Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!
Denna eviga längtan och väntan!
Berätta ert allra första graviditetstecken, hur tidigt kom det och hur kändes det? :)
Denna eviga längtan och väntan!
Berätta ert allra första graviditetstecken, hur tidigt kom det och hur kändes det? :)
Hej! Visst är det KUUUL med tidiga tecken! Åtminstone de som betyder det man vill.... ;) Andra barnet: min första började hata smaken av bröstmjölken från en dag till en annan. Vände bort huvudet, grimaserade och skrek ilsket! Det var ungefär en vecka före BIM och förmodligen i samband med att äger fäste. Tredje barnet: kände mig sjuk max 5 dar efter ÄL, varmare, ont i huvudet etc. Kom i håg eftersom jag t o m stannade hemma från jobbet ett par dagar. Hela influensa- luringen avslutades med att smaklökarna ändrades. Tålde inte smaken av rödvin. Allt före BIM.
Barn nr 1 ej planerad men hjärtligt välkommen ingen mens på 2 veckor hehe jag vågade inte testa mig men visste att jag va gravid.
Ömma bröst så ömma så man inte ville ta på dom.
Svullen mage.
Barn nr 2 Nidblödningar som kom som mens 4 dagara + illamåände då visste jag att jag va gravid.
Sen kom allt annat som kissnödig ömma bröst.
Illamåändet försvann direkt när jag såg ett +
Graviditet nr 3 Väldigt gassig ömma bröstvåtor irriterad hungrig sigen på citrusfrukter.
+ vecka 6 men tyvärr MA vecka 8+5 den var redan död vecka 4
Barn nr 4 Kissnödig otrolig gassig trött illamåände som (åksjuka)
Ömma bröstvårtor .
Min mage blev svullen efter sex en speciell gång(men berodde inte på gaser). Funderar på om det var då jag blev gravid, men ägglossningen skulle vara mycket tidigare än då enligt kalendern. Sen visste jag att jag var gravid. Jag kände det. Men vågade inte testa men magen växte trots att jag hade en period där jag inte var sugen på något och därför åt jag knappt något, det var det största beviset.
6 dagar efter äl stack det till i livmodern och sedan en varm pirrande känsla. Fick samma pirr 2 dagar senare med och sedan dag 9 började tröttheten och lätt illamående kvällstid. På dag 10 kunde jag ana ett svagt svagt streck på stickan men fick neg på cb digital. Dag 11
Här kommer en liten puff, jag har ännu inte lyckats men absolut inte gett upp! Jag går och väntar och längtar och undrar när jag får lyckan att konstatera mitt första graviditetstecken. Det vore intressant och roligt att få höra om ditt så snälla, skriv några rader om du har tid! :)
Ny graviditet, nya tecken! Är gravid m barn nummer tre och denna gång kände jag kraftiga ilningar i livmoder samt ömma bröst bara en vecka efter ägglossning! :)
Ömma bröst och illamående... Exakt samma båda gångerna.
Med första barnet: metallsmak i munnen. andra barnet: Blödande tandkött. Gav sambon ett sugmärke på skoj och blödde som en gris ur munnen.
Båda kom innan jag ens visste/misstänkt att jag var gravid ännu så innan v.5 iaf.
Andfåddhet...var ute och gick som vanligt med en kompis men blev så himla andfådd...det var VÄLDIGT tidigt i graviditeten..förstod ju inte då, men sen...