• marina gasolina

vi som sparar ut vår egen naturliga hårfärg :-D

Efter att ha färgat håret regelbundet i 15 år ska jag nu spara ut mitt naturliga skandinaviskt "råttfärgade" hår!

Jag har de senaste åren varit ganska blond. Då och då har jag varit röd och brunhårig emellan det blonda, och sen förstås orangehårig på vägen till blont igen. Ibland har jag även passerat nyanser av grått och grönt...

Jag föreställer mig att håret kommer bli mycket mindre slitet när man inte färgar det. Dessutom kommer iaf jag att ha en ganska mörk askblond, och då får man ju den där askblonda färgen som man annars måste använda silverschampoo och blekning för att få.

Sen tänker jag att man borde ju passa i sin naturliga hårfärg liksom. Det borde vara rätt nyans till ens ansikte.

Någon mer som sparar och låter växa ut?????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 09:25
    Marinagasolina: sista färgningen:24 feb-10, färgat: blont, naturligt: råttis/mörkblond, metod: hardcore

kokostoppen ljusslingat med brun röd toning tonat för 2 månader senöver har kastanjebrunt i mig själv

Bedan: sista toningen nån gång våren 2007. Tonad ljusbrun över infärgat (alltså inte traditionell blondering) blont. Naturligt mellanblond med guldiga toner. Metod: toningar i nära egna hårfärgen och sedan klippte jag håret i page för ett år sen för att få bort all färg och testa ny frisyr.

Licens To Kiss: Sista färgningen omkring Okt-Nov 2009. Mörk brunt med H&M`s hårfärg. Naturlig ljusblond. Metod: Låter färgen växa bort.

Längtan09: Sista blonderingen (hemmaslingning som gick snett) maj-juni 2009. Naturlig hårfärg är mörkblond metod: låter håret växa ut sen klippa bort det färgade inom någon månad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 12:42
    Alcaviola: naturlig hårfärg- mörkblond, senaste färgning- december 09, metod- sparar ut hardcore Har haft en del olika färger men det är framförallt blonda slingor jag blekt och haft senaste tiden och som är på väg bort nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-14 18:23

Bits: Ljusfärgning och slingor i December 2009, och Januari 2010. Har för närvarande brun utväxt med ljusa färgade längder. Naturlig hårfärg är mellanbrun åt det mörkare hållet som blir ljusar på sommaren. Kör hardcore.

• Svar på tråden vi som sparar ut vår egen naturliga hårfärg :-D
  • Alcaviola
    marina gasolina skrev 2010-05-24 23:48:42 följande:
    Min dotter idag: Mamma ditt hår är grått uppe på huvudet Vad kan man säga, "visst gumman, så ser mitt hår ut egentligen, fint va?"
  • Licens To Kiss
    marina gasolina skrev 2010-05-24 23:48:42 följande:
    Min dotter idag: Mamma ditt hår är grått uppe på huvudet Vad kan man säga, "visst gumman, så ser mitt hår ut egentligen, fint va?"
    Hehe som min dotter. "Men mamma, vad du ser ut i håret. Varför är det så ljust och sen mörkt?" Hmm mamma har färgat men nu ska du få se mamma i sin riktiga hårfärg. Hon kontrar med, jag ska med färga när jag blir äldre.
    Älskar mina barn! Dotter född 2001-10-21 och Son född 2010-01-30
  • marina gasolina

barn är så härligt rätt fram :)

Licens To Kiss skrev 2010-05-25 11:16:00 följande:
    Hehe som min dotter. "Men mamma, vad du ser ut i håret. Varför är det så ljust och sen mörkt?" Hmm mamma har färgat men nu ska du få se mamma i sin riktiga hårfärg. Hon kontrar med, jag ska med färga när jag blir äldre.
  • Licens To Kiss

Jag visade upp min utväxt för min frisör och han blev super glad. Direkt sa han "åhh du sparar ut ditt riktiga hår. Bra för du ska inte ha så där mörkt. Gör gärna slingor i ditt hår sen"

Jag lovade honom att jag kommer och klipper lite toppar i höst sen.

• Dark Angel
    Licens To Kiss skrev 2010-06-08 19:45:52 följande:
    Jag visade upp min utväxt för min frisör och han blev super glad. Direkt sa han "åhh du sparar ut ditt riktiga hår. Bra för du ska inte ha så där mörkt. Gör gärna slingor i ditt hår sen"

Jag lovade honom att jag kommer och klipper lite toppar i höst sen.
    En riktig peppning då ;) kul!
  • Licens To Kiss
    Dark Angel skrev 2010-06-09 09:47:21 följande:
    En riktig peppning då ;) kul!
    Verkligen!!
    Riktig spark i rumpan för jag har tröttnat lite och kikat på hårfärg i butiken Oskyldig men slutat med de igen.
  • Dark Angel
    Licens To Kiss skrev 2010-06-09 10:50:50 följande:
    Verkligen!!
    Riktig spark i rumpan för jag har tröttnat lite och kikat på hårfärg i butiken Oskyldig men slutat med de igen.
    Kan tänka mig det. Jag tröttnade på min utväxt så köpte en toning. Den går ju ändå ur tänkte jag :) färga vill jag inte!
  • Smultronpajen88

Heej!
    Jag vill också spara ut mitt hår, men jag har inte riktigt tålamod. har just nu rödbrunt ( ganska mörkt ) och i grunt och botten, råttfärgat som jag också så fint kallar det..

Det är en väldigt kontrast där emellan färgerna. SÅ jag funderar på att lägga i en avfärgning, och därefter försöka få till en färg som är så lik min naturliga som möjligt..
    Kan det vara en bra grej? Annars skulle jag inte stå ut!!

• Mirian82
    Smultronpajen88 skrev 2010-06-09 15:44:55 följande:
    Heej!
    Jag vill också spara ut mitt hår, men jag har inte riktigt tålamod. har just nu rödbrunt ( ganska mörkt ) och i grunt och botten, råttfärgat som jag också så fint kallar det..

Det är en väldigt kontrast där emellan färgerna. SÅ jag funderar på att lägga i en avfärgning, och därefter försöka få till en färg som är så lik min naturliga som möjligt..
    Kan det vara en bra grej? Annars skulle jag inte stå ut!!
    Jag har samma problem som du... Någon som har någon ide/tips till mig/oss???
  • Mirian82

Eller jag har mer brunt, och inte så mycket rött i. men det skiftar lite i rött tror jag...

Svar på tråden vi som sparar ut vår egen naturliga hårfärg :-D