• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • maviperi

Blixten: Duktigt! Då förstår jag att du är glad Du har rätt i att man inte ska "ta ut sig" när man är förkyld men jag går ändå dit och tar det i min egen takt. Vill inte strunta i det helt eftersom då blir det lätt att den där kicken och suget efter att träna försvinner och så skjuter man bara upp det. Får ta det lugnt.

är det någon som ska hitta på något skoj i helgen?

• JewelGirl

Nu har jag varit hos Tudor igen. Måste öka dosen. Dubbla den mot vad jag har kört tidigare. Och tillbaka på måndag för ny koll. Äggen hade tydligen inte gjort så mycket som man önskat. Inget alls snarare. Typiskt.

• maviperi

jewel: usch, så trist. tycker verkligen du förtjänat lite "bananskalsåkande" då är det bara att spruta på under helgen och så väntar vi spänt på besked tills på måndag...

• Blixten

Jewel:
    Förstår tummen ner...det var ju inget vidare!!
    Men hur funkar det egentligen: har man nån slags hormonell obalans i kroppen så att vissa månader har man mer och andra mindre? Eller varför ska du behöva öka dosen helt plötsligt? Jo, jag vet för att äggen ska mogna, men det kunde ha gått med en lägre dos alltså?

*nyfiken men inte så insatt och därför lite förvirrad*

• JewelGirl

Blixten: Jag fattar hälften av det hela oxå.... Utan mediciner så har jag ingen äl alls pga hormon-obalans så mycket vet jag. Och första Puregondosen blir sällan som man tänkt sig för man måste alltid börja så försiktigt för att inte överstimulera. Jag vet att det är så och borde inte bli besviken men hoppades ändå lite på att det skulle se bra ut från början när jag svarade så bra på låg dos tabletter.

maviperi: mmm... *letar bananskal att åka på*

Frågade oxå om akupunktur-remiss och de skulle dom gärna vilja ge till sina patienter men landstinget här har inte godkänt sånt ännu *sucka*. Akupunktur behöver ju inte nödvändigtvis bota men kan lindra symptom och även hjälpa mediciner att göra sitt.

• zazla

Maviperi: Jag tog bussen... Men jag ska ut och gå idag Jag kan fixa prison break på dvd om det är ok?

Nu har jag funderat halva natten och har ett par frågor som jag hoppas på att ni snälla kloka människor kan hjälpa mig med Isåfall är jag väldigt tacksam

1. Det här har varit på tal för ett tag sedan men jag minns inte vad ni kom fram till. Vi vill iallafall öppna ett konto till Jolie där vi kan sätta in pengar. Vad är bäst då? Fattar ingenting och har för mig att någon här i tråden sa att ett vanligt sparkonto INTE är det bästa. Så vad gör man?

2. Andreas pratade med sin bror i örebro igår och han berättade att de betalade 1800 kr/månad för dagis. Är det samma här? Kostar det verkligen så mycket? Och var ställer man sig i dagiskö? Borde man göra det redan nu?

3.Ni som har bebisar som är ca 6 månader, vad har de för mått runt halsen och magen? Vi ska nämligen börja snickra på Jolies dopklänning men har ingen aning om hur stor hon kommer vara när hon är 6 månader. Alla är ju inte lika men det skulle vara bra med ett riktmärke

• maviperi

zazla: dvd hade varit hur bra som helst vore jättesnällt. vet du förresten var man kan hitta musik/filmer m.m. på internet? ska oxå promenera idag - till SATS.

som svar:
    1, som jag tror jag berättat innan har vi fondkonto till andré. en högrisk och en lågrisk-fond. mycket bättre "r5änta" än ett vanligt sparkonto och man kan ta ut obegränsat med gånger varje år.

2, jag betalar 700kr/mån för andré på fritids 15h/vecka. vad gäller dagistaxan så tror jag den är inkomstbaserad + att den även beror på hur många timmar i veckan man har barnet där. jag har redan beställt hem papper och ska fylla i ansökan nu i veckan. lika bra.

vad gäller dopklänningen an jag inte svara...

• zazla

Maviperi: Tack Var vi hittar grejer på nätet ska man väl inte prata högt om egentligen men vi är med i en grej som är slutet så man får inte bjuda in utomstående. Men är det nån grej sådär så går det väl att fixa och prison break vet jag finns Men andra som tankar använder väl kazaa och DC ++ och sånt om jag inte är helt ute och cyklar?

• maviperi

zazla: jo, men det är ju faktiskt olagligt tänkte om det kanske finns nåt där man betalar en viss summa i månaden eller nåt (som en prenumeration) och på så sätt kan ladda hem. hur som helst had edet varit mycket snällt om du kunde ordna det (så får sambon titta en första gång och jag en andra, tredje och fjärde ). behöver du skivor eller kan jag bara betala dig sen när jag får dom?

• zazla

MAviperi: Jo jag vet, det är helt sjukt egentligen att det går att göra så. Så sne man hade blivit om någon bara snodde grejer från en liksom. Fast det är ju inte så att filmbolagen/artisterna/skivbolagen osv inte badar i pengar ändå liksom. Fast det kanske är en principsak... Jag är lite kluven i frågan om man säger så

Jag vet att det finns ställen där man kan betala nånting och tanka hem men jag vet inte vad det heter... Vet att jag såg reklam för det på aftonbladets hemsida för ett tag sedan men nu kommer jag inte ihåg vad det heter...

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)