• marina gasolina

vi som sparar ut vår egen naturliga hårfärg :-D

Efter att ha färgat håret regelbundet i 15 år ska jag nu spara ut mitt naturliga skandinaviskt "råttfärgade" hår!

Jag har de senaste åren varit ganska blond. Då och då har jag varit röd och brunhårig emellan det blonda, och sen förstås orangehårig på vägen till blont igen. Ibland har jag även passerat nyanser av grått och grönt...

Jag föreställer mig att håret kommer bli mycket mindre slitet när man inte färgar det. Dessutom kommer iaf jag att ha en ganska mörk askblond, och då får man ju den där askblonda färgen som man annars måste använda silverschampoo och blekning för att få.

Sen tänker jag att man borde ju passa i sin naturliga hårfärg liksom. Det borde vara rätt nyans till ens ansikte.

Någon mer som sparar och låter växa ut?????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 09:25
    Marinagasolina: sista färgningen:24 feb-10, färgat: blont, naturligt: råttis/mörkblond, metod: hardcore

kokostoppen ljusslingat med brun röd toning tonat för 2 månader senöver har kastanjebrunt i mig själv

Bedan: sista toningen nån gång våren 2007. Tonad ljusbrun över infärgat (alltså inte traditionell blondering) blont. Naturligt mellanblond med guldiga toner. Metod: toningar i nära egna hårfärgen och sedan klippte jag håret i page för ett år sen för att få bort all färg och testa ny frisyr.

Licens To Kiss: Sista färgningen omkring Okt-Nov 2009. Mörk brunt med H&M`s hårfärg. Naturlig ljusblond. Metod: Låter färgen växa bort.

Längtan09: Sista blonderingen (hemmaslingning som gick snett) maj-juni 2009. Naturlig hårfärg är mörkblond metod: låter håret växa ut sen klippa bort det färgade inom någon månad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 12:42
    Alcaviola: naturlig hårfärg- mörkblond, senaste färgning- december 09, metod- sparar ut hardcore Har haft en del olika färger men det är framförallt blonda slingor jag blekt och haft senaste tiden och som är på väg bort nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-14 18:23

Bits: Ljusfärgning och slingor i December 2009, och Januari 2010. Har för närvarande brun utväxt med ljusa färgade längder. Naturlig hårfärg är mellanbrun åt det mörkare hållet som blir ljusar på sommaren. Kör hardcore.

• Svar på tråden vi som sparar ut vår egen naturliga hårfärg :-D
  • isvinter

Har slitet ljust slingat hår med ca 1 dm mellanblond utväxt ljust nu. Borde inte ens fundera på slingor, men verkar inte gå att låta bli :). Suck.

• peaches101

Halloj! Jag hakar på, om det fortfarande är någon aktivitet i tråden? :)

Har 2 cm  mörkblond utväxt på ett sönderfärgat hår, har axellångt hår, lite längre kanske. 

• peaches101
    isvinter skrev 2013-07-26 14:54:27 följande:
    Har slitet ljust slingat hår med ca 1 dm mellanblond utväxt ljust nu. Borde inte ens fundera på slingor, men verkar inte gå att låta bli :). Suck.
    Håll ut! :) Det kommer vara värt det! Det ser ju ut som ombre för dig, tänk för mig som har ljus utväxt på mörkt missfärgat hår, ser ut som man är skallig och har 35 olika färger i håret ;)
  • isvinter

Inte slingat nåt än men det är svårt. Mycket svårt :). Var vitljusblond fram till högstadiet sedan blev det bara mörkare och mörkare. Nu är håret brunt i vissa ljus och jag tycker inte jag passar det :/.

• tihii

Det går riktigt bra för mig sedan jag slingade den gamla utväxten så att det blev lite mjukare övergång från det blonderade. Nu kan jag bara låta håret växa, syns inte att det är nån utväxt direkt även om det säkert är 1dm med bara min naturliga.
    Väldigt skönt (och väldigt billigt) att inte hålla på och slinga och färga något mer!

• peaches101

För mig går det sådär, känns segt.. Men nu har jag kanske 5-6 cm av mitt egna hår, så om jag sätter upp det i en knut så syns nästan bara mig egna naturliga färg på huvudet och sen det fula färgade bara i knuten. Så det är skönt, man kan också känna stor skillnad i kvaliteten på det nya och det blir mycket tjockare där :)

Har även blivit mjukare övergång så man ser inte utväxten lika väl nu. 

• Tillie

För mig känns det som jag inte kommer någonvart. Mitt hår är väldigt långt nu, men det röda tycks aldrig avta. Otålig som jag är har jag funderat på att raka av mig hela skiten, men feg som jag är lär jag inte våga göra detFlört

Your life's an open book, don't close it before it's done.
  • isvinter

Tycker min naturliga färg är lite för mörk även om den är helt ok. Är guldig i ljuset ute och mer åt ask inne. Trivs bättre i ljusare dock så får bli så ändå. Håret har fått vila i ungefär ett år iaf :).

• jj85

EN fråga bara =) Hur gör ni som låter håret växa ut men har gråa hår?

Har det själv 28 år men flera grå hår, är brunett och det syns ju rejällt när jag låtit håret växa..:( jobbigt o pinsamt  

• lolloforsmark

Jag håller på att spara ut hehe.. har just nu 4cm utväxt typ. Platinblont hår med askblond/råttfärgad utväxt. Ser jättedumt ut när jag inte har det uppsatt, funderar på att slinga i min naturliga färg för att dölja utväxten lite. Men ska hålla ut så länge jag kan! :D

• Author7

Jag har mörkt guldblont hår. En ganska så ovanlig hårfärg enligt de flesta frisörer som jag besökt. jag har bara slingat hår kopparblont en gång för ungefär fem år sedan men aldrig gjort någon riktig färgning. Men jag trivs riktigt bra med min naturliga hårfärg. 

Svar på tråden vi som sparar ut vår egen naturliga hårfärg :-D