• Idaho

Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!

Denna eviga längtan och väntan!

Berätta ert allra första graviditetstecken, hur tidigt kom det och hur kändes det? :)

• Svar på tråden Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!
  • aleakim

Tuttarna höll på att spränga min bh runt Bim, och humöret blev konstigt några dagar innan det. Lullade runt i min egna lilla värld på något sätt.

• Liiz01

Mkt flytningar cirka en vecka efter ÄL, sen nån dag efter spände det i brösten inifrån. Detta fortsatte och typ 3 dagar senare så hade jag även molvärk över livmodern, svullna bröst med en konstig ådra på.

• SoSS15

Nu vet jag inte om jag är gravid...

men har haft en dov "mensvärks" smärta i magen, fastän det inte ens är dags för mens riktigt än, även varit mer bubblig och gasig än jag brukar vara... Sen är det säkert bara inbillning ändå! :/

• Baconbrud

Första gången jag blev gravid kände jag absolut ingenting, utan jag kom att tänka på att jag inte fått min mens på två månader. Så fick jag ett plus.

Andra gången märktes det nästan direkt, Minns inte vilken dag men det var ganska många dagar kvar till BIM. Det var nyårsafton och jag skulle äta mat och dricka en öl till. Men varken baconet på tallriken eller ölen i glaset smakade som det skulle och jag åt/drack inget av de. Jag är i övrigt ett stort fan av både öl och bacon, så jag förstod att det var någonting i kroppen som inte var som vanligt då. Och mycket riktigt, jag plussade någon vecka efter det.

• maria199

Lätt illamående, lite magont o badvatten luktar urk och viss mat tål ja inte doften av. Plussa igår

• Susanek

Hej!

Jag hoppas att någon kan bringa klarhet i hur jag ska räkna. Jag hade ägglossning i mitten av augusti och den 22-23 hade jag en ovanligt kort mens, jag tror det var en nidblödning. De senaste två veckorna har jag haft molvärk och blir väldigt lätt svimfärdig (som att jag får blodtrycksfall). Jag tror jag är gravid men när jag testade igår så var det negativt. Är det för tidigt att testa? Jag ska då ha blivit gravid för ca en månad sen. Räknar jag från mensblödningen (nidblödningen?) eller ägglossningen.

/susan

Svar på tråden Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!