Minerva: Jag kan fråga en tjej som jag har haft mycket kontakt med om du får maila henne, om du vill.... Hon åkte in den 23 feb 2004 för vad hon trodde en vanlig förlossning, tyvärr fick hon och hennes man inte med sig sin lille Adam hem utan han dog i något som kallas navelsträngsframfall. Navelsträngen fastnade mellan huvudet och bäckenet när vattnet gick... Hon vet verkligen vad ni går igenom och hon kanske har lite tips och bra ord på vägen... Idag har hon fått en lillebror till Adam, och Alan är 7-8 månader om jag inte minns fel. Det jag kommer ihåg mest är att hon och hennes man avsatte MYCKET tid till varandra och lät varandra sörja på sitt sätt. Magdalena sörjde genom att prata och prata, medan hennes man slöt sig och inte ville prata så mycket...
Lille Adam är mailinglistans (vi som fick barn i feb04) lilla ängel och han blev tom gratulerad på 2-årsdagen den 23/2 och jag inser nu hur dum jag var som inte först och främst gratulerade dig till pojken! Jag var inne i ditt galleri och han var ju bara så underbar! Jag började störtgråta för bilden både andas kärlek och saknad på en gång....
Och du, Minerva, här kan du skriva vad du vill, hur ofta du vill, om det så är samma tankar hela tiden så strunta i det, få ur dig sorgen, vi delar den så gott vi kan med dig och det spelar ingen roll vad - VI LYSSNAR!!!
Jag har lagt till Simon på vår lista:
http://web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm Det är i stunder när man är färdig att spika upp sitt skrikande lilla monster på väggen som historier som din och Magdalenas trots allt är nyttiga att ha i ryggen, det är då man behöver påminnelsen som mest.
BLixten: Jag har Lidl-blöjor som du kan få prova, har storleken som passar Ian (har inte förpackningen kvar) men jag tror det är den du vill ha... kommer du på fikan på tisdag? Jag kan ha med en då...
Sofia: Märks att han är skorpion den lille FIlip

De är tydligen ganska företagsamma av sig och testar sina gränser dagligen, framför allt sin förälders gränser

Cassiopeja: Jag kan meddela att Ian lade en gigantisk hög i blöjan en bit upp mot fjällen, och där stod jag med engångservetter och trodde det bara var en kissblöja att byta

Maken stod jämte och rev förpackningar för glatta livet och jag hade bajs lite här och där

och Ian låg med "trumpeten" i kalla luften då jag stod i baksätet och bytte för fikastället hade inget skötbord. Dock verkade han inte bry sig om det utan garvade bäst han kunde

Jewel: Hm... kan man "kickstarta" ägg

Hoppas på bättre reslutat på måndag *håller tummarna*
Zazla: Det finns 3 nivåer på dagis, upp till 15 h/v, 15-26 och över 26 h/v. Vi som tjänade ca 48-50 000 kr i månaden innan skatt betalade 1125 kr för fulltid på dagis, nu när jag går på FP och vi får ihop ca 39 000 i månaden så betalar vi 698 för 15 timmar. Du kan räkna ut på dexter (sofias länk). Angående sparandet så har vi ett fondkonto till var unge, Totte har ett i Nordea som hans faster öppnade för 1½ år sedan och vi har varit lite slarviga men han har fått ihop närmare 3500 kr ändå. Ian har ett i SEB och har fått ihop 600 kr vid det här laget....
Frusand: Du har stödskenor till händerna va?
Heffaklumpens mamma: Jag har just haft min andra mens efter Ian och ja... det blöder MÄNGDER!!!!!!

Oskarströms blodbad har fått en ny innebörd

Det gjorde det efter Totte också.
Blixten: Personligen tycker jag att vi struntar i listan i trådstarten och lägger in en uppmaning att besöka länken. Men de är listägare den här gången och bestämmer

Jag har förstökt att få in alla ändringar som gjorts i tråden... gå gärna in och dubbelkolla och messa mig om det behövs göras ändringar.
Nu tänker jag gå och lägga mig så det kommer närmare rapport om skidresan imorgon, men feber satte stopp för skidor för mig iaf

c'ya in the morning!!