• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • Trollbarn

Ok, tisdag kl två. Då kommer jag att vara där i alla fall

Jewel: Det är ju skönt att denna svackan håller på att gå över. Men jag hoppas och tror att der snart är er tur att lyckas och då kommer du glömma denna jobbiga period direkt

Nu ska jag titta på Madagaskar och äta en bakad potatis, mums!

• Maddissen85

Vad är detta för en helg???

Underbart.. Jag fick idag (eller i fredags, men jag såg det idag) tillbaka min semesterersättning från mitt förra jobb och det va på runt 4000 kr.. Gissa om jag blev glad.. Samt att jag har fått ett extrajobb.. Så kul...

Ville bara skriva av mig! Är så överlycklig

• maviperi

Jesster: Förstår helt och fullt att det kanske känns lite "utanför" eftersom vi andra träffats och känner varann så väl Men alla har gått på en fika för första gången och jag tror de flesta var jättenervösa. I alla fall så var jag det... Man trillar lätt in i gänget. Tråkigt att babyverkstan inte e skoj... Vi har många att hålla tummarna för nu...

Maddissen: Grattis till jobb och extrapengar Välförtjänt. Tycker faktiskt att du MÅSTE komma på tisdag

Nä, nu ska jag gå ut med hunden (båda pojkarna sussar sött och sambon är i Norge) och sen ska jag mysa framför tv:n en stund och sen sova. Höres imorgon flickor.

• Teskedsmamman
    Minerva: Jag kan fråga en tjej som jag har haft mycket kontakt med om du får maila henne, om du vill.... Hon åkte in den 23 feb 2004 för vad hon trodde en vanlig förlossning, tyvärr fick hon och hennes man inte med sig sin lille Adam hem utan han dog i något som kallas navelsträngsframfall. Navelsträngen fastnade mellan huvudet och bäckenet när vattnet gick... Hon vet verkligen vad ni går igenom och hon kanske har lite tips och bra ord på vägen... Idag har hon fått en lillebror till Adam, och Alan är 7-8 månader om jag inte minns fel. Det jag kommer ihåg mest är att hon och hennes man avsatte MYCKET tid till varandra och lät varandra sörja på sitt sätt. Magdalena sörjde genom att prata och prata, medan hennes man slöt sig och inte ville prata så mycket...
    Lille Adam är mailinglistans (vi som fick barn i feb04) lilla ängel och han blev tom gratulerad på 2-årsdagen den 23/2 och jag inser nu hur dum jag var som inte först och främst gratulerade dig till pojken! Jag var inne i ditt galleri och han var ju bara så underbar! Jag började störtgråta för bilden både andas kärlek och saknad på en gång....
    Och du, Minerva, här kan du skriva vad du vill, hur ofta du vill, om det så är samma tankar hela tiden så strunta i det, få ur dig sorgen, vi delar den så gott vi kan med dig och det spelar ingen roll vad - VI LYSSNAR!!!
    Jag har lagt till Simon på vår lista: http://web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm Det är i stunder när man är färdig att spika upp sitt skrikande lilla monster på väggen som historier som din och Magdalenas trots allt är nyttiga att ha i ryggen, det är då man behöver påminnelsen som mest.
    BLixten: Jag har Lidl-blöjor som du kan få prova, har storleken som passar Ian (har inte förpackningen kvar) men jag tror det är den du vill ha... kommer du på fikan på tisdag? Jag kan ha med en då...
    Sofia: Märks att han är skorpion den lille FIlip De är tydligen ganska företagsamma av sig och testar sina gränser dagligen, framför allt sin förälders gränser
    Cassiopeja: Jag kan meddela att Ian lade en gigantisk hög i blöjan en bit upp mot fjällen, och där stod jag med engångservetter och trodde det bara var en kissblöja att byta Maken stod jämte och rev förpackningar för glatta livet och jag hade bajs lite här och där och Ian låg med "trumpeten" i kalla luften då jag stod i baksätet och bytte för fikastället hade inget skötbord. Dock verkade han inte bry sig om det utan garvade bäst han kunde
    Jewel: Hm... kan man "kickstarta" ägg Hoppas på bättre reslutat på måndag *håller tummarna*
    Zazla: Det finns 3 nivåer på dagis, upp till 15 h/v, 15-26 och över 26 h/v. Vi som tjänade ca 48-50 000 kr i månaden innan skatt betalade 1125 kr för fulltid på dagis, nu när jag går på FP och vi får ihop ca 39 000 i månaden så betalar vi 698 för 15 timmar. Du kan räkna ut på dexter (sofias länk). Angående sparandet så har vi ett fondkonto till var unge, Totte har ett i Nordea som hans faster öppnade för 1½ år sedan och vi har varit lite slarviga men han har fått ihop närmare 3500 kr ändå. Ian har ett i SEB och har fått ihop 600 kr vid det här laget....
    Frusand: Du har stödskenor till händerna va?
    Heffaklumpens mamma: Jag har just haft min andra mens efter Ian och ja... det blöder MÄNGDER!!!!!! Oskarströms blodbad har fått en ny innebörd Det gjorde det efter Totte också.
    Blixten: Personligen tycker jag att vi struntar i listan i trådstarten och lägger in en uppmaning att besöka länken. Men de är listägare den här gången och bestämmer
    Jag har förstökt att få in alla ändringar som gjorts i tråden... gå gärna in och dubbelkolla och messa mig om det behövs göras ändringar.
    Nu tänker jag gå och lägga mig så det kommer närmare rapport om skidresan imorgon, men feber satte stopp för skidor för mig iaf c'ya in the morning!!
    /Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • JewelGirl

Teaspoon: Vet ej... men jag har god lust att "kicka" äggen överlag sådär...

