Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!
Grattis!! Grattis Grattis!!!
Jag vågar inte testa, jag hade blivit överlycklig av ett plus men min sambo hade blivit mindre glad. Han går runt och nojjar nu för att min mens och jag har haft en molande värk i ett par dagar. Blir så ledsen av det själv vill jag ju inget annat så jag försöker att inte nämna nåt om hur jag mår! Försöker avfärda alla "symptom" jag tror jag känner som att det bara är min längtan som spelar mig ett spratt och förneka vad jag känner.
Börjar bli knasig på detta nu så jag tar tillfället att skriva av mig lite här i er tråd om det är ok?
Har en ängel och en djävul på varsin axel och de kivas.
Mina konversationer i huvudet går typ såhär "Känner jag kanske lite halsbränna? *hoppas*. Nä nu letar du symptom och hade du haft halsbränna så har du nog bara ätit för onyttigt! Men jag har ju inte ätit varken godis eller chips. :D Skärp dig du känner inget!"
Mensen är nog ca en vecka sen, säkert mer, borde haft mer koll dumma jag.
Var på riktigt dåligt humör och det stack till i magen första gången i fredags, kändes precis som när mensen sätter i gång men icke. Har haft en dov molande värk hela helgen och det har känts flera gånger som att NU sätter det igång men nada.
Bara gryniga äckliga flytningar.
Vakande upp i lördags och var så gasig att jag kunde lyft. Kändes som att späcka en ballong!
Har inte haft ont i brösten, vilket hjälper mig att avfärda det hela, hade superont i flera dagar förra månaden men nu är de bara lite småömma ibland. Vilket nog bara är i min fantasi. De kliade massor i går men det är väl inte ens ett gravidsymptom.
Mår illa av cigg så de rör jag knappt. (Men de måste ju klart vara för att jag har bytt märke och inte röker så ofta! Såklart!)
Frusit som sjutton och har badat flera gånger varje ef och kväll och stått väldigt mycket vid ugnen i fikarummet på jobbet för att försöka sluta hacka tänder. (Men så har jag ju inte mycket kroppen och det börjar bli kallt ute! Extremt jävla kallt, men min sambo säger att det är varmare än nånsin i december (?) )
Har kissat ovanligt ofta och ibland kommer det bara några droppar trots att jag knappt kunde hålla mig. (Men vanligtvis tänker jag inte på hur ofta jag kissar så det är nog bara jag som letar symptom där också)
Brukar må illa på mornarna och kräkas galla av lukter och smaker så det avfärdar logiken direkt som symptom fast hoppet försöker övertala det.
Men så är jag mycket hungrigare än vanligt på morgonen och igår åt jag till och med frukost. Men alltså, hade jag varit gravid hade jag väl haft mindre aptit på frukost, inte mer?
Och nu fick jag veta det om naglarna, vilket ger hopp för mina har blivit mycket bättre och jag har lett mycket de senaste dagarna åt att de är så fina och hela och att jag inte behöver måla dem i flera lager för att de ska hålla :)
Vill så gärna att det skall vara en bebbe men är så otroligt rädd för hur ont det skulle göra när sambon inte skulle dela min lycka på samma sätt.
Han vill verkligen men vill vänta tills vår ekonomi är bättre, själv är jag uppvuxen med en ensamstående mor med låg inkomst och tycker att 50.000 i månaden som vi har nu är mer än tillräckligt.
Mina äggstockar skriker när han går runt och pratar lyckligt om våra framtida barn och hur han längtar efter en mini *våra namn* och att köra till träningar och sitta på läktaren och titta på vår dotter som tränar konståkning eller rider.
Tack för att jag fick skriva av mig. Kanske någon även har några kloka ord att komma med?
Kram alla.