Tror du lchf är hälsosamt på längre sikt?
En del tror det är den bästa maten för oss. Andra att det är en farlig kosthållning. Vad tror du?
En del tror det är den bästa maten för oss. Andra att det är en farlig kosthållning. Vad tror du?
Biffus: ja men bevisa det då
och bota cancer ;)
Jaha du menar så ...
Dagens middag:
Fläskfilé med lök och cahmpinjoner. Mos på blomkål, broccoli och grönkål. Sallad på paprika, tomater, gurka, lite majs och fetaos med lite rapsolja, balsamvinäger och örtsalt på.
10 olika grönsaker i en enda måltid, om inte detta är nyttigt så vettefan. stekte i 40g smör till 3 portioner, nån annan fettkälla förutom 2msk rapsolja fanns inte, eller jo, 1 msk creme fraiche och 3msk grädde i moset som blev 3 portioner. Köttet var en fläskkotlett, fett och ben bortskurna (tycker det är jätte äckligt så det fick tyvärr slängas) och det var kanske 70-80g. Det var enda köttet jag fick i mig idag.
Imorgon blir det panerad fisk (paneras med ägg+pofiber) med spenat, blomkål/broccoli och en härlig sallad. Dillmajonäs till det och sambon får potatis till. Frukosten blir nog omlett med grönsaker och så en kopp te med kokosfett och en klick grädde på kvällen. Mer kommer jag inte orka. Inget kött den dagen, bara fisk om man nu vill räkna det som kött.
Det låter väldigt gott