppat med en vinflaska utan det hade bara varit fördricka. 
  • Jackson
    GirlsCamp skrev 2012-12-17 20:42:49 följande:

Årets bästa julklapp: Girls’ Camps teater- och filmläger!

I sommar är det äntligen dags för Girls’ Camp igen! Alla tjejer i åldrarna 8-14 är varmt välkomna till en vecka fylld av lekar, teater, tjejsnack, film och mycket, mycket mer. Lägret hålls i början av sommaren, perfekt för att få en fantastisk start på sommarlovet och att ha något kul att göra om föräldrarna jobbar. 70 % av alla som åker på lägren kommer tillbaka för ett andra år, och många kommer tillbaka år efter år. På lägret får man chansen att kliva in i Twilight-världen, vinna VM i Bus, hitta Faster Agathas miljon och inte minst träffa vänner för livet! Det här är julklappen som inte kan bli fel! Läs mer på www.girlscamp.se och www.facebook.com/girlscamp?ref=ts&fref=ts.

WTF, sluta spamma min tråd, skaffa en egen!
Svar på tråden Skulle du köpa ut alkohol till din tonåring?