Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!
Denna eviga längtan och väntan!
Berätta ert allra första graviditetstecken, hur tidigt kom det och hur kändes det? :)
Denna eviga längtan och väntan!
Berätta ert allra första graviditetstecken, hur tidigt kom det och hur kändes det? :)
Tack för alla svar!
Jag förstår ju att vi alla är olika och där med också våra "tecken" och symptom. Hur tidigt gjorde ni ert första gravtest? Det är ju inte värt att göra det allt för tidigt eller för många gånger, tänker mig att det kan påverka relationen negativt om man inte lyckas och dessutom kostar ju ett test sin lilla summa. Verkar ju finnas en hel del test att välja på, antar då också att de är olika bra/dåliga, alltså inte lika känsliga och precisa? Ge mig gärna lite tips och tankar! :)
Med mitt andra barn minns jag tydligt att jag en vecka före BIM kände hur "mjölk rann till i brösten". Inte bokstavligt då alltså, men en slags ilande känsla i brösten..! Jag förstod direkt jag var gravid :)
Det drog till i brösten!
Här kommer en liten puff! :)
Brösten blev enorma! Och det redan innan jag plussade på bim-4 :)
Utebliven mens. Trötthet, massiv trötthet.
Ungefär fem sex dagar efter äl började jag lukta svett. (Jag vet, äckligt) Jag luktar aldrig svett annars, jag fick gå och tvätta mig och ta på deo varje dage i några dagar. Har inte läst om det som ett gravtecken men jag funderade på vad som skulle kunna leda till svettlukt och det enda jag kunde komma på var hormoner. Tanken slg mig att hormoner kunde uppstå av graviditet. Slog bort den tanken och efter några dagar slutade svettstanken, men sen kom inte mensen....
3 dagar efter ÄL så blev jag helt plötsligt illamående för en stund så jag var tvungen att sätta mig ner, misstänkte att jag var gravid. Även runt den perioden började jag småäta godis - jag äter i princip ALDRIG godis annars. Sambon förstod innan mig att jag var gravid.
Nidblödning och ett jävla humör
Någon mer? Fortsätt gärna att skriva och berätta! :)