• Idaho

Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!

Denna eviga längtan och väntan!

Berätta ert allra första graviditetstecken, hur tidigt kom det och hur kändes det? :)

• Svar på tråden Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!
  • smultron1979

Trött två dagar efter ÄL, denna tröttheten var extrem och är så ännu (v 10 nu) 3 dagar innan BIM illamående - typ åksjuk i bilen. Onda bröst kom efter BIM.

• Namine

gasig var det absolut första tecknet.

• Suupermom

Lukten !! Mitt luktsinne gick från 0-100 på ÄL +6. Plussade på ÄL+9 (hon är 3 år nu )

• veronica03

Med min forsta (ett glatt oplanerat misstag - forvantade inte alls att jag var fravid och visste inte vad jag skulle kanna) sa var bubblande mage, som blev mer och mer svullen det forsta tecknet. Och plotslig torst efter iskalla saker. En del ilningar ochh orolig mage. ca 4-5 dagar fore BIM bara visste jag (kopte typ aldrig nagra mensskydd den manaden); det var advent med rodvin och glogg smakade bara pyton (..och det ar INTE normalt for mig). Nagra kvallar innan BIM var jag pa fin middag hos kolleger dar det serverades god mat och viner; tog artigt for mig och drack ocksa (men inte alls i mangder, kanske 3 glas pa hela kvallen). Blev overmatt och dalig madde sa illa att jag sprang pa toa hela natten (nr 2 + illamaende) och hade sedan varldens dagen-efter kansla i ett helt dygn efterat - som om jag skulle ha varit aspackad eller liknande. Testade positivt dagen fre BIM.

Denna gang ar jag formodligen skengravid men har kannt bubbel, lite svullnad och molvark fran och till....Men ar inte alls sa overtgad som jag var da., och har kopt menskydd.

• Medvind2012
    TheElfa skrev 2013-10-31 11:40:16 följande:
    Ni är medvetna om att tråden är från 2012...? ;) 

Fast den blev iofs puffad 30 oktober.. ;)
  • Drömsandra

Huvudvärk 5-6 dagar efter ÄL ungefär samtidigt halsbränna, trötthet och hjärtklappningar. Några dagar senare yr. Plussade BIM -3

Svar på tråden Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!