Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!
Denna eviga längtan och väntan!
Berätta ert allra första graviditetstecken, hur tidigt kom det och hur kändes det? :)
Denna eviga längtan och väntan!
Berätta ert allra första graviditetstecken, hur tidigt kom det och hur kändes det? :)
Hej...
Skrivit upp mina spymtomer i en bok... 2dagar efter ÄL började jag få kortvarig molande värk i magens nedre del. Även stick i vänstra äggstocken.
Bim -8 spänner lite Som en ballong i magen.
Bim -5 började jag bli känslig för lukter, tyckte jag luktade illa direkt efter duschen m.m.
Vitkrämiga (äckelvarning) flytningar.
Jätte starka naglar
Fryser!
Hungrig direkt efter jag vaknat.
Kaffet smakade äckligt ( älskar kaffe annars)
Men mest är det mensvärken mellan ÄL och BIM. Och den stickande känslan i magen.
Förra gången blev jag skengravid, skall tilläggas att det verkligen inte kändes så här då.
Är nu på BIM +2 och plussade idag! Så lycklig!
Hoppas detta kan stilla någons nyfikenhet.. Själv googlade jag massa varje dag!
Grattis!! Grattis Grattis!!!
Jag vågar inte testa, jag hade blivit överlycklig av ett plus men min sambo hade blivit mindre glad. Han går runt och nojjar nu för att min mens och jag har haft en molande värk i ett par dagar. Blir så ledsen av det själv vill jag ju inget annat så jag försöker att inte nämna nåt om hur jag mår! Försöker avfärda alla "symptom" jag tror jag känner som att det bara är min längtan som spelar mig ett spratt och förneka vad jag känner.
Börjar bli knasig på detta nu så jag tar tillfället att skriva av mig lite här i er tråd om det är ok?
Har en ängel och en djävul på varsin axel och de kivas.
Mina konversationer i huvudet går typ såhär "Känner jag kanske lite halsbränna? *hoppas*. Nä nu letar du symptom och hade du haft halsbränna så har du nog bara ätit för onyttigt! Men jag har ju inte ätit varken godis eller chips. :D Skärp dig du känner inget!"
Mensen är nog ca en vecka sen, säkert mer, borde haft mer koll dumma jag.
Var på riktigt dåligt humör och det stack till i magen första gången i fredags, kändes precis som när mensen sätter i gång men icke. Har haft en dov molande värk hela helgen och det har känts flera gånger som att NU sätter det igång men nada.
Bara gryniga äckliga flytningar.
Vakande upp i lördags och var så gasig att jag kunde lyft. Kändes som att späcka en ballong!
Har inte haft ont i brösten, vilket hjälper mig att avfärda det hela, hade superont i flera dagar förra månaden men nu är de bara lite småömma ibland. Vilket nog bara är i min fantasi. De kliade massor i går men det är väl inte ens ett gravidsymptom.
Mår illa av cigg så de rör jag knappt. (Men de måste ju klart vara för att jag har bytt märke och inte röker så ofta! Såklart!)
Frusit som sjutton och har badat flera gånger varje ef och kväll och stått väldigt mycket vid ugnen i fikarummet på jobbet för att försöka sluta hacka tänder. (Men så har jag ju inte mycket kroppen och det börjar bli kallt ute! Extremt jävla kallt, men min sambo säger att det är varmare än nånsin i december (?) )
Har kissat ovanligt ofta och ibland kommer det bara några droppar trots att jag knappt kunde hålla mig. (Men vanligtvis tänker jag inte på hur ofta jag kissar så det är nog bara jag som letar symptom där också)
Brukar må illa på mornarna och kräkas galla av lukter och smaker så det avfärdar logiken direkt som symptom fast hoppet försöker övertala det.
Men så är jag mycket hungrigare än vanligt på morgonen och igår åt jag till och med frukost. Men alltså, hade jag varit gravid hade jag väl haft mindre aptit på frukost, inte mer?
