Inlägg från: Yanksan |Visa alla inlägg
  • Yanksan

Afrika i blodet/hjärtat del 8

Hej tråden! Minns ni mig?

• Yanksan
    Janix skrev 2010-03-21 21: ah09:21 följande:
    Brr försöker hämta mig från helvetes eftermiddag och kväll. Har försökt att ha en mysig tid med dottern, till och med bakat jävla bullar tillsammans, och allt jag fått igen är spott och spe. Är helt slut efter helgen, i stället för att vara utvilad. Som varje söndag det s enaste. Orkar inte medi det!!!
    Man blir så jäkla trött på sånt!
    Jag o min man går en föräldrakurs som heter Småbarnsliv, låter kanske konstigt med den är så jävla bra. Mkt diskussioner med andra föräldrar, men framförallt får man massa handfast tips på hur man kan hantera/undvika utmanande beteenden.
    Jag har lärt mig att tänka på sonens beteende som ett isberg, där toppen av isberget är själva beteendet. Sen gäller det då att komma på vad som ligger under ytan, alltså själva orsakerna bakom beteendet. Om man kan identifiera en del orsaker och försöka undanrö a dem så blir toppen av isberget inte lika jobbigt...

Gav jag dig ett för seriöst svar nu kanske? Jag skulle kanske bara ha sagt, STACKARS DIG som är en sån supermamma som har gjort så mycket roliga grejer med dottern o bara får skit tillbaka!!! GO GIRL!
  • Yanksan
    Janix skrev 2010-03-21 22:15:41 följande:
    Ett seriöst svar som tacksam emottages! Synd om mig är det ju egentligen inte, eller synd om mig att jag är trött, bara, men annars så, har ju själv valt att skaffa barn så... Vad bra med en kurs! Det skulle kanske jag behöva, känns som om jag improviserar för mycket i konflikterna och att jag borde ha en rakare linje. Det är svårt att ha nu, dagsformen bestämmer mycket, och det vet HON med. Många trotssaker nu bygger på att jag får svårare och svårare att röra mig, så då passar hon på...
    Barn är smarta!
    Kursen handlar egentligen mest om hur man jobbar med att undvika konflikterna, genom att förstärka posivtivt beteende bla. 8 kurstillfällen som bygger på varandra o så får vi en läxa varje gång som vi ska testa hemma.
  • Yanksan

jag reggade mig när jag var gravid med storebror, tips av en kollega. Okt 2006 blev jag medlem, hittade den här tråden ett år senare.

• Yanksan

Vi har skaffat "städhjälp". En liten tomte som har egen nyckel. Varje morgon sticker vi (jag o kidsen) runt 9-tiden o lämnar lägenheten i en enda stor röra med frukostdisk, leksaker, kläder etc. Varje eftermiddag när vi kommer hem är det skinande rent! Sååååå skönt!

• Yanksan

Maya - grattis till bebis i magen! Instämmer i vad de andra har sagt och känner med dig! Lycka till imorgon!
    kramkram

• Yanksan

Maya - jag tycker du verkar vara så himla stark o modig i hela situationen. Jag inser att det måste vara otroligt mkt tankar o oro, men du verkar så klok och mogen. Jag är impad! Fortsätt så!

• Yanksan
    SVEACOOL skrev 2010-03-25 21:21:18 följande:
    vaffö då e du klar???????
    Nej för tusan, men jag vill inte just nu. Gjorde ett test i förrgår o hade verkligen råångest.
  • Yanksan
    oOMayaOo skrev 2010-03-25 21:25:31 följande:
    Wow, jag har nog aldrig blivit kallad varken klok eller mogen förr Tack så mycket! Just nu är det bara att kämpa på. Nån gång kommer det brista, förhoppningsvis förr än senare så vi är psysiskt starka när det är dags för förlossningen. Men tills dess så antar jag att det bara är att gilla läget.
     Det är det jag menar, du har en bra inställning!
Svar på tråden Afrika i blodet/hjärtat del 8