Inlägg från: maviperi |Visa alla inlägg
  • maviperi

Vi i Halmstad (ver 6)

Hej flickor.
    Nu har jag en fråga till alla som kan tänkas ha ett bra svar
    Min lille pojk vill suga på bröstet hela tiden. Jag har mjölk så det kan inte vara det att ha inte får i sig något men han kommer inte till ro.
    Hade jag låtit honom skulle han säkert kunna ligga där i timmar... Några goda råd? Ska jag sitta med honom tills han slutar eller? Försökte det nyss men då somnade han och så la jag honom och nu är han på gång och skriker...

Eftersom jag inte ammade så länge med andré kommer jag inte riktigt ihåg hur det funkar

Lillkillen har förresten ett namn - Aston.

Frusand; Grattis tilll HP - det är jättehärligt.

Zazla: Grattis till passerat BF, väntar ivrigt på besked om en liten flicka som bestämt sig för att dyka upp

• maviperi

Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006 - sofia_cronwall@hotmail.com
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 - Bf 2/12 zalli@hotmail.com
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1 leviv@hotmail.com
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10 (qrssy@yahoo.se)
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9(madeleineelarsson@hotmail.com)
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth 17/5 - Linnéa 1/9 (elisabeth.sandberg@ktk.johnbauer.nu)
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Aston 30/11 (jennie_os@hotmail.com)
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6( jennybaby74@hotmail.com)
    LoBe - Lotta 13/7
    Sydney-Maria 12/11 - BF 18/5

• maviperi

Hej Hej!
    Natten blev som jag befarade. Fick ungefär 2 timmars sömn och då turades ändå jag å johan om att va uppe med lillkillen som va helt hysterisk. På läkarbesöket idag fick jag veta varför - stackarn har gått ner ett halvt kilo. Tyckte väl att det va konstigt att jag inte fick ge någon ersättning i början - han måste ju varit jättehungrig. Hoppas i alla fall att natten blir bättre. Har ersättning hemma om det kör ihop sig.

Idag va vi som sagt på återkoll hos doktorn. Tog 2,5 timme (fick vänta på doktorn i 1,5 h minst). Sen sprang jag en sväng på Eurostop och sen åkte vi hem och fick fikabesök. Har varit ute å promenerat med vagnen och nu har vi ätit. Så får vi se hur natten blir - håller tummarna för 3 timmars sömn - men nu är jag i alla fall inte vaken för jag har ont

Nu finns lillen på webbisar, www.lthalland.se/extra/baby/&search_string=&action=show_next&id=16&current_area=0&current_year=0&current_month=0&template=extra_baby_list_index.html&version=normal

Kortet blev inte fantastiskt för batteriet dog innan vi fick till det bra men nu kan ni se honom åtminstone... Nu ska jag gå å mysa lite. Kram på er!

• maviperi

Adressen funkade ju inte... Han föddes den 30/11.

• maviperi

Tack för komplimangerna - måste faktiskt få hålla med. Han är det absolut sötaste jag någonsin sett I alla fall sedan André föddes...

I natt fick jag sova rekordmycket Aston åt kl 23 och sov sen till kl 2,30 och vaknade nästa gång kl 9. Så nu är han mätt och belåten och brösten känns som vattenmeloner. Han praktiskt taget drunknar i mjölk.

Lobe: Det där med namnet är faktiskt lite skoj. Vi hade såna problem med att komma på något men så föreslog Johan Aston och jag tänkte att nä, det kan han inte heta. Några dagar senare satt jag hos mina morföräldrar och min mormor sa att hon kommit på ett namn; Aston. De hade inte pratat med varandra. Efter det funderade jag lite och när han sen kom ut så "smakade" jag på det och han är helt klart en Aston

Olga: Förstår att du börjar tröttna. 1,5 timme!! Får hon i sig något under hela den tiden eller suger hon bara för att det är mysigt?

Zazla: Åk och föd nu! Det är en order!!!

Nu ska jag gå å vila lite... Höres senare.

• maviperi

Min dag har varit sådär. Lillkillen är som en ängel. Han bara sover men jag har gått å blivit sjuk. Har jätteont i halsen, ont i hela kroppen (utöver det vanliga jag-har-fött-barn-ont) och har förmodligen feber Så himla typiskt.

Nu ska jag bädda ner mig och hoppas det går över till imorgon när Johan åker...

Ha en trevlig kväll!

• maviperi

Väldans så aktiva alla varit... Det var många sidor att läsa.

minerva: Hej och välkommen. Jag är en relativt ny 2-barnsmamma. Första pojken är 7 och nr 2 är nu 5 dagar och några timmar.

blixten: jag har också "jul på liseberg" till helgen - söndag mer exakt. kanske springer på varann

igår var jag å akuten med aston. han är lite bökig när han ligger ner. får upp en massa mat, sätter i halsen och får ingen luft. hade inte tänkt så mycket på det om det var i samband med matning men nu hände det en massa gånger 4 tmmar efter mat. fick träffa en pucko-läkare som inte knde hitta något fel så jag frågade om vi kunde sova gott inatt då utan att hoppa upp ur sängen varje gång det hände. han svarade: "ja. inte för att vara olycksbådande men man kan ju aldrig veta vad som kan hända".
    jag blev hur sur som helst men maskerade det väl och åkte hem. så säger man väl ändå inte.

nä, nu ska jag krypa ner i sängen igen och bota min hals...

• maviperi

Blir det fika på onsdag kl 15,30 kanske jag kan titta inom en sväng. Har en tid hos BVC kl 15,15 så jag är ändå i stan Ska kolla om jag kan ordna barnvakt åt den stora under tiden.
    Nu ska jag sova. God natt allesammans!

• maviperi

Blixten: Du har alldeles rätt om mig i alla fall och jag vill jättegärna komma Blir ju lille Astons invigning...

Xandra84: Jag har talat med fk eftersom jag ska söka in på en distansutbildning till hösten. Enligt de kan jag ta ut studiebidrag för heltid (eftersom det är en heltidsutbildning) + att jag har rätt att ta ut föräldradagar på alla de dagar jag är hemma med Aston.

Var är det alla ska fotografera sina bebisar någonstans?

• maviperi

Zazla: Jag är jättenervös för din skull Du kommer klara det galant ska du se... Hoppas du får en lika enkel förlossning som jag fick. Duschat färdigt snart så man kan få en uppdatering? Håller tummarna stenhårt att flickan snart tittar ut... Lycka till!!!!

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)