• Idaho

Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!

Denna eviga längtan och väntan!

Berätta ert allra första graviditetstecken, hur tidigt kom det och hur kändes det? :)

• Svar på tråden Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!
  • KarinIngrid

trötthet och kisseri!
    redan 1-2 veckor efter ÄL var jag super supertrött och kände mig som en zombie, samt att jag var upp o kissade 3-4 ggr per natt!!

• Mimmis55

Metall-/jordkällare-smak i munnen. Varje gång!

Men allra tidigast kom anfåddhet!! (Trots mycket bra kondition:)

Senare kom alla andra vanliga tecken

• Mysgrodan

Redan direkt efter ÄL upptäckte jag att min spänningshuvudvärk som jag brukar ha minst ett par gånger i veckan försvann. Började sedan komma ihåg allt jag drömde (gör jag aldrig annars). Sen dom vanliga oxå: molvärk, tyngdkänsla, doftkänslig och halsbränna.

• cme86

Första graviditeten. Innan bim - Riktiga böldfinnar verkligen jättedålig hy, frusen in i märgen, en speciell doft på urinet. Vårtgårdarna mörknade o blev större. Efter bim-illamående riktigt bakfylle/dåsigt illamående o grymt luktsinne samt kissa hela tiden.

Andra barnet som slutade i utomkvedshavandeskap o operation i V.8. Innan bim- jag visste på en gång att jag var gravid. Extremt trött, urinet luktade speciellt, väldigt pruttig, dålig hy/riktig böldfinne. Gick upp o kissade minst TRE ggr per natt! Och jag kände mig "fylld" i livmodern liksom. Efter bim-började illamåendet komma något o brösten blev större. Mitt humör gick upp o ner i berg o dal-bana

• Dalhia
    Dan för BIM typ. Enligt apparna ska den komma imorn eller på fredag. 
    Idag har det var en del molande men också en del stickande något jag aldrig brukar ha, känns skumt. Magen är svullen fortfarande, vilket den har varit sen ett par dagar efter äl. Det har inte kommit någon förvarning heller vilket det brukar göra. Humöret är som det är (inte på topp...), har en metallisk smak i munnen och är fortfarande trött. 

PMS eller Bebbe? det är frågan.... 
  • cme86

Dalhia, hur gick det, var du gravid?

• cme86

Alltså min stackars sambo undrar nog vad det är med mig likaså jag själv. är extremt PMS:ig o brusar upp för ingenting. Jättejobbigt!

I natt o morse hade ja ont i min vänstra äggledare eller stock men under dagen har de dragit lite i livmodern o molat. Nu till de jobbiga. Är allt bara inbillning för man vill så mycket eller brukar man känna såhär mellan ÄL och bim men man aldrig reflekterat över det eller är jag extra påverkad o känslig både hormonellt o fysiskt pga utomkvedshavandeskapet förra månaden? Tror ja är på ÄL + 7.

Tidigare när jag varit gravid har jag haft tydliga symptom så ja liksom vetat innan bim kommit att jag är gravid, men minns inte om symptomen kommit vid det här laget eller senare. Sjuuuuukt jobbigt är de iaf! De säger ju även att alla graviditeter är olika så ja behöver ju egentligen inte alls få samma symptom som ja fått de andra två tillfällena.

Hur tänker ni kring allt?

• Dalhia
    cme86 skrev 2014-11-28 22:49:50 följande:

Dalhia, hur gick det, var du gravid?

Hade BIM igår enligt en app och idag enligt resten. Men än så länge lyser den med sin frånvaro. Tänker se om den är sen och har den inte kommit på måndag tar jag ev ett test då. 
  • Yv1

Hej...

Skrivit upp mina spymtomer i en bok... 2dagar efter ÄL började jag få kortvarig molande värk i magens nedre del. Även stick i vänstra äggstocken.

Bim -8 spänner lite Som en ballong i magen.

Bim -5 började jag bli känslig för lukter, tyckte jag luktade illa direkt efter duschen m.m.

Vitkrämiga (äckelvarning) flytningar.

Jätte starka naglar

Fryser!

Hungrig direkt efter jag vaknat.

Kaffet smakade äckligt ( älskar kaffe annars)

Men mest är det mensvärken mellan ÄL och BIM. Och den stickande känslan i magen.

Förra gången blev jag skengravid, skall tilläggas att det verkligen inte kändes så här då.

Är nu på BIM +2 och plussade idag! Så lycklig!

Hoppas detta kan stilla någons nyfikenhet.. Själv googlade jag massa varje dag!

Svar på tråden Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!