• xLOVEx

Afrika i blodet/hjärtat del 8

Afrika i blodet/hjärtat del 8, gamla som nya är välkomna!

(Jultråden får väl räknas som nr. 7)

"Rosa sat so Martin could walk, Martin walked so Obama could run, Obama is running so our children can fly!"

Fortsättning på Afrika i blodet tråden.

Här pratar ett gäng som har lärt känna varandra rätt så bra nu! Men du som är ny (eller inte varit så aktiv på ett tag) är lika välkommen du med!

Tänk bara på att vi försöker respektera varandra, trivas ihop och stötta varandra!!!!

Rasister göre sig icke besvär, vi är inte intresserade att diskutera med er, starta er egen tråd istället!

♥♥♥:::Ziggans morsa:::♥♥♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 23:07
    Nu har vi en BF.listetråd oxå

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51950566.html
  • Svar på tråden Afrika i blodet/hjärtat del 8
  • OoSOLINoO
    MrsAssault skrev 2012-01-27 19:47:31 följande:
    Okej, skönt att höra! han är inte nigerian, han är från kamerun men det finns ingen svensk ambassad där. De kanske inte är mer hjälpsamma för det iofs haha
    Tyvärr är inte min erfarenhet att de är särskilt hjälpsamma om man inte är svensk. Jag har bra erfarenheter av dem och blivit inbjuden till midsommarfest och kräftskivor (men då är vi typ den enda familjen förutom ambassadpersonalen som bor i detta område. De flesta svenska familjerna bor i södra delarna) men hört mest negativt om dem från andra håll.
    Chetti skrev 2012-01-27 21:47:27 följande:
    Hejhej! Solig

Kul att se ett inlägg från dig! Du är ju nere på plats och vet mer om hur situationen är. Här på nyheterna hör vi dagligen den senaste veckan om terrordåd, bombningar och dödande Rynkar på näsan
    Tråkigt att inte alla bara kan komma överens.

En glad nyhet är att min man fått sitt nigerianska pass, drygt 7 månader efter att han sökte det här på ambassaden i STHLM. Så nu slipper vi tänka på det mer. Nu kan han äntligen söka och bli svensk medborgare!
    Han ska ha dual citizenship. Är så sugen på att åka ner men med bebis på väg och oroligheterna från staten han kommer ifrån gör att resan skjuter upp på obestämd framtid.

ha det bra! {#emotions_dlg.flower}
    Jo tyvärr tar ju nyheterna alltid bara upp tragedier av olika slag. Sällan det rapporteras när något positivt händer. Det är också lätt för media att vrida lite på nyheten så det ska verka värre än det är så källkritik är A och O. Sen är Nigeria väldigt stort så om något händer i norra delarna påverkar det knappast vardagslivet för resten av befolkningen i landet. Svårt att komma överens när man har med en fanatisk terroristgrupp att göra med som systematiskt rensar ut alla kristna från norra Nigeria. De säger i princip "Stanna och dö eller ge er av".

Skönt att passet är klart så han äntligen kan få ansöka om svenskt medborgarskap! Blir en härlig vår för er med bebis och nytt medborgarskap!
  • jajane

Badaboom i ormgropen, varför står det X på alla citerade pumor?

• oOMayaOo

Solin, de resenserade La Baobab i Metro idag och de var inte så imponerande. Tråkigt.

• OoSOLINoO
    oOMayaOo skrev 2012-02-03 20:54:21 följande:
    Solin, de resenserade La Baobab i Metro idag och de var inte så imponerande. Tråkigt.
    Äh trist. Vad var inte bra med stället?
  • jajane
    OoSOLINoO skrev 2012-02-04 15:55:50 följande:
    Inte speciellt imponerande skriven recension.
    Nej.. jag undrar huruvida han äntrade lokalen med förutfattade meningar eller ej. 

Har Back-A-Yard gått upp i rök?? Rynkar på näsan 
  • jajane
    OoSOLINoO skrev 2012-02-09 11:36:11 följande:
    Gått upp i rök...haha. Nej nu ska jag inte skriva ner mina fördomar.
    Det tog mig ett tag.. men lol!!
  • Janix

Tja. Här har man gått och loggat in för första gången på många månader!

• Chetti

Hur är det med allihopa? Hoppas alla mår super

blääääääääääää
  • Esoada

Hur tänker ni kvinnor som skaffar en mulattbarn?

• Esoada

Är ni beredda att köpa en massa löshår om det är en flicka när hon kommer upp i 12-årsåldern?

• Nayaa

Esoada: Varför skulle någon behöva köpa massor av löshår?

Mulatt känns för övrigt som ett rätt ruttet ord.

• Esoada

De brukar vara negress - och mulatt-tjejerna själva som vill ha löshår
    Vet du något om afrohår?
    Mulatt var kanske nedsättande ord förut, men inte nu längre

• Esoada

Den här tråden kanske inte är så aktiv längre, man kanske ska göra en ny så man får svar på sina frågor... 

Svar på tråden Afrika i blodet/hjärtat del 8