• Teskedsmamman

Insåg att jag glömt färglägga bakgrunden på varannan rad på listan, ett projekt för morgondagen Go'natt!!! *sparkar lite på Jewels ägg* äh, kom igen nu va!!! LATMASKAR!!!!!!!

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • Blixten

TeaSpoon:
    Ser fram emot att få höra hur du haft det!

Jesster:
    Lyssna på Maviperis kloka ord om att alla har vi gått på vår "första fika". Du är mer än välkommen att komma o träffa oss. Om det nu verkar som att vi känner varandra väl så är det just för att vi ses ofta för att det är så roligt och trevligt varje gång Kommer du med så ska du se att du tycker likadant snart!

Jewel & Jesster:
    Förstår att det känns motigt....den ena besvikelsen efter den andra gör ju inte direkt att man studsar upp o ner av upphetsning. Men ni ska se att ni hittar den där gnistan eller bananskalet snart igen!

• Sofia Cronwall

Jesster: Jag har bara varit med på EN fika, den hemma hos Blixten på lucia, annars har jag bara lärt känna folket här inne på familjeliv.

Moimukulatt: GRATTIS i efterskott på födelsedagen!!

Blixten: GRATTIS på födelsedagen!!

Filip har åkt på ögoninflammation + att han är MEGA FÖRKYLD. som han säger, en massa byggalle bobban i näsan (vilket betyder byggare bob = bobba näsan alltså )
    Filip har just nu fullt upp med att dammsuga, det e hans stora hobby. Igår var han sååå arg när vi inte lät honom dammsuga under ishockey-finalen.

Nä nu nalkas frukost, vi hörs!

/Sofia v.31 (30+0)
  • moimukulatt

Blixten: Grattis på födelsedagen!!!

Sofia: Tackar så mycket.... Trodde att jag var totalt bortglömd i denna tråd....

Mycket att läsa ifatt...

Minervaskugga: Tänker på er. Ta hand om varandra!!!

• MammaJ

Hej där. Som vanligt har jag haft fullt upp i helgen och kommit efter i inläggen, men det är ikappläst och nu kompletterar jag listan med det nya BF jag fick vid ultraljudet.

Jesster; Jag förstår precis vad du menar när du säger att sexet känns som ett jobb, så hade vi det när vi försökte bli gravida med vårt första barn, Daniel nu 6,5. Temperaturkurvor och kontroller fick mig att vilja spy.

Jewel; Förstår dig såå väl också, det är ju attans skit att det skall krångla. Det hjälper att få vara arg och gråta en skvätt, och det skall man "unna" sig!!!

Anna74 ? Anna, Karl 28/9
    Baloo -
    Blixten ? Diddi 27/2, Amanda - 7/9
    Cassiopeja - Maria 3/2, Eira 15/1
    Gumlan ? Maria, Emil 3/7
    Heffaklumpens mamma ? Elisabeth 17/5, Linnéa 1/9
    IngIng - Ing-Marie, Moa 18/7-2003
    Jesster - Jessica
    JewelGirl - Jenny 17/8
    LoBe ? Lotta 13/7
    Maddissen85 ? Madeleine 16/3, Leo 28/9
    Magganhm ? Maggan, BF 20/7
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7 & Leo 18/7, BF 1/6
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9 & Aston 30/11
    Maximilius flicka ? Ida 22/9, Liv 30/10
    MinervaSkugga - Linda 10/7, Simon 19/2
    Olga81 - Olga3/5, Sofia 9/10
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5
    Sydney ?
    Teaspoon 2/2 ? Magdalena, Totte 4/2 & Ian 6/10
    Trollbarn - Jenny , Elliot 2/9
    Veronicamy ? Veronica 24/6, Sebastian 13/2 & Lucas 15/2
    Zazla - Zalli 22/8, Jolie 9/12
    Xandra84 - Xandra

• Cassiopeja

MammaJ: Vi finns nu i den nya tråden som Blixten länkar till här ovanför.

• Cassiopeja

hmm... nu är jag visst helt förvirrad... här är du ju...

• Cassiopeja

nä... detta är ju gamla tråden... äh... jag är snurrig som få, bäst att kasta in handduken...

• xandra84

Anna74 ? Anna, Karl 28/9
    Baloo -
    Blixten ? Diddi 27/2, Amanda - 7/9
    Cassiopeja - Maria 3/2, Eira 15/1
    Gumlan ? Maria, Emil 3/7
    Heffaklumpens mamma ? Elisabeth 17/5, Linnéa 1/9
    IngIng - Ing-Marie, Moa 18/7-2003
    Jesster - Jessica
    JewelGirl - Jenny 17/8
    LoBe ? Lotta 13/7