• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • 1malle

Tindrande..
    Ja färgare vid bra väder, annars peters...
    Kul att vi blir ett gäng...
    Och Jooo rätt låt vann ju...
    Nu sk vi gå tipspromenad o vinna lite kaffe..
    Må väl allisammasn...Kramar från oss...

• luull

synd att jag jobbar då men nästa gång kanse.
    ser framemot å träffa er man pratar med...
    nu blir det ner i källan å ränsa lite sen blir det nog ryggläge värker redan i korsryggen (suck)

• 1malle

Nu har vi kommit hem, våta som dränkta katter...
    Maken o lill-tösen vann.... ett par rediga arbetshandskar o ett stort utomhus plockepinn
    Jag tog i lite snålt på skiljefrågan så jag blev lottlös
    Skönt å komma hem o värma sig, även om det inte e kallt ute så blir man ju nerkyld när det regnar...
    Nu väntar steken på spisen,( käner mig så duktig i dag som hinner med en hel del)
    Ha´de gott allisammans!!

• M G

Tack för ännu flera svar!
    Igår gick det faktist riktigt bra. Inge gnäll alls!
    Jag hoppas det håller i sig så Sebbe slipper magvärk. Men jag ska skriva upp alal tipsen så vi har en lapp om det kommer igen.

Ang ESC så kan jag bara säga: Hyvää Soumi!!! Egentligen kan jag tycka att deras utstyrsel inte passar in på detta evenemang men å andra sidan så är det kul när nån rör om i grytan lite. Det är ju faktist ingen schlager-tävling, utan sång-tävling så varför skulle dom inte kunna vara med, egentligen

Matilda86: jag tror inte det är nån större fara med att ha henne på magen. Sebbe sover gärna på mage, men bara om han ligger på min el sambons bröst o han sov faktist i 6 tim en natt när han sov på min mage, jag låg vaken då jag inte vågade somna pga allt man hört kring mag-sovandet. Men som Kenzie föreslog så köp ett alarm.

Kenzie: Jepp! Massa fika! Skönt att kunna få njuta av sommaren i en trädgård (liten sådan, men ändå ). Och vi kommer att kunna grilla!!

• M G

Visst ja, nån här som vill handla på MIO el RumInteriör för 5000:- men bara betala 4000 ??

Saken är den att HN har en drive, flyttar man in till Klockaretorpet så får man 5000:- att handla för på MIO el RumInteriör. Vi har inget behov av att köpa något därifrån, utan handlar hellre på IKEA el Jysk el likn så då tänkte vi att vi kan försöka sälja det här, men för att nån annan också ska tjäna på det så kan dom handla för 5000:- men bara betala 4000:-, så visst vi förlorar en tusenlapp, men vi får å andra sidan 4000. Nån som hänger med?

Iaf så tror jag att det går till så här: Man handlar möblerna, skriver på nåt papper på Mio resp Ruminterör o dessa skickar sedan fakturan till HN. Så vi måste vara med när möblerna inhandlas o ni ger oss pengarna. Men det går ju att diskutera mer ingående sen också när vi vet mer exakt hur det går tillväga.

• 1malle

I går höll jag på att tappa Ola... *mår så dåligt över det*
    Jag har sån fruktansvärd värk i mina axlar o det drar o gör ont ner på över armarna. När jag hade suttit o ammat Ola o sen skule resa mig upp med honom i famnen så domnade plötsligt högerarmen bort o som tur var så hann jag sätta mig ner så han landade i mitt knä...
    Innan grav så fick jag kortison sprutor i axeln men jag har nu fått så många så läkaren vågar inte ge mig någon nu medans jag ammar.
    Även om de ges lokalt så kan det "läcka ut" lite....
    Och mina vanliga starkare värktabletter kan jag ju då heler inte ta under amningen.
    Så det blir panodil Forte i brist på annat... och tigerbalsam...

Ska till läkaren i morgon o kolla upp detta o ta prover eftersom jag är så yr... tror min yrsel beror på amning/ diabetesen...
    Lill-Ola tar nog mer energi från mig än vad jag insett o det resulterar i yrsel...

• concordia

1malle

Usch va otäckt..Ledsen  Tur att det gick bra! De tar väldigt mycket kraft av en de små! Gäller att man äter ordentligt annars så leder det lätt till yrsel.. Kramar till er från oss..  Glad

Hoppas på fint väder i morgon!
  • lycra

1malle: tack så hemskt mycket för ditt svar ang. sandbyhov!

vi ska dit idag o kolla på ett radhus men det är nog lite väl dyrt.. vi har kikat lite på skarphagen också.. verkar så himlans lugnt där! Hur är det med det området? har inte en susning ;)

• 1malle

Skarphagen ligger granne med där jag bor...
    Skarpis är ett väldigt lugnt o barntätt område...
    Nära skog o strövområden...
    Bra kommunikation med både buss o spårvagn, bra skola o ett centrum med både affär, bankomat, kondis (*ler*), frissa, djuraffär, cykelaffär mm..mm..
    I skarphagen bor alla sorters folk då det finns både köpes o hyres, lägenheter, radhus o villor....

• lycra

jo vi bor på ektorp nu så vi har vårt bvc där.. tycker det ser så mysigt ut! vill bo runt här nånstans.. vi har kikat på smedby o lagerlunda också men kommit fram till att det är nog här runt omkring som gäller

det är ett radhus vi är intresserade av isåfall.. ligger nästan nere vid skarptorp bvc o vårdcentral

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7