• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • Blixten

Heffa:
    Inte så roligt att råka ut för värsta syndafloden
    Jag har väl blivit skonad, för jag tycker att det är som vanligt och gör tom mindre ont *skönt* Dock inget regelbundet ännu och det är jobbigt, hur ska man veta när den kommer? Kul om man har värsta outfiten på sig nån gång

Det var verkligen roligt att få guld i hockey Vi skrek som stuckna grisar här i slutet *rysare* och blev helt varma av det

Tack för "i förskott-gratulationerna" Olga och Heffa *bugar o bockar*

• Jesster

Jag smyger in här då och då ock kikar även om jag inte är aktiv. Det är svårt när ni känner varandra de flesta av er och jag inte har träffat någon IRL mer än MammaJ.

Tack sofia_cronwall för att du kom ihåg mig i listan! Hörde att det har hänt fler tråkigheter här den sista tiden... Beklagar Minervaskugga.

För övrigt kan jag meddela att Babyverkstad suger! Sex känns numera som ett schemalagt arbete.

Jag har för mig att det ska finns en ny tråd för oss i Halmstad och jag har bestämt för mig att jag har lagt den blad mina favoriter, däremot så hittar jag den inte där så någon får gärna meddela den igen

• JewelGirl

Jesster: håller med. Babyverkstad suger just nu... Sexet är dock inte jobbigt men det hela känns ju som ett helt företag med allt man måste ha ordning på.

• Jesster

Precis!
    Men vi försöker att ha sex var 3:e dag, utom fertilitetsdagarna då vi kör varannan dag. Men det blir aldrig någonting spontant eller romantiskt längre, bara "Kom nu älskling, nu kör vi!".

I vanliga fall har vi inte sex så ofta så nu känns det mer... Inte som ett tvång, men nästan . Vill ju så gärna bli gravid.

• JewelGirl

Jesster: Hur är det för er? Behöver ni läkarhjälp eller försöker ni själva ännu?
    Vi hade en period där sexet inte alls var roligt utan mer som schemalagt. Men trots en massa mediciner att brottas med nu så är sexet bra igen, menar att det går nog i perioder.

• Trollbarn

Cassiopeja: När Elliot var förstoppad så fick han ersättning så jag vet inte om det där med helammade barn stämmer. Men nu verkar ju problemet var ur världen, skönt för Eira att äntligen få det ur sig...

Jewel: Jag vet hur det känns. Vi försökte ju också ganske länge innan vi lyckades och ibland måste man bara få deppa ihop totalt. Hoppas det känns bättre idag. *kram*

• Trollbarn

Är det alltid på torsdagar det är fika eller är det på tisdag nästa vecka? Nu är jag äntligen frisk igen så nu känner jag att det hade varit trevligt med en fika....

• Jesster

Ja, man får hoppas att det bara är en svacka för nu är det inte kul... Vi behöver än sålänge ingen hjälp, tydligen har jag inte problem med att få ett ägg befruktat och fästa. Har nog bara haft otur med att få fostret att utvecklas. Men det gör ju inte saken roligare för det.

Jag förstår att det måste vara mycket värre för dig t.ex. som behöver medicinsk hjälp. Hoppas verkligen att det händer någonting för er snart.

Just nu är det med skräckblandad förväntan man väntar på att bli gravid. Man kan ju inte skydda sig ifrån att få missfall och jag vet inte hur mitt psyke kommer att fixa det om det händer igen. Jag tror nog att man klarar det för att man måste.

Men ett steg i taget Nu ska vi bara få ett plus först!

• Maddissen85

Trollbarn: Det är fika klockan 14 på åhlens på Tisdag... Jag vet dock inte om vi kan komma än... Suck, jag är så nedrans trött på denna förkylningen.. Hade iof kanske vart bra att få komma ut lite.. Å jag behöver ju faktist inte hosta på barnen Har inte hostat nåt alls idag nästan.. Skönt.. Men min lilla näsa har runnit istället

• JewelGirl

Jesster: Ja, ett plus vore trevligt.. har inte haft ngt hittills och tycker det gott kan bli nu. 20 månader i verkstan räcker tycker jag. Måtte det inte bli 24 månader bara. Två år låter så länge

Trollbarn: Nja, det är väl skit fortfarande men det känns som om det är på väg över.

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)