• xLOVEx

Afrika i blodet/hjärtat del 8

Afrika i blodet/hjärtat del 8, gamla som nya är välkomna!

(Jultråden får väl räknas som nr. 7)

"Rosa sat so Martin could walk, Martin walked so Obama could run, Obama is running so our children can fly!"

Fortsättning på Afrika i blodet tråden.

Här pratar ett gäng som har lärt känna varandra rätt så bra nu! Men du som är ny (eller inte varit så aktiv på ett tag) är lika välkommen du med!

Tänk bara på att vi försöker respektera varandra, trivas ihop och stötta varandra!!!!

Rasister göre sig icke besvär, vi är inte intresserade att diskutera med er, starta er egen tråd istället!

♥♥♥:::Ziggans morsa:::♥♥♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 23:07
    Nu har vi en BF.listetråd oxå

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51950566.html
  • Svar på tråden Afrika i blodet/hjärtat del 8
  • hallencreutz89
    Chetti skrev 2011-09-27 19:27:22 följande:

Dags att berätta att jag och maken väntar vårt tredje (fjärde) underverk i slutet av mars/början på april.

Vi var på ett tidigt UL idag och jag är i vecka 14. *Lycka*

Grattis! =) Många som är gravida här nu verkar det som!
  • OnMyWay
    SVEACOOL skrev 2011-09-27 19:41:48 följande:
    GAMBIA E SÅ FÖR MIG FAST INTE M Servicen BARA SMÄRTA EFTER 10 ÅR..DEN FÖRSINNER INTE JUH....

vill alltid åka blir avundsjuk men sen kommer jag dit o luften går ur mig ...å alla minnen kommer...å tårarna.

därför skickar jag alex dit nu i nov  3 v=) 
    Gambia för mig är så på marknaden. Annars är man bara en köttbit. Och så blir man överöst med 100 dåliga raggnings repliker och hyllningar. Men man måste INTE älska Afrika. Och speciellt inte bara för att man är gift med en afrikan. Åter igen kräks jag på multikulti tanter som tror att dom är mama africa för att dom gift sig med en afrikan. 
    Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
  • oOMayaOo
    OnMyWay skrev 2011-09-28 08:44:33 följande:
    Gambia för mig är så på marknaden. Annars är man bara en köttbit. Och så blir man överöst med 100 dåliga raggnings repliker och hyllningar. Men man måste INTE älska Afrika. Och speciellt inte bara för att man är gift med en afrikan. Åter igen kräks jag på multikulti tanter som tror att dom är mama africa för att dom gift sig med en afrikan. 
    Marknaden i Tanzania är vidrig. Det slutar med att jag tar på solglasögonrn och ignorerar ALLA och låtsas att de inte finna, vilket jag hatar att göra. Jag anser att man ska svara på tilltal, men när folk skriker och tjatar på en hela tiden så går det inte att säge nej 10 ggr i minuten.
  • OoSOLINoO
    oOMayaOo skrev 2011-09-27 21:25:33 följande:
    Det är Afrika helt enkelt. Frågan är om man kan acceptera och klara att det är så. Jag har väldigt svårt med det.
    Ja jag har som sagt en hatkärlek till Nigeria. Trivs som fan här och tycker om mycket men jag avskyr nog lika mycket eller mer. Just nu krigar jag med ingenjören som har hand om vårt ena husbygge för han (läs de flesta) inte klarar av att "think outside the box". Kommit med massa förslag om hur vi kan bygga för att lösa en del problem men får jag till svar en gång till att "så gör vi inte här" kommer jag nita nån!
  • oOMayaOo
    OoSOLINoO skrev 2011-09-28 11:44:49 följande:
    Ja jag har som sagt en hatkärlek till Nigeria. Trivs som fan här och tycker om mycket men jag avskyr nog lika mycket eller mer. Just nu krigar jag med ingenjören som har hand om vårt ena husbygge för han (läs de flesta) inte klarar av att "think outside the box". Kommit med massa förslag om hur vi kan bygga för att lösa en del problem men får jag till svar en gång till att "så gör vi inte här" kommer jag nita nån!
    Det är tråkigt för den typen av konservativt tänkande hämmar dem. Man tycker att en ingenjör borde vara intresserad av nya saker och sätt att byga.
  • Linda Famillia

hej hej!

Snacka om mycket att läsa! Orkar inte det just nu!! Duktigt jobbat! :D

Vart kommer ni ifån/era män? Är det någon som möjligtvis bor i västerås?    

o cabo verde... saudade
  • OnMyWay
    Linda Famillia skrev 2011-09-28 11:56:25 följande:
    hej hej!

Min man är från Gambia och själv är jag halv gambian från sthlm Hahahaha!
    Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
  • Leniz
    Chetti skrev 2011-09-27 19:27:22 följande:

Dags att berätta att jag och maken väntar vårt tredje (fjärde) underverk i slutet av mars/början på april.

Vi var på ett tidigt UL idag och jag är i vecka 14. *Lycka*
    Grattis!!! Vad roligt!
  • Leniz
    Linda Famillia skrev 2011-09-28 11:56:25 följande:
    hej hej!

Hej!
    Jag är svensk/finsk Men mina barn är halv zimbabwer,eller hur det nu heter!
  • Linda Famillia

någon här som vet var man kan köpa torkad majs i sverige? google is not my friend. 

o cabo verde... saudade
Svar på tråden Afrika i blodet/hjärtat del 8