gyn undersökning av en man????hjälp!!
jag vill inte bli gyn undersökt av en man..
får man inte välja det själv??
jag vägrar...har aldrig varit me om en gyn undersökning förut o tänker inte börja med en man...
jag vill inte bli gyn undersökt av en man..
får man inte välja det själv??
jag vägrar...har aldrig varit me om en gyn undersökning förut o tänker inte börja med en man...
Trebarnsmamma: Håller helt och hållet med dig! Manliga gynekologer är mkt bättre än kvinnliga!! Skulle aldrig gå till en kvinna om man fick välja.
Ställer till det för vården.
vem har sagt nåt om sexuellt...det har ingenting med det att göra...det e bara så otroligt jobbigt bara tanken att en annan man ska ner o rota där..finns ingen anledning..så tycker jag iaf o sräva..givetvis i normala förhållanden..går det inte att undvika så går de ju inte men jag ska göra allt för att de ska gå...sen får alla andra göra precis hur fan dom vill...
nej nej..bara den otroligt jobba grejjen att en annan man än min egen ska ner o pilla där..de finns ju kvinnor...varför välja män??!!
Läkare som läkare.
Huvudsaken är att de är kompetenta.
Ibland har jag tänkt: Varför ska en kvinna pilla på mig där? Jag är ju inte lesbisk!
palmblad: Ha ha ha , ja det kan man undra ! Förstår inte heller varför det skulle vara bättre om en fritt främmande kvinna pillar där nere...
Kram C och C
Jag tycker den här tråden är av DISKRIMINERANDE slag om jag får säga mitt, det är som att jag inte skulle vilja att en person från NORGE kikar i min muff.
LÄGG NER TRÅDEN, diskriminering..
Alltså, evesam, jag håller med dig. jag har alltid haft svårt att lita på män övh och vill inte heller att nån okänd ska rota där, det är ju ändå ett väldigt privat område. Jag är glad att jag hittade en man som jag kan lita på och vill få barn med, men manliga läkare har jag alltid försökt undvika. Det är inte pga diskrimination, eller religion, eller feminism, utan det är bara min personliga åsikt, sen får andra göra och tänka som de vill. Jag vet att de flesta män faktiskt är hyggliga och rent professionella, jag är inte dum, men det känns inte tryggt för mig, och känns det inte tryggt för dig heller så ska du givetvis försöka få en tid hos en kvinnlig.
bryr mig inte om det är en man eller kvinna som utför undersökningen! MEN de män som undersökt mig har varit mjukare & inte alls lika hårdhänta som kvinnor!!
Jo, du kna be om att få en kvinnlig gynekolog om du vill det. Problemet är att det kan ta längre tid innan du kan få en tid. Mvh/Lotta
Jag föstår inte hur den här tråden kunde bli så insnöad på huruvida manliga läkare är bättre än kvinnliga eller vise verse eller till och med att vissa tycker att det är diskriminerande.
TS frågade om man kan välja och då är svaret faktiskt: JA! det kan man!
sedan tycker jag det är irrelevant VARFÖR någon vill välja, men jag kan väl ändå säga att FINNS det ett BEHOV att få välja så finns det garanterat en ANLEDNING....och då är det verkligen inte rätt att kritisera att önskan om valet finns.
Jag kan tala ur egen erfarenhet där. Jag har ett bagage med mig från min barndom och jag klarar INTE av manliga läkare! Jag har sagt det innan besök på gyn och när jag väntat mina barn så har mina Barnmorskor fått skriva det i min journal. Det har inte varit nått snack om ifrågasättande om det!
Att jag fick känna att jag hade valet gav mig en enorm känsla av trygghet. Sedan är det klart att man i akutsituationer inte kan välja, men när man hamnar i en akut situation så är nog fokusen inte riktigt huruvida man har en manlig läkare eller inte ändå.
Dessutom tolkar jag inte att frågan gäller akutsituationer, utan ett valigt gynbesök så jag tänker åter säga: JA TS, man kan välja. Och känns det bättre eller tryggare oavsett din anledning till önskan att få välja, så ska du absolut göra det utan att behöva lyssna på folk som ropar "diskreminering" hit eller "fånerier" dit.
Jag har haft både manlig och kvinnlig gynekolog. Men måste jag gå dit så väljer jag hellre en manlig då dom oftast är lättare på handen än vad en kvinnlig är.
Självklart får du välja!
jag har haft både och min erfarenhet föredrar jag en manlig då de harvarit varsammare med handen och undersökningen.
o det har INGET med sex att-göra!
berätta att du önskar en kvinnlig gynekolog, inget konstigt i det alls, de kommer inte ifrågasätta dig.
TS uppskattar säkert era svar och fortsatta diskussioner i hens 15 år gamla tråd som inte kommer att komma upp som avisering för nya svar ;P
😂😂😂 absolut så kan det vara! Men man kan ju också tänka på att det är någon i samma situation som letar upp frågan och vill ha ett svar!
näsvis behöver du inte var då är det bättre att du är tyst och skrollar vidare!!