Och nu fick jag veta det om naglarna, vilket ger hopp för mina har blivit mycket bättre och jag har lett mycket de senaste dagarna åt att de är så fina och hela och att jag inte behöver måla dem i flera lager för att de ska hålla :)
Vill så gärna att det skall vara en bebbe men är så otroligt rädd för hur ont det skulle göra när sambon inte skulle dela min lycka på samma sätt.
Han vill verkligen men vill vänta tills vår ekonomi är bättre, själv är jag uppvuxen med en ensamstående mor med låg inkomst och tycker att 50.000 i månaden som vi har nu är mer än tillräckligt.
Mina äggstockar skriker när han går runt och pratar lyckligt om våra framtida barn och hur han längtar efter en mini *våra namn* och att köra till träningar och sitta på läktaren och titta på vår dotter som tränar konståkning eller rider.
Tack för att jag fick skriva av mig. Kanske någon även har några kloka ord att komma med?
Kram alla.
Den självklarhet om att jag var gravid. En känsla. Trots jag tänkt innan -Jag är nog gravid? SÅ var denna känsla av självklarhet svår att förklara. Ett lugn.
Kan också tillägga att nästan alla gånger jag vart gravid har jag känt det på mig innan jag plussat. Har en vän som också haft den känslan innan hon plussat..
Förra året kände jag denna konstiga känsla igen, kände att något liksom var annorlunda i kroppen, som min kropp försökte säga jag hade bebis i magen. Men avfärdade det liksom fastän jag visste.. Å detta var runt den 11 december 2013, några dagar innan 20 dec började jag må illa och spy. Men 20 dec fick jag en blödning jag trodde var mens men illamåendet var fortfarande kvar. Sen slutade blödningen 21 dec och försvann.. Då fattade jag att något inte stämde.. Väntade några dagar men spydde fortfarande, 24 dec tog jag gravtest som visade positivt. Och 24 augusti föddes min son :) Så hade det inte vart för blödningen hade jag aldrig tvekat jag var gravid. Men den där "mensen" fick mig bli osäker men man ska alltid lita på sin magkänsla har jag lärt mig!
Jag trodde att jag var magsjuk! ;) hänt två gånger nu, fick dock missfall första gången. Nu när jag vet att jag är gravid så känner jag mig trött (hela tiden), fettit hår :/ och kissnödig haha
Juste är gasig, ömma bröst, kisset luktar skumt, dålig hy och så har jag rikligt med flytningar...
Hej, jag har undrar om någon här har upplevt samma saker som mig och om det kan va ett tecken på att jag är gravid? :D
Har fått större och ömma bröst, som att de växer.
Har lite värk i magen och rygg, typ som mensvärk fast inte lika smärtsamt.
Även haft lite smärta i ryggen
Känns som jag är väldigt varm, nästan febrig
Blir hungrig bara någon timma efter jag ätit
Och har humörsvängningar.
Har gått på P-Piller men kan ha missat en dag eller två så vet inte om jag får för mig att jag är gravid eller inte... Men ska ta ett test för att se, men vill ändå veta om det är någon som upplevt samma sak tidigt stadie under en graviditet? :)
Dåligt humör. Kom nog v 1 eller v 2. Mitt humör var visst så dåligt att min fästman trodde att jag hade slutat älska honom :( I v 3 kom illamåendet, övertygad om att jag var magsjuk. Testet visade positivt och fästmannen fick förklaringen till mitt humör :)
- Lite ömma bröst
- Kissnödig fortare och oftare än vanligt
- Lite mensvärk
Jag gick dock efter min fertilitetsmonitor för att hålla koll på ÄL och sen var jag så ivrig att jag inte gick så mycket på graviditetssymptom utan började testa mig ca 7 dagar före BIM Fick mitt plus BIM -4.
Ömma bröst och extremt ömma bröstvårtor bara några dagar efter ÄL. Sen började det med spring på nätterna, kissar hela tiden, även på dagarna. Illamående, klarar inte av viss mat och dryck. Ont i svank, ömmar ibland runt naveln och i magen. Min ligger mot ryggen så får så jäkla ont där.
