Skulle du köpa ut alkohol till din tonåring?
Om din tonåring (14-17 år) skulle fråga dig om du kunde köpa ut åt honom/henne, hade du gjort det då?
Det kanske är en speciell fest eller du kanske oroar dig för "fulsprit", vad hade du gjort?
Om din tonåring (14-17 år) skulle fråga dig om du kunde köpa ut åt honom/henne, hade du gjort det då?
Det kanske är en speciell fest eller du kanske oroar dig för "fulsprit", vad hade du gjort?
Mina har aldrig köpt ut eller "bjussat" hemma på dricka
Jag var över 18 när jag smakade på en drink
Nej, det skulle jag inte göra.
Åldersgränser finns där av en anledning.
14-15 Nej
16-17 Absolut
Har även blivit tillfrågad av en tonåring på stan o jag kunde köpa ut en sjuttis, jag gjorde det
Det beror heeelt och hållt om man kan lita på sitt barn om hon/han kan vara ärlig.
Min mamma har hjälpt mina större syskon när dom var i min ålder för att dom alltid var ärlig och drack inte så mycket. Jag själv är nykterist och har aldrig bett om alkohol, dricker det heller inte.
Men det är extremt enkelt att få tag på sprit och grejer. så ber ens barn om alkohol så är det bättre än att dom ljuger och skaffar en massa jävla skit själva som dessutom kan innehålla andra grejer
Röstar annat...
Har ingen tonåring (än) och som jag känner just idag så aldrig i livet. Men kanske blir min unge en ansvarsfull och mogen ung tonåring (har det någonsin funnits en sådan?) och att det är ett mycket speciellt tillfälle som ska firas...
Nä... Jag ska inte säga aldrig för det kanske jag inte kan stå för. Mest troligt är att hon får tag i fulsprit och blir full på det om hon nu är inne på den linjen. Jag har iaf inga planer på att göra det enkelt för henne