• Anonym (Ledsen)

Få skulden för en mans otrohet

Tänker tillbaka på något som hände för många år sedan nu. 

Jag var väldigt trasig, sårbar och hade det tufft på många sätt. Var precis fyllda 18 år när Richard 42 kom in i mitt liv. 

Han var småbarnspappa och gift. Snabbt bjöd han in mig i sitt och sina barns liv. Till sin fru argumenterade han att barnen tyckte jag var rolig. 

Han låg med mig, jag blev kär. Vi hängde ihop i två år innan allt uppdagades. 

Under två års tid hade vi som en låtsasbubbla tillsammans. Han blev min trygghet och allt. Jag var typ alltid hemma hos honom när inte hans fru va där, han sa att jag behövde hjälp med matten i skolan eller för att träna körkortsteori. Vid några tillfällen kände jag mig även tvungen att äta middag tillsammans med honom och hans fru och barnen, för att inte göra vår relation konstig. 

När fru sedan fick reda på vår relation blev hon galen på mig. Allt va mitt fel, hon skrek hora efter mig på gatan och liknande saker. 

Idag så har jag lite svårt att förstå hur man kan klandra en vilsen ung tjej under 20 år för att hennes man gjorde detta mot både mig och henne? 

Kan någon annan förstå? 

För mig va han GUD och jag har fått gå länge i terapi för att förstå att den här mannen inte är frisk och hur han fick mig att gå över så många gränser. Ändå ses jag som den onda. Borde inte en man på 40+ vetat bättre? 

• Svar på tråden Få skulden för en mans otrohet
  • Anonym (Rut)
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-09 00:19:42 följande:
    Hur är det relevant att jämföra vem som har haft det värst av TS och frun? Är poängen att den som har haft det värst får bete sig illa?
    Fast nu är det ju ts som har approachen  att det är henne det är mest synd om. Och många håller med henne. Jag håller inte med den skaran. Så jag jämför ju varken mer eller mindre än de som står på den sidan. Jag tycker bars tvärtom. 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-09 00:14:36 följande:
    Ja kanske är det så att det är vanligt att hora ut sig för tex pengar.
    Har du aldrig hört talas om nåt par som försöker lappa ihop relationen efter otrohet? 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-09 00:19:42 följande:
    Hur är det relevant att jämföra vem som har haft det värst av TS och frun? Är poängen att den som har haft det värst får bete sig illa?
    Det är ju liksom det hela tråden handlar om. Ts tycker så synd om sig själv för frun vars man hon knullade var så elak för tio år sen trots att ts minsann var så trasig
  • Anonym (Rut)
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-09 00:24:46 följande:
    Det finns ju fler sätt att reagera än vad du föreslår här. Kanske skulle de tex ha sagt upp bekantskapen med tjejen utan att skrika hora på gatan. Och göra sig av med den manipulative lögnaren till man.
    Ja jätteomoget att ropa hora efter nån. Men märkligt att älta det så långt senare och inte alls se sin del i det hela. Ts tycker ju att det är värre att nån ropar hora efter henne än att hon gick bakom fruns rygg och låg med hennes man. Det kan jag inte förstå. 
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-09 00:35:19 följande:
    Fast nu är det ju ts som har approachen  att det är henne det är mest synd om. Och många håller med henne. Jag håller inte med den skaran. Så jag jämför ju varken mer eller mindre än de som står på den sidan. Jag tycker bars tvärtom. 
    Nej tråden handlar inte om vem som det är mest synd om, det är du som vill vända diskussionen till det. Det TS frågar är om fruns beteende är rimligt och om det är rimligt att älskarinnan ska få skulden för otroheten.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-09 00:36:32 följande:
    Har du aldrig hört talas om nåt par som försöker lappa ihop relationen efter otrohet? 
    Jo fast nu svarade jag dock specifikt på vad du påstod om motivationen till att förlåta och behålla en lögnaktig skitstövel.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-09 00:41:40 följande:
    Ja jätteomoget att ropa hora efter nån. Men märkligt att älta det så långt senare och inte alls se sin del i det hela. Ts tycker ju att det är värre att nån ropar hora efter henne än att hon gick bakom fruns rygg och låg med hennes man. Det kan jag inte förstå. 
    Jag pratade inte om TS i inlägget du citerar, utan nu kommenterade jag dina funderingar om kvinnorna i tråden som svarar.
  • Anonym (Rut)
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-09 00:51:07 följande:
    Jo fast nu svarade jag dock specifikt på vad du påstod om motivationen till att förlåta och behålla en lögnaktig skitstövel.
    Ja barn, hus, pengar är vanliga orsaker vad jag har hört till att folk som borde separera inte separera. Det måste väl du också ha hört talas om? Är ju inget spektakulärt.
  • Anonym (Rut)
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-09 00:24:46 följande:
    Det finns ju fler sätt att reagera än vad du föreslår här. Kanske skulle de tex ha sagt upp bekantskapen med tjejen utan att skrika hora på gatan. Och göra sig av med den manipulative lögnaren till man.
    Vilka sätt föreslår jag? Nån skrev att frun var korkad som klandrade ts. Jag håller inte med. Jag har full förståelse för att frun klandade ts. Jag har full förståelse över om frun blev arg både på ts och sin man vilket hon med stor sannolikhet också blev. I övrigt vet jag inte om jag jag föreslagit olika sätt att reagera. 

Som sagt omoget att ropa hora men inget jag kan begripa hur ts kan bry sig om så långt efter med tanke på vad hon själv gjorde
  • Anonym (Rut)
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-09 00:48:34 följande:
    Nej tråden handlar inte om vem som det är mest synd om, det är du som vill vända diskussionen till det. Det TS frågar är om fruns beteende är rimligt och om det är rimligt att älskarinnan ska få skulden för otroheten.
    Ok. Då är svaret att fruns beteende är ganska rimligt men horropandet är dock lite omoget.

Men inte heller nåt jag skulle ta illa vid mig av om jag var älskarinna. Utan jag skulle nog ändå känna nån stans att jag fattade att frun var arg på mig och så skulle jag tugga i mig att frun skrikit hora åt mig. 

På andra frågan så ja det är det rimligt att ts får en del av skulden från frun då de träffats och umgåtts och ts har varit i deras hem.

Att hon skulle ha fått hela skulden håller jag för orimligt. Jag tror mannen har fått sin beskärda del också. 
Svar på tråden Få skulden för en mans otrohet