• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • Cassiopeja

Tror Max F skulle komma också...

• MammaJ

Minerva; Ingen aning om vad jag skall skriva, eller vad man kan säga. Ingenting hjälper i denna stund. Jag går också och tänker barnet i magen varenda sekund av dagen. Är i vecka 27 i morgon. Skickar så mycket kramar till er och skänker all möjlg styrka. Er lille Simon var underbart vacker på bilden. Kram MammaJ

• Trollbarn

Cassiopeja: Hoppas Eira har bajsat redan. Tänkta bara skriva att Elliot har blivit förstoppad en gång och det gick inte att undgå. Man hörde hur han försökte bajsa hela tiden och när det inte kom något så började han illvråla. Det hela slutade med att vi fick åka in till akuten mitt i natten och där gav de honom lavemang, sen tog det en minut och så kom det ut en liten hård plutt som antagligen hade suttit och stoppat upp. Väl hemma blev det några väl fyllda blöjor Trevliga detaljer

Hoppas ni har trevligt på fikan nu, själv sitter jag här hemma och snorar framför datorn. Har varit lite halvförkyld hela veckan Som tur är har inte Elliot blivit förkyld.

• Cassiopeja

Trollbarn: Nej, hon har inte fått till det ännu, men på BVC sa de det kan ta åtminstone en vecka och att det är för tidigt att börja oroa sig. Det beteendet som Elliott har, det har hon också, men det har hon haft även när bajseriet har fungerat, hon har kolik eller nåt åt det hållet... mycket magknip och gaser iaf. Ofta tar hon i för kung och fosterland och så kommer i bästa fall en fis.

Måste bara fråga: När detta hände - var Elliott helammad då? För bröstbarn SKA ju inte kunna bli förstoppade... och Eira är ju helammad.

Men, men, vi avvaktar väl tills på lördag iaf, sen får jag se om jag ringer sjukvårdupplysningen eller så ifall inget hänt.

Tack för fikan idag ni andra, trevligt som vanligt!

• Sofia Cronwall
    OS-GULD för curling-damerna!!
    Jag skrek, JAAA... Filip hoppade till för han blev så rädd, haha!!! Nu ska jag lägga honom..
    God natt på er!
    /Sofia v.30 (29+3)
  • maviperi

God kväll allesammans.
    Hoppas ni hade en trevlig fika - ser fram emot tisdagen

I morse var jag på SATS och träffade tränaren - det var jätteskoj och jag ser verkligen fram emot att få sätta igång med hårdhandskarna Så nu har jag pusslat ihop mitt schema. Ska dit igen på lördag förmiddag och mäta mitt fläsk och göra fystetser bland annat... Usch

Har suttit och pillat med datorn idag. Försöker få över allt från den gamla datorn - går inte alls

Är det någon som "råkar" ha Prison Break-avsnitten inspelade eller vet var man kan få tag i dem. Sambon vill se serien men missar den eftersom den visas i Sverige när han är i Norge och i Norge när han är i Sverige.

Madde: Hur går det med din sjuka?
    Zazla: Fuskade du och åkte bil eller blev det promenad i alla fall?

Godnatt!

• Maximilius flicka

usch, nu har Liv hittat tillbaka till gamla mönster - vaknar en gång i halvtimmen och skriker Vi fick fyra bra nätter på ersättningen och sedan det här igen, orkar snart inte mer!

Idag blir det storhandling inför helgen och eventuellt lite städning. Känner egentligen varken för det ena eller det andra, vill bra dra täcket över huvudet och sova i hundra år.

• maviperi

Max F: Så tråkigt för er att det återgick till skrikigt och trött. Men det kanske bara var i natt Förstår att det känns som att du inte orkar mer snart - som jag sagt innan är jag VÄLDIGT imponerad att du orkat så här länge och dessutom ge sken av att vara hur pigg och fräsch som helst. Håller tummarna att det var en engångsföreteelse inatt.

Hej hej allihopa!
    Jag har blivit förkyld Näsan rinner i ett - inge skoj alls men i jämförelse med hur sjuka "andra" varit ska jag knappast klaga. Ska gå på ett pilates pass idag. Är det någon som har nån erfarenhet av det? Vad tyckte ni?

Nä, nu ska jag köra stora på pojken till skolan. Sambon och den lille sussar sött...

• Blixten

"Nanana...Go Diddi...nanana....Go Diddi"

*dansar in och svänger rumpan i en konstig salsa-liknande rörelse, samtidigt som jag vispar för fullt med armarna *

Jag är GLAD idag
    Jag har en sån där våg som man matar in längd, ålder och fitnessgrad och som sedan genom elektriska impulser genom kroppen anger (förutom vikt) kroppsfett, vattenmängd och muskelmassa i %. Jag har minskat i vikt och fett, men ökat i vattenmängd och muskelmassa och det är BRA för det är då man går ner i vikt "på riktigt"

Maviperi:
    Vad tråkigt med förkylning....Men ska du verkligen träna då? Vad jag har lärt mig så ska man hålla sig lugn ifrån fysiska aktiviteter när man är dålig? Men det är kanske inte så pulshöjande?

Max´s flicka:
    Var det ni som fick en hel lista på saker att försöka med för att "vända" henne eller blandar jag ihop dig med nån annan? En lista från BVC alltså...

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)