Hej tjejer!
Tog ut min p-stav 3/2 nu 2015 och tänkte bli gravid med min kille sen 5 år :)
Jag fyller snart 22 och han är 21.
Jag hade sjukt sällan mens med p-staven och har haft p-stav/p-piller i säkert 6-7 år nu.. Så känns skönt att ta ut!
Dock känner jag redan mig typ gravid?! Kanske bara är mitt huvud som spökar och ger mig falska symptom?
Det har snart gått 11 dagar sen jag tog ut den och har haft sex varje dag sen dess :) Har aldrig varit gravid förut så vet inte riktigt hur det ska kännas men har SJUUUKT ömma och onda bröstvårtor, spänd/svullen mage och mår illa lite till och från. Nu precis fick jag som typ mensvärk också.. Min kille tror jag bara känner allt för att jag tänker för mycket på det :) Har aldrig varit med om dess symptom vid mens eller ägglossning så känns inte som det...
Är det möjligt att jag REDAN är gravid och får symptom?
Jag har positiva ÄL-tester sen några dagar. Idag och igår som starkast men har läst att man kan ha positiva ÄL-tester som gravid också... Är så otålig att få reda på det.. Har negativa grav-tester men som sagt är det ju för tidigt så inte så konstigt..
Tacksam för svar, känner mig sjukt förvirrad och smått psykiskt störd som tänker på det hela tiden :D KRAM
Juste glömde nämna att jag också är DÖÖÖ TRÖTT!
Sover minst 4 timmar mitt på dagen när jag bara varit i skolan kanske 2 timmar.. Kan inte låta bli.. Har somnat varje dag den här veckan tror jag.. Sen sover jag hela natten också. Hm.. (Vill veta nu!)
Plussade igår och detta är vad jag tror kan ha varit tidiga tecken och sånt som jag känner nu
Har iofs inte plussat än och minns inte mina tre tidigare plus mer än att jag alltid bara känt på mig att jag är gravid.
Exakt denna känsla har jag nu, tänker att jag är gravid.
Det började ca fyra dagar efter ÄL med;
- kraftig molande värk i magens nedre del
- ömma bröst
Sedan har det utvecklats med
- extremt fet oljig hud
- tunga bröst mörk vårtgård
- klump och tryck i livmoder
- illamående (BIM -4)
Jag blev förvirrad när jag ringde Mvc idag och berättade om mina känningar och att vi haft avbrutet och hon menade på det är nog bara PMS känningar. Har aldrig haft ont innan mensen väl landat, och knappt då?
Men det återstår att se om min intuition stämmer????
Första barnet: Migränkänsla kring v.3, illamående, trodde jag höll på att bli magsjuk. Metallsmak i munnen vid ett flertal tillfällen. Fattade inte att jag var gravid förrän mensen uteblev.
Andra barnet: Suckade över att mensen kom så tätt efter äl, sen var den så skum och kom som aldrig riktigt igång. Hipps vipps slog de mig att testa om jag var gravid. - Det var jag. =)
Plussade precis, är på ÄL+9.
Från ÄL-dagen har jag haft ont i brösten, mest runt bröstvårtorna men även i brösten nu de senaste dagarna.
Från och med ÄL+6 har jag sovit sämre och vaknat mycket på nätterna.
ÄL +8 upptäckte jag mer synliga blodådror på brösten. Kan inte hålla mig mer än ca 2-3 h innan jag måste kissa. Under kvällen utvecklade jag molande ryggvärk i ländryggen och korsryggen som även strålade ner mot ljumskarna. Denna dag kom även illamåendet.
Har även fått acne vilket jag vanligtvis inte får förrän slutet av mensen.
min temp gick upp till 37.1-37.2 några dagar efter ÄL och har stannat där. Hade en dipp på 0.3 grader ÄL+6.
hoppas detta kan hjälpa någon :)