• Anonym (Ledsen)

Få skulden för en mans otrohet

Tänker tillbaka på något som hände för många år sedan nu. 

Jag var väldigt trasig, sårbar och hade det tufft på många sätt. Var precis fyllda 18 år när Richard 42 kom in i mitt liv. 

Han var småbarnspappa och gift. Snabbt bjöd han in mig i sitt och sina barns liv. Till sin fru argumenterade han att barnen tyckte jag var rolig. 

Han låg med mig, jag blev kär. Vi hängde ihop i två år innan allt uppdagades. 

Under två års tid hade vi som en låtsasbubbla tillsammans. Han blev min trygghet och allt. Jag var typ alltid hemma hos honom när inte hans fru va där, han sa att jag behövde hjälp med matten i skolan eller för att träna körkortsteori. Vid några tillfällen kände jag mig även tvungen att äta middag tillsammans med honom och hans fru och barnen, för att inte göra vår relation konstig. 

När fru sedan fick reda på vår relation blev hon galen på mig. Allt va mitt fel, hon skrek hora efter mig på gatan och liknande saker. 

Idag så har jag lite svårt att förstå hur man kan klandra en vilsen ung tjej under 20 år för att hennes man gjorde detta mot både mig och henne? 

Kan någon annan förstå? 

För mig va han GUD och jag har fått gå länge i terapi för att förstå att den här mannen inte är frisk och hur han fick mig att gå över så många gränser. Ändå ses jag som den onda. Borde inte en man på 40+ vetat bättre? 

• Svar på tråden Få skulden för en mans otrohet
  • Anonym (Eli)

Ja det var mannen som gjorde fel och du borde inte ha blivit behandlad så av hans fru.

• Anonym (raka rör)

Han utnyttjade dig i ett svagt läge, men om du tänker efter så har du nog fått höra innan du blev 18 att man inte ska hålla på med upptagna män, eller?

Jag beklagar att du inte sökte hjälp istället för att luta dig på en backstabbande peddo-man. Men du visste nog knappt var den hjälpen fanns.

• Anonym (Ja)

Jag tror hon kände att du var en äcklig billig hora samtidigt som hon kände sig sjukt sårad och äcklad av mannen hon levde med som totalt UTNYTTJADE din sårbarhet, din ungdom, dina emotionella och även andra skador. Hon skämdes och äcklade över både honom och SIG SJÄLV hur fan kunde hon skaffa ett liv med en så sjuk man som väljer att förnedra och skada en ung trasig flicka för 2 sekunders njutning

Kommer ALDRIG FÖRSTÅ DESSA SVIN TILL MÄN.

Hoppas du fick hjälp och mår bra idag?

• Anonym (Inget barn)

Har svårt att förstå att du INTE kan förstå henne. Helt sjukt att sitta där och låtsas vid deras matbord. SJÄLVKLART borde han vetat bättre. 100 procent! Men även du borde ha vetat bättre. Man är inget barn mellan 18-20.

• Anonym (Hon såg nog...)

Hon såg nog sin make som någon hon behövde anstränga sig för att behålla redan innan du dök upp. Hon behövde prestera och konkurrera för honom. Lite som en idrottstävling där hon var bäst. Men hon var då i konkurrens med kvinnor i ungefär samma ålder.

Mannen är reducerat till själva priset. Han gillar den som vinner.

Så att du var 18 och "vann" över henne det blev samma reaktion som om din medtävlande har dopat sig eller fuskar sig till vinst i en idrott. Därför blev hon arg på dig, inte sin man. Inte i hennes sätt att se på honom för att han valde att vänstra, utan för att du fuskade och vann i en tävling du inte borde fått delta i och fick honom att vänstra.   

• Anonym

Jadu, du göka med hennes man och var i hennes hem och satt och åt middag med familjen.
    Jag är inte förvånad att hon blev arg.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (raka rör) skrev 2025-03-06 21:33:00 följande:

Han utnyttjade dig i ett svagt läge, men om du tänker efter så har du nog fått höra innan du blev 18 att man inte ska hålla på med upptagna män, eller?

Jag beklagar att du inte sökte hjälp istället för att luta dig på en backstabbande peddo-man. Men du visste nog knappt var den hjälpen fanns.

Jag hade precis blivit utskriven från ett hvb hem för tjejer med ätstörning om sexuella övergrepp. Jag hade varit rejält utsatt innan, så det var inte min moraliska kompass det var fel på utan hur trasig ja var. Och tiden på behandlingshemmet hade inte gjort mig starkare heller. 

Men jag kan idag inte se hur jag kunnat göra något på ett annat sätt utifrån mitt 18 åriga jags förutsättningar. 

Så jag var trasig, på riktigt 

• Anonym (raka rör)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-06 21:41:11 följande:

Jag hade precis blivit utskriven från ett hvb hem för tjejer med ätstörning om sexuella övergrepp. Jag hade varit rejält utsatt innan, så det var inte min moraliska kompass det var fel på utan hur trasig ja var. Och tiden på behandlingshemmet hade inte gjort mig starkare heller. 

Men jag kan idag inte se hur jag kunnat göra något på ett annat sätt utifrån mitt 18 åriga jags förutsättningar. 

Så jag var trasig, på riktigt 

Då får du bara försöka lägga det bakom dig och gå vidare. Hoppas du kan det, en dag.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym skrev 2025-03-06 21:40:24 följande:

Jadu, du göka med hennes man och var i hennes hem och satt och åt middag med familjen.
    Jag är inte förvånad att hon blev arg.

Att hon blev arg va rimligt. Men att jag fick skulden helt kan jag flera år senare inte förstå fortfarande. Som att hennes man inte gjort något fel. Det var inte jag som hittat på detta upplägg. 
  • Anonym (Inget barn)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-06 22:00:42 följande:
    Att hon blev arg va rimligt. Men att jag fick skulden helt kan jag flera år senare inte förstå fortfarande. Som att hennes man inte gjort något fel. Det var inte jag som hittat på detta upplägg. 
    Du tror på riktigt att hennes man inte fick någon skit? Det låter väldigt osannolikt faktiskt.
Svar på tråden Få skulden för en mans otrohet