• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • 1malle

goldfish...
    Du är välkommen att göra oss sällskap när du väl e på plats här i "glada" norrköping..
    Finns många trevliga människor här..(eller vad säger ni, tjejer på FL?)
    Du kommer snart lära dig hitta i stan, traska runt med barnvagn är ju ett toppen sätt o navigera sig fram på.
    Vart i Norrköping kommer du att bo?
    Må väl o välkommen till oss på Norrköpings tråden / Malin o Ola

• goldfish

Unsan!

Såg att det fanns en Norrköpingstråd och tänkte mig att det kanske var ett bra sätt att lära känna någon iaf

Gravidfika, finns det också eller är ni gravida allihopa?

De gånger jag kört genom Norrköping verkar jag bara se spårvagnar och polishuset (kör i panik) runt, runt!
    Tror aldrig jag varit i centrum av Norrköping, parkerade bilen i något p-hus vid ett stort köpcenter en gång och höll inte på att hitta bilen igen.
    Sen dess är jag misstänksam mot att det är lätt att hitta

Luul!

Då är vi nästan lika långt då, är det ditt första barn du väntar?

Vi har köpt en tomt i Östra Husby utanför Norrköping, fråga mig egentligen inte varför just där.
    Så snälla säg inte att det är stället Gud glömde nu, för snart börjar de bygga.
    Vet inte vilket område som ligger närmst i Norrköping, men jag borde ta reda på så jag vet hur jag ska ta mig till stan och var jag ska söka jobb.

Vore kul att hänga med på en fika någon dag, bor ju bara i Nyköping så det är ju inte så långt.

• concordia

Jag skulle nog inte kalla det för gravid fika för man får komma precis som man är med lr utan barn! Skrattande En vanlig fikaträff!

• Älskade ängeln

Goldfish

Jag bott i Östra Husby lr snarare i Häradshammar, som ligger typ en mil mot Arkesund.

• goldfish

Älskade ängeln!

Hur var det att bo där?

• Älskade ängeln

goldfish
    Det var bra, kände inte så många. Men det finns en fin ICA affär och dom är jätte trevliga som äger den. Är det inne i Östra Husby ni ska bygga huset?

• goldfish

Ja, det är inne i Östra Husby!
    Det är nog ett ganska nytt villaområde, för det var bara tomter och hus som höll på att byggas just på den återvändsgatan.
    Åt andra håller på gatan var det nyare hus.
    Ica-affären ser jag fram mot att handla i, för alla som man nämner östra husby för så säger de att ica-affären är så bra.

• Älskade ängeln

Ok, då tror jag att jag vet vart det är. min kompis syster ska bygga hus som ska vara klart till sep,(tror jag) och det var inne i Ö husby. Men ni kommer nog att trivas för det är fint där och det finns många barnfamiljer.

• Misi

Nehe hörreni!

Nu är det väl ändå dags för fika? Jag vill gärna träffa er...

• luull

Det håller jag med om, fika dax.
    Goldfish..
    jupp det är vi hoppas att ul inte ändrar något ska dit på tisdag
    ja det är mitt första barn jag väntar.
    Det är inget fel på Östra husby rätt trevligt ställe vad jag vet.
    själv bor jag i klingsbergs området än så länge letar störe lya.

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7