• Anonym (Ledsen)

Få skulden för en mans otrohet

Tänker tillbaka på något som hände för många år sedan nu. 

Jag var väldigt trasig, sårbar och hade det tufft på många sätt. Var precis fyllda 18 år när Richard 42 kom in i mitt liv. 

Han var småbarnspappa och gift. Snabbt bjöd han in mig i sitt och sina barns liv. Till sin fru argumenterade han att barnen tyckte jag var rolig. 

Han låg med mig, jag blev kär. Vi hängde ihop i två år innan allt uppdagades. 

Under två års tid hade vi som en låtsasbubbla tillsammans. Han blev min trygghet och allt. Jag var typ alltid hemma hos honom när inte hans fru va där, han sa att jag behövde hjälp med matten i skolan eller för att träna körkortsteori. Vid några tillfällen kände jag mig även tvungen att äta middag tillsammans med honom och hans fru och barnen, för att inte göra vår relation konstig. 

När fru sedan fick reda på vår relation blev hon galen på mig. Allt va mitt fel, hon skrek hora efter mig på gatan och liknande saker. 

Idag så har jag lite svårt att förstå hur man kan klandra en vilsen ung tjej under 20 år för att hennes man gjorde detta mot både mig och henne? 

Kan någon annan förstå? 

För mig va han GUD och jag har fått gå länge i terapi för att förstå att den här mannen inte är frisk och hur han fick mig att gå över så många gränser. Ändå ses jag som den onda. Borde inte en man på 40+ vetat bättre? 

• Svar på tråden Få skulden för en mans otrohet
  • Anonym (J)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-06 22:07:40 följande:
    Jag har pratat med honom om detta? inte någon större skuld. Hon menar enligt honom att jag var den som förförde honom. Hon lever fortfarande tillsammans med honom. Hon kunde skrika efter mig 3 år senare också om hon såg mig, så hon verkade ju inte släppa det. Nu var det länge sedan hon såg mig, 
    Men vad säger du. Hur kan hon vara kvar hos en sådan? Tror hon att du hittade på allt? Att ni aldrig gjorde någonting? Han kan väl ha ljugit ihop vad som helst 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-08 18:54:36 följande:
    Nja du får läsa om. Jag skrev att jag antagligen inte skulle förlåta mina man om han gjorde nåt sånt. Jag vet väl inte varför hon väljer att försöka förlåta mannen. Men nu är ju verkligheten så att många förlåtet sina partner om de varot otrogna. Och även om jag själv inte skulle göra det så kan jag förstå drivkraften att vara kvar i en relation om man har barn, hus, ekonomi etc. Jag kan se varför par väljer att fortsätta. Jag kan förstå det på nåt sätt även om jag själv inte skulle klara det. 

Jag vet inte hur frun rangordnar sveken. Hon tycker kanske mannen gjort det största sveket men uppenbarligen tycker hon ts har gått bakom hennes rygg också. Och det kanske hon inte känt på samma sätt om mannens älskarinna var en helt okänd människa som hon aldrig träffat.

För mig hade det varit skillnad iallafall fall. I ena fallet hade jag bara klandrat min man och i det andra fallet hade jag klandrar båda. Jag hade absolut varit vansinnig på kvinnan som ätit av min middag och lekt med mina barn. Hon hade inte fått nån pardon för att hon var "trasig". 

Hur många 46 åriga kvinnor har tjejkompisar som är runt 18-20 år? 

Har du i närtid träffat en 18 åring? Har du träffat en 18 åring som precis kommit ut från en instution? 

• Anonym (J)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-08 18:54:36 följande:
    Nja du får läsa om. Jag skrev att jag antagligen inte skulle förlåta mina man om han gjorde nåt sånt. Jag vet väl inte varför hon väljer att försöka förlåta mannen. Men nu är ju verkligheten så att många förlåtet sina partner om de varot otrogna. Och även om jag själv inte skulle göra det så kan jag förstå drivkraften att vara kvar i en relation om man har barn, hus, ekonomi etc. Jag kan se varför par väljer att fortsätta. Jag kan förstå det på nåt sätt även om jag själv inte skulle klara det. 

Jag vet inte hur frun rangordnar sveken. Hon tycker kanske mannen gjort det största sveket men uppenbarligen tycker hon ts har gått bakom hennes rygg också. Och det kanske hon inte känt på samma sätt om mannens älskarinna var en helt okänd människa som hon aldrig träffat.

För mig hade det varit skillnad iallafall fall. I ena fallet hade jag bara klandrat min man och i det andra fallet hade jag klandrar båda. Jag hade absolut varit vansinnig på kvinnan som ätit av min middag och lekt med mina barn. Hon hade inte fått nån pardon för att hon var "trasig". 
    Han ljuger väl och säger att hon var efter honom men att han aldrig gjorde nåt med henne 
  • Anonym (Rut)
    Tyra myra skrev 2025-03-08 18:41:48 följande:

När jag läser tråd starten ser jag en traumatiserad  och trasig ung kvinna framför mig.

Hon har ägnat många timmar i terapi för att försöka komma underfund om sig själv och sina känslor. Vad som stannat i hennes huvud är mannens frus ord som spelas om och om igen i hennes huvud. 

Hon vet att hon blivit utnyttjad av en samvetslös man som såg hennes trasighet och använde sig av den för att tillfredsställa sin lust. Hon vet att hon gjorde fel som lät sig utnyttjas. Hon kommer liksom inte vidare.

Jag måste fråga er hur kan ni ställa er på hustruns sida, istället för hennes?

Hur tror ni att Ts blir hjälpt av era inlägg?

Därför att jag förstår hustrun mer än ts.

Därför att ts har umgåtts med dem alla i deras hus, ätit av fruns mat, lekt med hennes barn och ts kan inte alls förstå varför frun är arg på henne.

Därför att man inte kan fråntas allt ansvar bara för att man har haft det jobbigt. 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (J) skrev 2025-03-08 18:58:16 följande:
    Han ljuger väl och säger att hon var efter honom men att han aldrig gjorde nåt med henne 
    Nej ts säger ju att frun vet om deras otrohet 
  • Anonym (J)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-08 19:01:03 följande:
    Därför att jag förstår hustrun mer än ts.

Därför att ts har umgåtts med dem alla i deras hus, ätit av fruns mat, lekt med hennes barn och ts kan inte alls förstå varför frun är arg på henne.

Därför att man inte kan fråntas allt ansvar bara för att man har haft det jobbigt. 
    Det är fortfarande han som mest gick bakom sin frus rygg för han tog ju hem henne 
  • Anonym (J)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-08 19:02:08 följande:
    Nej ts säger ju att frun vet om deras otrohet 
    Ja jo tjena. 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-08 18:57:30 följande:

Hur många 46 åriga kvinnor har tjejkompisar som är runt 18-20 år? 

Har du i närtid träffat en 18 åring? Har du träffat en 18 åring som precis kommit ut från en instution? 

Jag har inte sagt att ni var bästisar. Men du har umgåtts med henne i hennes hus. Ätit hos henne etc. Förstår du intr att det blir ett större svek för frun än om du är en helt okänd person för henne. 

Herregud. Läs vad man skriver. 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (J) skrev 2025-03-08 19:02:49 följande:

Hur? Såg hon dom ligga? 

Vet inte. Det får ts förtydliga hur det uppdagades. Minns inte om hon skrivit exakt hur upptäckten gjordes 
Svar på tråden Få skulden för en mans otrohet