Norrköpingstråden del 7
vad kostar dte på ett ungefär på smultronstället? har aldrig varit där nämligen & alla säger att det är dyrt =)
vad kostar dte på ett ungefär på smultronstället? har aldrig varit där nämligen & alla säger att det är dyrt =)
hur är sandbyhov som område? har aldrig varit där.. vi ska dit i nästa vecka o kolla på radhus & vill gärna veta i förhand hur det är där :)
1malle: tack så hemskt mycket för ditt svar ang. sandbyhov!
vi ska dit idag o kolla på ett radhus men det är nog lite väl dyrt.. vi har kikat lite på skarphagen också.. verkar så himlans lugnt där! Hur är det med det området? har inte en susning ;)
jo vi bor på ektorp nu så vi har vårt bvc där.. tycker det ser så mysigt ut! vill bo runt här nånstans.. vi har kikat på smedby o lagerlunda också men kommit fram till att det är nog här runt omkring som gäller
det är ett radhus vi är intresserade av isåfall.. ligger nästan nere vid skarptorp bvc o vårdcentral
jo smedby tycker vi också ligger fel eftersom sambon jobbar vid ingelsta.. lagerlunda vet jag ej.. gillar inte direkt att där är källare som oftast ser ut som f*n :)
det huset som ligger ute på hemnet var vi o kikade utanför igår.. på framsidan vid entren ser det fint ut.. men om man står vid vägen o kikar in på baksidan så ser det inte lika trevligt ut.. det ser ut som en kolonistuga på nåt sätt
Kenzie: vi tog bilder på fotofabriken.. kostar 600:- för 6 bilder.. sen likadant vid 1 års fotograferingen
Hej! Ni som vet.. hur är samhällena utanför Norrköping? Vi har änkt att börja söka oss utanför stan.. är sugna på ett hus i Skärblacka men har aldrig varit där.. hur är det där? Är det långt dit? Finns det ett centrum med typ bank & livsmedel eller måste man åka till norrköping för det. Vilket dilemma det här med hus är!!
det bådar juh gott.. ska boka visning på det huset! =) är dock såå rädd för att jag kommer tycka det är trist att bo utanför stan
halloj norrköpingsbor!
frågade detta för ett tag sen men nu har jag tappat bort tråden där ni svarade. Men vart klipper ni er? Vill gå till en frisör som inte är för vild i sina kreationer utan som lyssnar på en ;)
tack för era svar! vad kostar det på de ställena som ni nämner 1malle & Kenzie? Alltså endast klippning
halloj igen! nu kikar jag in med min frågor än en gång :) vi ska flytta till en 4a & har kollat runt lite nu. Har ni hört nåt dåligt/bra om Lundbergs, Malmstaden & Ståhl? Bor hos Hyresbostäder idag & de är vi nöjda med.. är lite rädd för att flytta till en annan värd om ifall de är urkassa
Kaya: vi bor i ektorp o trivs mycket bra.. hur lugnt som helst här =)
ni som bor i klockaretorpet här inne.. bor ni hos hyresbostäder? vi kikar lite på de radhusen emellanåt =) vad betalar ni i hyra & hur stora är de?
Kaya: hehe ja det där med att kånka känner jag igen.. vi bor på 3e våningen o här är ingen hiss ;) man blir vältränad!
har ni också fått hem en informationslapp ang. rätthyra.. att om t.ex. tvättmaskin & uteplats m.m. ingår i hyran så kommer man få en hyresökning.. det kommer bli svindyrt isåfall.. tycker bara de höjer o höjer
vi flyttade i januari förra året & det står rätt hyra på vår hyra... är vi då också inräknade?
jaha men vad bra.. jag trodde vi skulle få värsta chockhöjningen eftersom vi bl.a. har en tvättmaskin i grundhyran.. perfekt!
Kaya: vi bor på målgränd o tycker också planlösningen är kanon, det är verkligen ljust i alla rum förutom hallen isåfall. Tycker inte det är speciellt lyhört förutom när folk riktigt smäller igen sina ytterdörrar eller när vår granne som troligen är student spelar Boten Anna för femtielfte gången på högsta volym.. DÅ hör man =)
Kaya: vår son ska börja på Målgränds förskola nu i augusti, när jag snackade med handläggaren när vi fick platsen (vårt förstahands val) så sa hon att de t.om. har några platser kvar, vet dock inte om det gäller 6års verksamheten om det är det han ska gå