• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • zackebus

!!:30 då kan jag och zack också följa med.

Kul trevligt att träffa lite nytt folk..

• zackebus

11:30 skulle det stå och här hemma hejar vi på Finland..
    Riktigt skön låt..

• M G

Hmmm... här får vi se om 1) vi orkar hålla oss vakna för att kunna se eurovision 2) Sebbe inte får magknip igen o skriker i 3 timmar...
    Men annars hade vi tänkt titta!

Men som sagt, Sebbe har haft ordentligt med magknip de senaste 4 kvällarna. Han har gallskrikigt så att han blivit alldeles svettig så det bara rinner om honom Jag tycker så synd om min lilla baby. Vi försöker precis allt känns det som, men inget lindrar för honom. Han får också 20 droppar minifom innan varje måltid.
    Rent genrellt tycker jag han verkar få ont när han ska prutta o bajsa. Han kan ligga i lugn o ro o halvsova för att nästa sekund bli jätte ledsen o en liten stund senare pruttar det i blöjan. När han pruttat klart o det gått en liten stund så verkar han bli lugn igen. Undra varför det blir så?

• Hella77
    M G: Har du provat med att lägga en värmedyna på hans mage en liten stund?
    Eller ett lagom varmt bad...
    Värme gör ju så att kramper o likn. släpper...
    Var rädd om varandra
  • 1malle

MG...
    Ammar du?
    Har hört att Sempers tillägg kan ge kramper o att Nestlés är bättre, ett tips om du nu inte ammar alltså...
    Kan tänka mig hur jobbigt det är när man känner sig maktlös o inte kan hjälpa sitt älskade barn, hoppas det snart blir bättre o att ni alla får sova...

• M G

Vi tappade upp ett bad igår i hans badbalja o då blev han lite lugn, men han verkar spänna sig, trots att han gilalr att bada. Men blir det skrik ikväll igen så tänker jag tappa upp i badkaret o själv krypa ner med honom, då kanske han kan slappna av lite mer. Problemet var bara när vi tog upp honom så blev han ledsen igen. Men sitter jag med i badet så kan jag fylla p åvarmvatten o hålla i honom utan att få kramp i armarna.

Nån värmekudde har vi inte provat, den är nedpackad nånstans o jag har ingen aning om vart. Sen när han har börjat gråta så har man glömt det då man är så fokuserad på att trösta honom.

Nej, jag ammar inte. Vi har gett honom Sempers, men igår var vi o köpte Nestlé o har gjort en ganska snabb övergång just för jag hoppas det ska lätta lite. Vi får se ikväll om det ger resultat. Peppar peppar så har han ännu inte börjat gråta. Han sover just nu på sambons mage
    Kan även Sempers göra så babyns pruttar blir "hårda"?

Tack för era tips!

Visst ja, glömde berätta en glad nyhet iaf:
    Vi ska flytta!
    Vårt kontrakt för denna lägenhet går inte ut förrns den 1 aug, o vi vill inte ha dubbla hyror, men så fick vi veta att vi får flytta in på det nya stället redan 1 juni o bo gratis där i 2 mån!!! Nu gäller det bara att få ork o energi (o tid!) att packa! Men det är så skönt att vi har ca 2 mån på oss. Men har vi tur så får vi lägenheten uthyrd redan till den 1 juli o kan då bo helt gratis i en mån.
    Ni vet ingen som vill hyra en 3:a i Oxelbergen?

• Matilda86

11.30 det ska jag lägga på minnet=)

MG: Ester är precis likadan, trots att hon äter NAN. Men ¨frånoch med igår lägger vi henne på mage, då vaknar hon inte av knipet för hon är precis likadan, hon kan somna, så kniper det och hon blir hyterisk och sen kommer det pruttar, vi rapar henne extra noga nu...typ 5 ggr under en måltid och det har gjort STOR skillnad.

Mage är inte bra att ligga på jag vet men hon ligger ju ändå på mackes bröst hela natten annars och då ligger hon oxå på mage. så vi kör på det fast hag får dåligt samvete. Nån annan bebis som har sovit p mage??

HEJJA Carola=) Finland?? nee den e ju as dålig...jag tycker humm..Litauen?? We are the winner of de euorovision;)

• badprinsessan

jag tycker att det var bra att det blev som det blev...
    carolas låt var inte så stark...
    förvånad dock över bosnien... men den kanske var bätre än vad jag uppfattade den... var lite livligt där jag var...

• Kenzie

MG: Theo blev jättehård i magen utav Nestlés ersättning, den enda som funkar okej är Bifidus från apoteket. Och jag håller med Matilda...rapa, rapa rapa!
    Åh va roligt att ni får flytta in tidigare. Då får det bli många fikastunder i sommar

Matilda: Om du är orolig över att lägga Ester på mage så kan du ju alltid köpa ett andningslarm (dyrt men kanske värt det).

Jag fikar gärna på tisdag...11.30 är lite i det tidigaste laget för oss sjusovare men vi ska göra vårt bästa för att orka upp så "tidigt".

F.ö så var det helt klart rätt låt som vann. Go Lordi! (Skönt att självgoda Carola inte vann)

• Tindrande

MG

Kan tipsa om att trycka benen mot magen också, och vagga lite fram och tillbaka så.

Båda mina barn har blivit tysta och lugna av det när de haft ont i magen....och så fiser de lite lättare av det. Kan ju vara värt att prova iaf

Matilda
    min tös får också ligga på magen ibland, hon tycker det är jätte skönt, men då sitter vi bredvid iof.

På tisdag funkar bra för mig, än så länge så länge ingen blir sjuk.

Var det på färgaregården vid fint väder eller?

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7